1
Vraag
2
Reacties
Egbert JvW

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vodafone one sim, wanneer gaat Vodafone dit aanbieden

  • Wanneer gaat Vodafone one sim aanbieden zoals in de landen om ons heen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Egbert JvW

Een hele terechte vraag! Je geeft al aan dat je deze vraag stelt met het oog op smartwatches en ik vermoed dan dat je nadrukkelijk doelt op de Apple Watch. Onderstaand is hierop nog steeds van toepassing. Ik heb helaas geen andere informatie hierover voor je. De wens is bekend en dit zou in mijn ogen ook een zeer welkome toevoeging zijn aan onze producten/diensten.

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Egbert JvW 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een hele goede vraag en ik denk dat een Vodafone medewerker je hier ook geen antwoord op kan geven. Het is goed dat je aangeeft hier behoefte aan te hebben en dit kan natuurlijk wel doorgegeven worden aan de juiste afdeling binnen Vodafone. Ik denk dan ook dat een medewerker van Vodafone aan zal geven dit door te spelen naar de juiste afdeling en dat ze er dan naar gaan kijken. Vergelijken met andere landen kan jammer genoeg niet want daarin verschillen wel meer dingen binnen de telecom sector. 

Egbert JvW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat zou jammer zijn, daar deze vraag al vaker is gesteld. One sim kan in een behoefte voorzien daar er genoeg mensen een smartwatch hebben die "standalone" kan bellen

Jacko88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het zou idd heel jammer zijn als Vodafone de kans laat liggen om zich als modern en vooruitstrevend te kunnen profileren. De behoefte aan one Sim is explosief aan het groeien. Een beter moment komt er niet…

Egbert JvW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor het meedenken. Ik zou alleen willen dat Vodafone  NL eens zou reageren, en komt met een mogelijke datum dat ze dit gaan doen of een goede reden waarom niet 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hoi @Egbert JvW

Een hele terechte vraag! Je geeft al aan dat je deze vraag stelt met het oog op smartwatches en ik vermoed dan dat je nadrukkelijk doelt op de Apple Watch. Onderstaand is hierop nog steeds van toepassing. Ik heb helaas geen andere informatie hierover voor je. De wens is bekend en dit zou in mijn ogen ook een zeer welkome toevoeging zijn aan onze producten/diensten.

Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Andere operators bieden wellicht al wel eSIM ondersteuning voor de Apple Watch, omdat zij deze functionaliteit al hebben geïmplementeerd. Deze operators lopen voorop in de eSIM ontwikkeling. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer wij de Apple Watch gaan ondersteunen.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Hoi Cecilia, bedankt voor je bericht. Ik had hoop op wat anders, maar helaas. Weten ze dan echt niet wanneer ze er iets mee gaan doen? Dat is toch raar voor zo’n grote speler in de telecom markt ….

Ik weet dat jij er niets aan kunt doen, maar het blijft wachten, wachten en nog eens wachten bij Vodafone. En dat terwijl vandaag de nieuwe Apple Watch beschikbaar is..

 

 

Egbert JvW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, het was niet de Apple watch. Ik heb het over de galaxy watch van Samsung. Ik heb er eentje met e- sim, maar omdat die officieel niet in Nederland leverbaar zijn kun je de e-sim niet activeren via de app

Tot op heden doet Vodafone hier niets aan. Als ze dat wel zouden doen zou de e-sim ook beschikbaar zijn voor de smartwatch

Egbert JvW
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Overigens is het een galaxywatch 3 die voldoet aan alle eisen. In Duitsland werkt hij wel en ondersteunt vodafone hem ook, hetzelfde geldt voor de UK en Spanje

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het vervelende is dat het Vodafone netwerk in Duitsland, UK en Spanje, maar waarschijnlijk ook de andere landen, niet hetzelfde netwerk is als in Nederland. Als dat wel het geval was geweest dan hadden ze het natuurlijk zo kunnen invoeren. Uiteraard heel vervelend, zeker als je graag iets wil gebruiken en je bent tevreden over Vodafone (tenminste, dat hoop ik dan). Ik hoop ook echt dat Vodafone Nederland hier snel iets aan gaat doen want de concurrent is er nu mee aan het pronken. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Oplossing? Ik weet niet waar de oplossing staat. Er is wederom geen antwoord op de vraag gegeven. Ja, werken eraan, is toch geen antwoord. Al bijna 2 jaar (!) hetzelfde antwoord. Blijft toch jammer…

Wordt er wel überhaupt wel iets geïmplementeerd bij Vodafone? 🤪

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, dat is gekozen zodat mensen, die deze topic in het begin zien, direct kunnen lezen dat er dus nog geen mogelijkheid bestaat om de Watch te gebruiken bij Vodafone. Begrijp dat je zegt dat het geen oplossing is, maar het is wel een tijdelijk antwoord die Vodafone op dit moment geeft en dus gelijk iedereen op de hoogte brengt. 

Zodra er een ander nieuw antwoord komt, die misschien nog beter is, dan zal die als antwoord komen. En laten we dan hopen dat Vodafone schrijft dat het eraan komt 😉 - Nog even een weekendje wachten.... of 2, of 3 of 5 of 10 of nog wel 52 😎😜

Fijn weekend!

Jacko88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een hoop gelul maar 0,0 daden. En wij wonen in een zogenaamd hoogwaardig ontwikkeld land. Laat me niet lachen. De beslissing om one sim te bokkeren ligt bij jullie hoogste management. Er wordt nu bekeken hoe Vodafone hier een slaatje uit kan slaan ipv kijken hoe de firma zich als voorloper kan profileren. Het belang van de klant is blijkbaar WEER totaal niet van belang. Het zoveelste bewijs 

Jacko88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het belang van winstgeving is veel belangrijker dat het belang vd klant…

Joostgr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hopelijk snel want nu komt samsung met de watch 5 pro lte en bij vodafone is er geen mogelijkheid om iets aan je oude sim te koppelen.

Je kunt een nieuw abonnement afsluiten maar dan zit je met 2 abonnementen terwijl mijn eerste al ruim voldoende is ( meer dan genoeg min en gb)

T mobile heeft wel zoiets dus zou vodafone het toch ook moeten kunnen????

Vodafone volop voordelen valt dan toch wat tegen en altijd een passend abonnement ook.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic