1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sigi08

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone "blokkeerd" 4G ontvangst op Nederlandse camping?

beste lezer oordeel  zelf.
Op een Nederlandse camping  met Vodafone G4 zendmast op het terrein is er geen 4G  ontvangst mogelijk (mifi router)?
Er komt alleen 2G  verbinding tot stand.
Als  men  wat verder  weg van de camping gaat  is er probleemloos  4G ontvangst/verbinding.
Ook als je op de camping een SIM-kaart van een andere provider  gebruikt is er  4G ontvangst (snel internetten).
Een 1/2 geleden op een andere Nederlandse camping met een Vodafone 4G zendmast op het terrein werkte dit  nog prima.
Klantenservice kon niet helpen; er was een verhaal: er wordt op dit moment aan de 4G mast gewerkt, morgen is dit afgesloten.
12 uur later,: er waren/zijn geen werkzaamheden/problemen  met de zender.
De vraag: blokkeert Vodafone de 4G ontvangst op  deze camping:  Nee dat doen wij niet!
Heeft er iemand  vergelijkbare ervaringen?

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Sigi08 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je bericht een aantal keren gelezen want het is zo vreemd. Of Vodafone de 4G ontvangst van de mast blokkeert op de camping, dat lijkt mij ook niet. Waarom zou Vodafone dit doen? Is het wel een zendmast van Vodafone? Denk even hardop mee omdat je zegt dat een ander netwerk met 4G daar wel prima bereik heeft. Staat de Mifi router dan wel goed? Eigenlijk moet dat wel want als je verderop gaat dan doet die het wel, zeg je. Zit er niet een storing apparaat bij die camping? En misschien dat de provider frequenties elkaar in de weg zitten?

Je hebt 1 vraag en je krijgt er een aantal terug, beetje lastig, ik begrijp het. Maar het is gewoon niet te begrijpen dat je daar geen netwerk hebt, of slecht. Hoe zit het dan gewoon met je telefoon? Heb je daar dan wel goed Vodafone bereik?

Sigi08
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Energieboy,
bedankt voor jouw reactie.
In mijn telefoon zit een KPN sim-kaart. Hiermee had ik geen problemen.
En zo als al geschreven: een KPN-prepaid kaart in de mifi-router  werkt 4G prima.. Alleen met Vodafone sim-kaart alleen 2G.
Ja het is vreemd. Maar als de interesses  (meer $) van de vakantiepark eigenaar  en Vodafone op de zelfde lijn liggen/afspraken gemaakt heeft, dan is de klant de klos.
Op internet zijn ook andere gevallen te vinden  met de zelfde provider  met de zelfde  camping keten.
Of heeft  het IT-bedrijf, dat het wifi-netwerk geprojecteert  heeft - iets  slims gevonden om 4G  diensten te verhinderen?
Ik begrijp de interesse van de camping ( wil  het geld terugverdienen met  het  "nieuwe" wifi-systeem (uit 2018).
Maar er is  nergens - niet bij  de camping-keten -niet bij Vodafone -hierover iets vermeldt.



 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het klinkt zeker heel erg vreemd. Heb zelf wel 1x gehad in een hotel waar ik heel slecht bereik had, maar mijn partner niet. Toen ik vroeg aan de receptie welke 4G routers ze binnen het pand hadden hangen was het natuurlijk een concurrent van Vodafone. En toen ging er bij mij wel een lampje branden. Uiteraard weet ik niet of ze dan andere netwerken dwars kunnen zitten, dit is een aannamen van mij zelf. Waar ik ook even bij moet zeggen dat dit inmiddels al weer een aantal jaren terug is. Het beste wat je kan doen is, als er geen storingen zijn of werkzaamheden, een klacht in te dienen en kijken wat je daar voor antwoord op krijgt.

Storingen en werkzaamheden kan je hier controleren. Klacht indienen kan via deze pagina

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic