1
Vraag
2
Reacties
LadybugDee

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Verlenging abonnement waarbij prijs niet goed is vermeld

Hallo lieve mensen, 

Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement telefonisch verlengt met een nieuw toestel (samsung s21) 

Ik wou uiteraard een goede aanbieding ontvangen (aangezien ik dan klant blijf) en heb daar ook naar gevraagd   vooraf heb ik de abonnementen ook even vergeleken op internet bij andere providers...

 

Bij het aanvragen van verlenging werd gelijk gemeld dat het red essentiël abonnement niet meer bestaat en dat het abonnement wat daar het meest op lijkt het red abonnement is. Daarbij gelijk gevraagd wat het verschil in kosten zou zijn,  ik zou 2,5 extra hebben p.m. en het zou mij 3 a 4 euro meer p.m kosten als het red essentiël abonnement. 

 

Prima. Toen is mij het toestel aangeboden voor 22 euro per maand en het red abonnement zou mij 22,50 per maand gaan kosten voor 12,5 gb, onbeperkt bellen en SMS, dus de totale kosten van 44,50 per maand. Helemaal goed dacht ik toen en daar ben ik mee akkoord gegaan. Echter kom ik er gisteravond achter dat de totale kosten van 44,50 al inclusief de €5 korting is van ziggo/vodafone .... en het abonnement dus normaal 27,50 kost. 

 

Mij is nooit verteld dat de €5 euro korting hierin verwerkt zijn waar ik nogal van schrok omdat wij graag naar glasvezel van kpn willen overstappen thuis , waardoor ik dus dan 49,50 per maand moet gaan betalen... ik voel me nou nogal benadeeld aangezien het abonnement van kpn 12 gb onbeperkt bellen en SMS, met het toestel dat ik erbij koos me maar €46 euro zou kosten ongeacht bij welke thuis provider ik zit...

 

Nou is die 44,50 die ik betaal minder als die 46 euro natuurlijk maar ik wist niet dat ik dan wel bij ziggo zou moeten blijven omdat anders mijn kosten op 49,50 per maand komen.... dat kan ik nou niet echt een aanbieding noemen dan...

 

Ik voel me best wel een beetje belazerd aangezien me dit nooit vermeld is en dat vind ik toch best wel kwalijk .. had ik dit geweten had ik wellicht wel overgegaan naar kpn want ik voel me nou ook nog verplicht bij ziggo te blijven.

 

Toen ik belde met de klantenservice kreeg ik allereerst een jongeman aan de telefoon die me zou doorverbinden met de afdeling annuleringen maar toen hij dit zou doen is gewoonweg de verbinding verbroken... naar mijn idee met zin maar oké fouten kunnen gebeuren.. ik bel wel weer opnieuw.

 

Opnieuw gebeld, wederom het hele verhaal uitgelegd dit keer bij de juiste afdeling (toch best wel een beetje geïrriteerd vanwege het verbreken van de verbinding de vorige keer).

De jongen die ik toen sprak kon niks voor mij doen , ik had 2 opties het 'lekker' laten zitten zoals het nu is.... of hij kon iets in mijn ziggo abonnement betekenen.... 😐 nou dat is dus totaal niet mijn bedoeling en aangezien ik me iets opgelicht voel bij mijn verlenging van vodafone waarbij de 5 euro korting ziggo nooit specifiek is benoemd , wil ik al helemaal telefonisch niks doen aan mijn ziggo abonnement. 

 

Dus het daar bij gelaten omdat er niet veel andere opties blijkbaar op zaten..

 

Nogmaals gebeld omdat het me gewoon echt niet lekker zit en de jongen die ik toen sprak (hasan) kon mij bij een nieuw abonnement het toestel aanbieden voor €22,- p.m. en het red abonnement voor €25,- p.m. (excl. Ziggo korting) waardoor ik dus op de kosten van €47,- p.m. kom exclusief korting van ziggo/vodafone. Krijg ik die korting er wel overheen betaal ik €42 p.m. en de eenmalige kosten van €48 zouden ook weg gehaald worden zoals nu ook het geval was. Echter moet ik aangezien ik het toestel net heb binnen gekregen hem eerst retourneren en annuleren en wanneer ik de annuleringsmail en ontvangstmail van jullie binnen heb ,jullie dan kan opbellen voor die aanbieding...

 

Wat voor mij betekend dat ik het toestel weer kwijt ben, en langer moet wachten tot ik (hetzelfde toestel) weer kan aanvragen. En dan maar in de hoop dat de aanbieding er dan juist in zou staan , waar ik toch nou mijn vertrouwen wel een beetje in kwijt ben .. 

 

Ik durf het nou niet echt aan en zit nog in mijn 14 dagen opzegtermijn en hoop van harte dat er hier iemand van vodafone mij wel verder kan helpen met mijn probleem.

 

Heel graag hoor ik iets!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @LadybugDee,

 

Wat een verhaal en natuurlijk zeer ongelukkig dat dat niet is benoemd en je daarna toch voor verrassingen bent komen te staan. Helemaal nu je het toestel al in huis hebt. Het is een zeer lastige kwestie, juist om die reden en ik begrijp uit je berichten dat je ook al meermaals contact hebt gehad voor mogelijke oplossingen, maar daar nog niet echt om staat te springen. Om logische redenen uiteraard.

 

Om met de deur in huis te vallen: Het direct aanpassen van je abonnement is niet mogelijk, zoals ook de laatste collega aangaf. Hoe vervelend ook en hoe makkelijk het juist ook was geweest in deze situatie. Ik snap echter ook dat je niet zit te wachten op de rompslomp van het terugsturen van je telefoon, wachten en weer het hele proces opnieuw in moet. We zouden wel kunnen onderzoeken of bijvoorbeeld een eenmalige correctie mogelijk is. Ik heb je voor de details hierover even een privébericht gestuurd.

Bekijk in context

LadybugDee
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben tevreden over de genoemde oplossing en blijf voorlopig nog wel even bij vodafone 😜 in ieder geval weer voor 2 jaar. Uiteraard is het niet exact de aanbieding die ik telefonisch kreeg maar ik hoef nu in ieder geval niet te annuleren en retourzenden en opnieuw aan te vragen dus dat scheelt een hele hoop. Nu alles nog even regelen en de reactie van @Alex afwachten en rond maken. Ik waardeer het in ieder geval dat er een oplossing is bedacht! Dus jij enorm bedankt voor het erbij halen van @Alex en hem moet ik natuurlijk bedanken voor de geboden oplossing! 😀

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @LadybugDee 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, dat een vervelend verhaal toch. Nu zeg maar ik maar gelijk dat ik niet bij Vodafone werk, dus echt helpen kan ik je hiermee niet. Ik kan me overigens wel voorstellen dat de persoon, waar je je abonnement opnieuw bij hebt afgesloten, gezien heeft dat jullie nu Vodafone en Ziggo hebben en dit ook zo was bij je vorige abonnement, dat hij daar niet specifiek naar heeft gevraagd en daarom heeft aangenomen dat je wist dat je 5,- euro korting hierin al was verwerkt. Maar goed, nu doe ik uitspraken die ik niet waar kan maken want ik was niet bij het gesprek en ik weet ook niet wat ze allemaal kunnen zien in hun computertje. Het zal in ieder geval niet bewust zijn gegaan en deze medewerker zal zeker niet de intentie hebben gehad om je te belazeren, ook al voelt dat nu wel zo. 

Het is vervelend genoeg zo dat wanneer je binnen 14 dagen je abonnement wilt stoppen, je alles terug moet sturen en dan kunnen ze het voor je stop zetten. Liever had ik het ook anders gezien, want je wil het toestel gewoon behouden en dan zou je zeggen dat het aanpassen van abonnement toch voldoende is. Maar zo werkt het jammer genoeg niet, merk ik uit verhalen van meerdere mensen hier op de community. Er zijn gelukkig nog Vodafone medewerkers hier online aanwezig en die kunnen je daar wel een advies in geven, hoop ik. Ik weet dat @Alex en @Cecilia momenteel actief zijn op de community en ik roep ze er even bij met de hoop dat ze je bericht snel oppakken en met je mee kunnen kijken. Uit je bericht begrijp ik dat je het vertrouwen een beetje kwijt bent, maar ik denk echt dat hier spraken is van een mis communicatie en een aannamen?! Ik denk overigens wel, als je toch al van plan was over te stappen naar KPN, voor glasvezel, had je misschien ook over kunnen stappen met je mobiel, want daar krijg je dan toch ook extra korting als je allebei afneemt, of niet? Maar goed, dit is even wat ik snel zo in gedachten heb.

Vervelend, dat is het zeker. Ik heb de mensen van Vodafone geroepen en ik hoop dat die nog iets voor je kunnen doen. 

LadybugDee
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dankjewel voor het erbij roepen van vodafone! Ik snap wat je bedoeld dat ze inzag dat ik al bij ziggo zat , echter lijkt mij dat je dan vermeld dat het abonnement normaliter 27,50 is en omdat ik bij ziggo zit hij nu 22,50 kost. Zodat ik weet dat de prijs dus normaal zou komen op 49,50 snap je . Dat ik dan wist dat als ik zonder die 5 euro korting 49,50 p.m. zou moeten betalen waardoor het voor mij inderdaad voordeliger zou zijn om naar kpn over te gaan want die hebben zonder korting hetzelfde abonnement voor 46 euro dus ja daar was ik voordeliger uit geweest dan. En dan had ik dat wellicht ook gedaan. Nou zit ik momenteel nog met een doorlopend contract bij ziggo omdat ik in nieuwbouw woon en de glasvezel installatie nog niet helemaal compleet is , vandaar dat ik eerst even blijf zitten bij ziggo maar zodra dit goed rond zou zijn ik over wil gaan . Verder nog niet echt problemen gehad met vodafone en normaal vind ik de aanbiedingen ook wel goed , dat terzijde. Dus vandaar dat als ik een goede aanbieding krijg bij vodafone ik ook geen probleem heb met verlengen dan hoeft van mij niet alles bij kpn 🙂 maar in dit geval bleek het niet zo te zijn (door een aanname of doordat het systeem aangaf dat ik al ziggo klant was) maar dan is het alsnog wel zo netjes om te vermelden dat de kosten van 44,50 p.m. inclusief de ziggo/vodafone korting is . Want de aanname dat ik toch bij ziggo blijf en daardoor altijd 44,50 betaal is niet helemaal de bedoeling. Maar  in ieder geval erg bedankt voor je reactie ik hoop dat de personen die erbij zijn gehaald iets kunnen betekenen 🙂 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @LadybugDee,

 

Wat een verhaal en natuurlijk zeer ongelukkig dat dat niet is benoemd en je daarna toch voor verrassingen bent komen te staan. Helemaal nu je het toestel al in huis hebt. Het is een zeer lastige kwestie, juist om die reden en ik begrijp uit je berichten dat je ook al meermaals contact hebt gehad voor mogelijke oplossingen, maar daar nog niet echt om staat te springen. Om logische redenen uiteraard.

 

Om met de deur in huis te vallen: Het direct aanpassen van je abonnement is niet mogelijk, zoals ook de laatste collega aangaf. Hoe vervelend ook en hoe makkelijk het juist ook was geweest in deze situatie. Ik snap echter ook dat je niet zit te wachten op de rompslomp van het terugsturen van je telefoon, wachten en weer het hele proces opnieuw in moet. We zouden wel kunnen onderzoeken of bijvoorbeeld een eenmalige correctie mogelijk is. Ik heb je voor de details hierover even een privébericht gestuurd.

LadybugDee
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Alex,

 

Dank je voor je snelle reactie en het oppakken van deze topic, ik heb je privébericht gelezen en u hierop een reactie gestuurd.

 

Bedankt dat u me in ieder geval een oplossing bied zonder dat het hele proces van opzeggen er aan te pas hoeft te komen! Dit word erg gewaardeerd! Ik zie u reactie in het privébericht graag weer terug! 

 

Fijn dat het zo kan worden opgelost!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Spannend!
Laat je nog even weten of je tevreden bent met de oplossing @LadybugDee ?
Of juist niet, dat kan natuurlijk ook 😉🤔 - je hoeft uiteraard niet in details te treden, alleen maar of je tevreden bent en Vodafone klant blijft 😊

LadybugDee
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben tevreden over de genoemde oplossing en blijf voorlopig nog wel even bij vodafone 😜 in ieder geval weer voor 2 jaar. Uiteraard is het niet exact de aanbieding die ik telefonisch kreeg maar ik hoef nu in ieder geval niet te annuleren en retourzenden en opnieuw aan te vragen dus dat scheelt een hele hoop. Nu alles nog even regelen en de reactie van @Alex afwachten en rond maken. Ik waardeer het in ieder geval dat er een oplossing is bedacht! Dus jij enorm bedankt voor het erbij halen van @Alex en hem moet ik natuurlijk bedanken voor de geboden oplossing! 😀

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

TOP!
Fijn om te lezen dat je klant blijft bij Vodafone, al heb ik er zelf niets aan. Maar wel goed dat Alex je heeft kunnen helpen met een oplossing en helemaal geweldig dat je nu niets hoeft terug te sturen. Want een nieuwe telefoon stuur je niet graag terug, ik ken het gevoel. Ook net een nieuw toestel en moet er niet aan denken om die terug te moeten sturen 😁

Veel plezier en mocht je nog eens vragen hebben, je weet de Community te vinden. Fijne dag nog!

LadybugDee
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja ik ben daar ook erg blij mee mijn huidige telefoon had namelijk echt een batterij probleem waarbij hij met 35% gewoonweg al uitviel  😑 en door intensief gebruik van de telefoon sommige dingen van spelletjes etc gewoon in het scherm waren vast gebrand 😂 dus ik was zo blij dat eindelijk het nieuwe toestel binnen was . Dus fijn als het straks opgelost is ! En mocht ik ooit weer ergens hulp bij nodig hebben weet ik deze community te vinden! Nogmaals bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic