1
Vraag
2
Reacties
BitSec

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vodafone beste abbonement voor sms ontvangen Australië

Hoi. Binnenkort ga ik voor 1 jaar naar Australië toe en wil graag overstappen naar Vodafone omdat ik zag dat die ook in Australië dekking hebben. Ik vroeg me af wat voor mij het beste abbonement is. Ik ga het abbonement alleen gebruiken om sms-jes te ontvangen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @BitSec,
Welkom op de community van Vodafone. Om gelijk maar in huis te vallen, SMS'en buiten de EU is vrij duur. Via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden lees je welke tarieven er berekend worden voor het versturen en ontvangen van een SMS bij een abonnement.  Hieronder heb ik voor de zekerheid de bijlage toegevoegd. Het meest goedkope is een prepaid nummer aanschaffen in Australië. Hierdoor SMS je een stuk goedkoper tenzij het alleen over een SMS ontvangen gaat. Bij een abonnement is dit gratis in de EU en daarbuiten. 

Als je al een abonnement neemt, kun je eventueel nog de Wereld bundel aanzetten. https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/voordeel-buiten-europa 
Hiermee kun je data verbruiken, SMS'en en bellen. 
Alles in 1 Wereld: Voor € 5 krijg je 30 MB, 30 belminuten en 30 sms'jes. En je kunt 30 minuten gebeld worden zonder extra kosten, ongeacht waarvandaan je gebeld wordt.
Alles in 1 Wereld XL: Voor € 8,50 krijg je 100 MB, 100 belminuten en 100 sms'jes. En je kunt 100 minuten gebeld worden zonder extra kosten, ongeacht waarvandaan je gebeld wordt. 

De bundel start op het moment dat je de bundel aanzet in My Vodafone. Is dit bijvoorbeeld om 13:00 uur 's middags? Dan kun je deze bundel de rest van de dag (t/m 23:59 uur Nederlandse tijd) gebruiken

  • De bundel vervalt om 00.00 uur Nederlandse tijd
  • Zorg ervoor dat de optie 'roaming' aanstaat op je toestel. Anders kun je de bundel niet gebruiken
  • Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software updatet, synchroniseert of je een app-notificatie ontvangt
  • BloX écht niet meer nodig? Dan zet je 'm gewoon weer uit
  • Je kunt bellen, sms'en en internetten met deze bundels in de landen die vallen onder 'Rest van de wereld'

Zoals je leest is het dus afhankelijk van wat je in het buitenland gaat doen met je telefoon.

 

Bekijk in context

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Als ik het goed begrijp, dan gaat het dus om enkel sms'jes ontvangen, klopt dit @BitSec?

In dat geval lijkt me de goedkoopste optie om de alles in 1 wereld bundel uit te zetten (zet ook mobiele gegevens uit op je telefoon buiten de EU). Sms'jes ontvangen is gratis wat blijkt uit het overzicht dat @Louis hier laat zien, maar als je de alles in 1 wereld bundel aan hebt staan en je ontvangt een sms'je, dan gaat die dag bundel in en ben je dus €5 of €8,50 kwijt per dag dat je een smsje ontvangt. Heb je die bundel uit staan, dan kost het je niets. Je moet dan alleen met je Nederlandse bundel zelf niet gaan sms'en, bellen of internetten via 3/4/5G, en anderen moeten je ook niet op het 06 nummer bellen, want dan wordt het erg duur. Via WhatsApp bellen als je met WiFi verbonden bent, kan uiteraard wel en is dan ook gratis.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @BitSec 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik zou dan eerst de fair use policy lezen. Als je daar aan kunt voldoen dan kan je een abonnement uitzoeken. Als je alleen maar sms berichten wilt ontvangen, neem dan gewoon een prepaid in het land zelf. Dat lijkt me dan veel verstandiger. 

BitSec
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Energieboy De fair use policy zie ik het alleen hebben over binnen de EU. Maar ik maak me geen zorgen over een fair use policy aangezien ik maar enkele sms-en zal ontvangen. Prepaid nemen zal mijn probleem niet verhelpen.

 

De reden dat ik graag sms wil ontvangen in Australië is omdat ik meerdere accounts heb die sms controle (2FA hebben).

Aangezien ik vrij kort dag vertrek zijn er vast nog accounts waarbij ik er later achterkom dat ik alleen via sms controle kan wijzigen of inloggen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan kan ik je eigenlijk alleen deze Alles in 1 Wereld adviseren te nemen. Maar daar zitten wel kosten aan: 
https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/voordeel-buiten-europa 

De Alles-in-1 Wereld Dagbundel staat aan bij de start van je Vodafone abonnement (ook bij Sim Only). Je betaalt alleen wanneer je de bundel gebruikt. Dus je hoeft de bundel niet telkens aan of uit te zetten. 

Maar voor de zekerheid kunnen we even wachten op iemand van Vodafone voor het juiste antwoord. Er zal vandaag wel iemand aanwezig zijn. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @BitSec,
Welkom op de community van Vodafone. Om gelijk maar in huis te vallen, SMS'en buiten de EU is vrij duur. Via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden lees je welke tarieven er berekend worden voor het versturen en ontvangen van een SMS bij een abonnement.  Hieronder heb ik voor de zekerheid de bijlage toegevoegd. Het meest goedkope is een prepaid nummer aanschaffen in Australië. Hierdoor SMS je een stuk goedkoper tenzij het alleen over een SMS ontvangen gaat. Bij een abonnement is dit gratis in de EU en daarbuiten. 

Als je al een abonnement neemt, kun je eventueel nog de Wereld bundel aanzetten. https://www.vodafone.nl/abonnement/blox/voordeel-buiten-europa 
Hiermee kun je data verbruiken, SMS'en en bellen. 
Alles in 1 Wereld: Voor € 5 krijg je 30 MB, 30 belminuten en 30 sms'jes. En je kunt 30 minuten gebeld worden zonder extra kosten, ongeacht waarvandaan je gebeld wordt.
Alles in 1 Wereld XL: Voor € 8,50 krijg je 100 MB, 100 belminuten en 100 sms'jes. En je kunt 100 minuten gebeld worden zonder extra kosten, ongeacht waarvandaan je gebeld wordt. 

De bundel start op het moment dat je de bundel aanzet in My Vodafone. Is dit bijvoorbeeld om 13:00 uur 's middags? Dan kun je deze bundel de rest van de dag (t/m 23:59 uur Nederlandse tijd) gebruiken

  • De bundel vervalt om 00.00 uur Nederlandse tijd
  • Zorg ervoor dat de optie 'roaming' aanstaat op je toestel. Anders kun je de bundel niet gebruiken
  • Gebruik je de BloX een dag niet? Dan betaal je 'm ook niet. Wel zo eerlijk. Let er wel op dat je de BloX ook activeert op het moment dat je buiten de EU een telefoongesprek aanneemt of als je smartphone automatisch software updatet, synchroniseert of je een app-notificatie ontvangt
  • BloX écht niet meer nodig? Dan zet je 'm gewoon weer uit
  • Je kunt bellen, sms'en en internetten met deze bundels in de landen die vallen onder 'Rest van de wereld'

Zoals je leest is het dus afhankelijk van wat je in het buitenland gaat doen met je telefoon.

 

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Als ik het goed begrijp, dan gaat het dus om enkel sms'jes ontvangen, klopt dit @BitSec?

In dat geval lijkt me de goedkoopste optie om de alles in 1 wereld bundel uit te zetten (zet ook mobiele gegevens uit op je telefoon buiten de EU). Sms'jes ontvangen is gratis wat blijkt uit het overzicht dat @Louis hier laat zien, maar als je de alles in 1 wereld bundel aan hebt staan en je ontvangt een sms'je, dan gaat die dag bundel in en ben je dus €5 of €8,50 kwijt per dag dat je een smsje ontvangt. Heb je die bundel uit staan, dan kost het je niets. Je moet dan alleen met je Nederlandse bundel zelf niet gaan sms'en, bellen of internetten via 3/4/5G, en anderen moeten je ook niet op het 06 nummer bellen, want dan wordt het erg duur. Via WhatsApp bellen als je met WiFi verbonden bent, kan uiteraard wel en is dan ook gratis.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is inderdad een hele mooite toevoeging @Spara! Dankjewel hiervoor. Gaat het alleen om ontvangen, dan betaal je alleen de abonnementskosten. Zet dan inderdaad wel roaming uit. 

BitSec
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Spara Ja als ik dit zo leest dan lijkt dat de oplossing voor mij. Hiermee kan ik nog steeds sms'jes ontvangen van DigiD en Belastingdienst op mijn eigen 06. Kosten maken me niet zoveel uit zolang ik maar kan ontvange

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic