1
Vraag
2
Reageer en help mee
Andrzej

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging abonnement

Hallo,

wanneer kan ik een nieuw toestel nemen met een nieuwe abonnement?

 

mvg

Andrzej

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Andrzej 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan 120 dagen voor het einde van je abonnement je abonnement laten verlengen en een nieuw toestel nemen. Mocht je daarin vallen dan kan je dit zien via My Vodafone. Maar wil je dit nu eerder, omdat je nog ver buiten die 120 dagen zit, dan kan je ook Vodafone Next aanspreken. Met Vodafone NEXT bepaal je zelf wanneer je een nieuw toestel neemt. Zo verleng je een abonnement met telefoon al bij Vodafone na 4 maanden in combinatie met een nieuw toestel. Voor meer info: https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/next 

Maar val je binnen die 120 dagen dan kan je gewoon nu alvast je abonnement vernieuwen en een toestel aanschaffen. Zie in je My Vodafone app of anders even bellen met de klantenservice, die kunnen je prima helpen. 

Andrzej
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, dank je voor mijn antwoord. Normaal laat ik in de winkel alle foto’s contacten enz overzetten van mijn oude tel naar nieuwe. Maar door Corona is dat volgens mij niet mogelijk. Zijn er nog andere opties?

mvg Andrzej

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is inderdaad niet mogelijk @Andrzej.
Om wat voor een toestel gaat het? 

Andrzej
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo,

heb nou een i-phone 10 en ik denk dat ik voor een i-phone 12 ga. Moet nog ongeveer 4 weken wachten. Vind wel lastig dat alles niet overgezet kan worden. Voor mij mogen de winkels wel weer open. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Een back up maken via de iPhone is eigenlijk heel erg makkelijk @Andrzej
 

Een reservekopie van de iPhone maken met iCloud

  1. Tik in Instellingen  op '[je naam]' > 'iCloud' > 'iCloud-reservekopie'.

  2. Schakel 'iCloud-reservekopie' in. iCloud maakt automatisch elke dag een reservekopie van je iPhone als deze is aangesloten op een stopcontact, is vergrendeld en is verbonden met een wifinetwerk.

  3. Om handmatig een reservekopie te maken, tik je op 'Maak nu reservekopie'.

Om je iCloud-reservekopieën te bekijken, tik je in Instellingen op '[je naam]' > 'iCloud' > 'Beheer opslag' > 'Reservekopieën'. Om een reservekopie te verwijderen, kies je een reservekopie uit de lijst en tik je op 'Verwijder reservekopie'.

Een reservekopie van de iPhone maken met je Mac

  1. Sluit de iPhone via USB op je computer aan.

  2. Selecteer de iPhone in de navigatiekolom van de Finder op de Mac.

    Opmerking: Je hebt macOS 10.15 of hoger nodig om vanuit de Finder een reservekopie van de iPhone te maken. Bij oudere versies van macOS gebruik je iTunes om een reservekopie van de iPhone te maken.

  3. Klik op 'Algemeen' boven in het Finder-venster.

  4. Selecteer 'Maak op deze Mac een reservekopie van alle gegevens op je iPhone'.

  5. Om de gegevens in een reservekopie te versleutelen en met een wachtwoord te beveiligen, selecteer je 'Versleutel lokale reservekopieën'.

  6. Klik op 'Maak nu reservekopie'.

Opmerking: Je kunt de iPhone ook draadloos met je computer verbinden als je synchronisatie via wifi configureert.

Een reservekopie van de iPhone maken met je Windows-pc

  1. Sluit de iPhone via USB op je computer aan.

  2. Klik in de iTunes-app op de pc op de iPhone-knop linksboven in het iTunes-venster.

  3. Klik op 'Overzicht'.

  4. Klik op 'Reservekopie maken' (onder 'Reservekopieën').

  5. Om je reservekopieën te versleutelen, selecteer je 'Lokale reservekopieën versleutelen', typ je een wachtwoord en klik je op 'Wachtwoord instellen'.

Om de reservekopieën te bekijken die op je computer staan, kies je 'Bewerken' > 'Voorkeuren' en klik je op 'Apparaten'. Bij versleutelde reservekopieën wordt in de lijst met reservekopieën een hangslotsymbool weergegeven.

Opmerking: Je kunt de iPhone ook draadloos met je computer verbinden als je synchronisatie via wifi configureert.

 

Zodra je het nieuwe toestel binnen krijgt, ga je hem installeren en wordt er vanzelf gevraagd om een eerdere back up terug te zetten.

 

De iPhone herstellen vanaf een iCloud-reservekopie

  1. Schakel een nieuwe of onlangs gewiste iPhone in.

  2. Volg de online instructies om een taal en regio te kiezen.

  3. Tik op 'Configureer handmatig'.

  4. Tik op 'Zet iCloud-reservekopie terug' en volg de instructies op het scherm.

Je wordt gevraagd om je Apple ID op te geven. Ga naar de website Je Apple ID herstellen als je je Apple ID bent vergeten.

De iPhone herstellen vanaf een reservekopie op een computer

  1. Sluit een nieuwe of onlangs gewiste iPhone via USB aan op de computer waar de reservekopie op staat.

  2. Voer een van de volgende stappen uit:

    • In de navigatiekolom van de Finder op de Mac: Selecteer je iPhone en klik op 'Vertrouw'.

      Opmerking: Je hebt macOS 10.15 of hoger nodig om de iPhone vanuit de Finder vanaf een reservekopie te herstellen. Bij oudere versies van macOS gebruik je iTunes om het apparaat vanaf een reservekopie te herstellen.

    • In de iTunes-app op een Windows-pc: Als je meerdere apparaten op je pc hebt aangesloten, klik je op het apparaatsymbool linksboven in het iTunes-venster en selecteer je de nieuwe of onlangs gewiste iPhone in de lijst.

  3. Klik in het welkomstscherm op 'Herstel vanaf deze reservekopie', kies de reservekopie uit de lijst en klik op 'Ga door'.

Als de reservekopie versleuteld is, moet je het wachtwoord invoeren voordat je je bestanden en instellingen terugzet.

Mocht je Whatsapp gebruiken, dan dien je in Whatsapp zelf een back up te maken van de berichten, foto's en video's.
Hierdoor raak je niks kwijt. 

Andrzej
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke ik zal dit bewaren en ter zijne tijd gaan proberen te gebruiken. Dank je wel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic