1
Vraag
2
Reacties
JohanHat

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom werkt OneNumber alleen als mijn telefoon uit is?

Zojuist OneNumber op mijn Apple Watch 8 geïnstalleerd. Alles staat volgens het systeem goed. Ook op mijn iPhone 15 staat alles OK. VRAAG/PROBLEEM: ik kan alleen met mijn Apple Watch bellen als de telefoon HELEMAAL uit staat. Dat is toch niet de bedoeling? Als ik de telefoon op de vliegtuigstand zet, zou ik toch 'gewoon' met de apple watch moeten kunnen bellen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Wil je onderstaande stappen eens volgen @JohanHat Ik hoor de uitkomst graag!
 

- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privébericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 
 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi @JohanHat 

Leuk dat je hebt gekozen voor OneNumber! Maar, dit is inderdaad niet de bedoeling hoor. Je moet gewoon kunnen bellen als je toestel aanstaat, deze hoeft niet uit. Kun je aangeven wat er precies gebeurt als je dit probeert? Verschijnt er een bepaalde foutmelding? Heb je de settings van de Apple Watch ook gecontroleerd? Is de Apple Watch cellular en aangeschaft in de EU?

JohanHat
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst, dank voor je reactie. Idd, ik heb de instellingen naar ik weet goed nagekeken. Als ik de iPhone in de vliegtuigstand zet, en bluetooth en wifi ook uitzet, dan kan ik niet bellen met mijn apple watch. Op de Watch wordt aangegeven: ‘gesprek mislukt’. Als ik de telefoon helemaal uitdoe, dan kan ik wél bellen met de watch. Als de iPhone op de vliegtuigstand staat geeft de Watch gewoon aan dat er verbinding is met het netwerk. Het is dus niet zo dat de Watch dan ook in de vliegtuigstand staat. Ik heb het idee dat de Watch als de iPhone op de vliegtuigstand staat, zelfstandig moet kunnen bellen. Ben benieuwd wat de oorzaak is. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

@JohanHat Kun je aangeven welke iOS versie er op je iPhone staat en welke op je Apple Watch? En wat gebeurt er als je telefoon gewoon aanstaat, dus niet in de vliegtuigstand en dan probeert te bellen?

JohanHat
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IOS17.1 en whatch OS 10.1. 
Als de telefoon aanstaat kan ik ‘gewoon’ bellen. Maar dat kan ook zonder OneNumber. De Watch gebruikt dan de iPhone om te bellen 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Wil je onderstaande stappen eens volgen @JohanHat Ik hoor de uitkomst graag!
 

- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privébericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 
 

JohanHat
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Yes! Dan werkt het. En…als ik nu de telefoon nu op de vliegtuigstand zet (ook Bluetooth en wifi uit) en wifi op de Watch wel aan laat staan, werkt het ook….. Hebben jullie iets gewijzigd? 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Posts
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Heel fijn om te horen @JohanHat Nee, er zijn vanuit ons nu geen wijziging geweest. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic