1
Vraag
2
Reacties
Virgo001

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone internet in spanje bijzonder traag,

Ik gebruik de data bundel in spanje om via ziggo af en toe tv te kijken, de laatste maanden is de snelheid zo traag, dat kijken niet kan, vorig jaar ging het prima, nu niet, ook dr speedtest geeft aan minder dan 1 mb/sec download en 0,5 mb upload. Is hier iets aan te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Virgo001
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Poeh, dit is een hele lastige om direct uit te zoeken, omdat er zoveel factoren bij komen kijken. Je bent namelijk te gast bij de provider in Spanje en afhankelijk van hoe hun netwerk en zendmasten zijn. Er kan sprake zijn van een slecht bereik, maar ook dat het netwerk vol zit. 

In ieder geval 2 tips die je kan proberen, namelijk de APN instellingen controleren voor gebruik in het buitenland en/of het toestel eens opnieuw aan te melden bij het netwerk. Dit kan op onderstaande wijze: 
Bij Android: Dit doe je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Selecteer een andere provider, en switch dan weer terug.

Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk.

Mocht dit geen oplossing bieden, dan het advies om even contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt hen vanuit het buitenland bereiken op +31 6 54 50 01 00. Dit nummer is gratis voor Vodafone 06-nummers.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Virgo001
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Poeh, dit is een hele lastige om direct uit te zoeken, omdat er zoveel factoren bij komen kijken. Je bent namelijk te gast bij de provider in Spanje en afhankelijk van hoe hun netwerk en zendmasten zijn. Er kan sprake zijn van een slecht bereik, maar ook dat het netwerk vol zit. 

In ieder geval 2 tips die je kan proberen, namelijk de APN instellingen controleren voor gebruik in het buitenland en/of het toestel eens opnieuw aan te melden bij het netwerk. Dit kan op onderstaande wijze: 
Bij Android: Dit doe je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Selecteer een andere provider, en switch dan weer terug.

Bij Apple: Ga naar Instellingen en dan Aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het Vodafone netwerk.

Mocht dit geen oplossing bieden, dan het advies om even contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt hen vanuit het buitenland bereiken op +31 6 54 50 01 00. Dit nummer is gratis voor Vodafone 06-nummers.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic