1
Vraag
2
Reacties
alexandercross

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vodafone wijzigt mijn nummer eenzijdig en kan het niet terugdraaien [klacht]

Hallo, 

Hierbij een samenvatting van de hel waarin ik in ben beland:

- Eind vorig jaar OneNumber aan mijn abonnement toegevoegd
- Sindsdien werd ik gebeld door wildvreemde mensen. Een ander nummer werd naar mijn nummer doorgeschakeld.
- Ik vraag Vodafone om dit uit te zoeken MET BEHOUD VAN mijn nummer, explicitiet benoemd in de chat.
- Vorige week kreeg ik een bericht dat mijn nummer is omgezet naar een nieuw nummer.
- Ik bel direct de klantenservice en krijg te horen dat ik mijn nummer kwijt ben en dat de wijziging niet is terug te draaien.

De gevolgen op mijn werk en andere diensten waar ik nu niet meer op kan inloggen vanwege 2FA, zijn enorm. Als OneNumber gewoon had gewerkt, dan had ik deze ellende niet gehad. Vodafone maakt vervolgens een fout en kan het niet terugdraaien met alle gevolgen van dien. Ik wil een klacht indienen of dat een team dit verder kan onderzoeken, etc. maar ik kom niet verder dan de ‘klantenservice’.

Kan mijn oude nummer echt niet teruggehaald worden?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Roland,

Ik kreeg net een SMS dat ik mijn oude nummer weer terug heb!!! Wow, echt geweldig en heel erg bedankt :-)))

Bekijk in context

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedenavond @alexandercross

Fijn je even gesproken te hebben. Gelukkig hebben we het nu duidelijk waar het mis is gegaan en hebben we zelfs een oplossing. Het opzeggen en opnieuw aanvragen van One Number moet dan ook werken. Laat je weten of het allemaal is gelukt?  Hier onderstaand nog even de stappen die je kunt volgen:

Open de Watch-app op je iPhone

1. Ga naar 'Mobiel netwerk'
  2. Tik op de 'i' achter Vodafone NL
  3. Kies 'Beheer Vodafone NL account'
  4. Log in met je account voor My Vodafone
  5. Selecteer Apple Watch en kies 'Opzeggen'
  6. Je ontvangt een e-mail en sms ter bevestiging

Bekijk in context

15 Reacties 15
Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Hi @alexandercross

Allereerst welkom op de Vodafone Community, hoewel de reden iets minder is zo te lezen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier ontzettend van baalt en nu bang bent dat het nummer is verdwenen. Ik kan je in elk geval zeggen dat dit niet het geval is. Het is alleen even een klus om dit te klaren aangezien dit een complex probleem is. Maar we gaan dit oplossen voor je. 

Mijn advies is dan ook om de communicatie via deze weg te laten lopen en geen contact op te nemen via andere kanalen. Ik houd je via deze weg op de hoogte en ik hoop dat we het snel voor je kunnen regelen. Wat dit had in eerste instantie al niet moeten gebeuren. 

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Roland,

Wow, wat ben ik blij met jouw bericht! Succes en alvast bedankt voor je inspanningen.

Groet, 
Alexander.

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Geen enkel probleem, @alexandercross! We gaan hier zeker ons best voor doen! We gaan natuurlijk uit van een goede afloop 🙂

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Roland, 

Vandaag ben ik weer gebeld door iemand die naar het nummer belde eindigend op …598. Dus het probleem dat ik eerst had, heb ik nog steeds. Een nieuw nummer heeft dus sowieso niet geholpen 😞 Mijn vermoeden is nu dat dat nummer gekoppeld is op de e-sim van de de Apple Watch en het maakt dus niet uit welk nummer ik heb op de sim van mijn telefoon. Wellicht dat dit ook nog informatie is wat handig is om te weten.
Heb je trouwens nog meer info nodig (hoe weet je wat mijn oude nummer is)?

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Roland,

Ik kreeg net een SMS dat ik mijn oude nummer weer terug heb!!! Wow, echt geweldig en heel erg bedankt :-)))

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Hi @alexandercross

Ik ben even benieuwd hoe het er op dit moment voor staat. Je hebt de sms al gehad, maar mijn vraag is even of het nummer ook weer werkt zoals het zou moeten?

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Roland,
Het nummer werkt en ik ben weer bereikbaar! Telefoontjes die bellen naar het nummer eindigend op …598 komen nog wel bij mij uit. Dat gebeurde ook toen ik een nieuw nummer had. Mijn vermoeden is dat nummer â€¦598 gekoppeld is aan mijn e-sim OneNumber, want die bleef ongewijzigd. En de problemen begonnen ook toen ik OneNumber had geactiveerd (om met mijn Apple Watch te kunnen bellen).

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Klopt @alexandercross. Hier moeten we dan ook zeker verder mee. Maar prioriteit had dat we het nummer eerst terug zouden halen. Ik heb inmiddels het een en ander uitgezet en dit zit nu dan ook in de pijpleiding. Zodra ik meer weet, laat ik je het weten. Neem in de tussentijd even geen contact op met ons via andere kanalen behalve via deze weg. 

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Helemaal goed, nogmaals dank voor je inspanningen!

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedenavond @alexandercross

Fijn je even gesproken te hebben. Gelukkig hebben we het nu duidelijk waar het mis is gegaan en hebben we zelfs een oplossing. Het opzeggen en opnieuw aanvragen van One Number moet dan ook werken. Laat je weten of het allemaal is gelukt?  Hier onderstaand nog even de stappen die je kunt volgen:

Open de Watch-app op je iPhone

1. Ga naar 'Mobiel netwerk'
  2. Tik op de 'i' achter Vodafone NL
  3. Kies 'Beheer Vodafone NL account'
  4. Log in met je account voor My Vodafone
  5. Selecteer Apple Watch en kies 'Opzeggen'
  6. Je ontvangt een e-mail en sms ter bevestiging

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Roland, 

Fijn dat we elkaar even hebben kunnen spreken. OneNumber is opgezegd en bevestigd. Ik wacht even een paar dagen en dan zal ik het na weekend weer proberen te activeren. Ik houd je op de hoogte!

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Goedemorgen @alexandercross

Het is al even stil hier onder dit topic. Ik vroeg mij even af hoe het ervoor staat? Is het gelukt om One Number opnieuw aan te vragen? En nog belangrijker, werkt het zoals het zou moeten?

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Roland
Excuses, iets verlaat, maar ik heb er voor de zekerheid een aantal dagen over heen laten gaan, na de verwijdering van OneNumber. Gisteren heb ik het aangevraagd en ik heb een bevestiging dat het is geactiveerd! Dus nu een aantal dagen even aanzien en dan kijken of ik andere telefoontjes krijg. Dus ik laat je het na het weekend weten! Fijne dag!

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 80Posts
  • 10Oplossingen
  • 17Likes

Ah, wat super dat het is gelukt @alexandercross 🙂 

Laat het inderdaad maar na het weekend weten. Ik ga er wel vanuit dat het nu in orde is, maar zeker weten is wel fijn! 

alexandercross
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Roland,

OneNumber werkt weer op de watch en ik krijg geen telefoontjes van vreemde mensen. Dus het is opgelost!

Nogmaals dank voor het oplossen en meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic