Hallo lieve mensen,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn abonnement telefonisch verlengt met een nieuw toestel (samsung s21)
Ik wou uiteraard een goede aanbieding ontvangen (aangezien ik dan klant blijf) en heb daar ook naar gevraagd vooraf heb ik de abonnementen ook even vergeleken op internet bij andere providers...
Bij het aanvragen van verlenging werd gelijk gemeld dat het red essentiël abonnement niet meer bestaat en dat het abonnement wat daar het meest op lijkt het red abonnement is. Daarbij gelijk gevraagd wat het verschil in kosten zou zijn, ik zou 2,5 extra hebben p.m. en het zou mij 3 a 4 euro meer p.m kosten als het red essentiël abonnement.
Prima. Toen is mij het toestel aangeboden voor 22 euro per maand en het red abonnement zou mij 22,50 per maand gaan kosten voor 12,5 gb, onbeperkt bellen en SMS, dus de totale kosten van 44,50 per maand. Helemaal goed dacht ik toen en daar ben ik mee akkoord gegaan. Echter kom ik er gisteravond achter dat de totale kosten van 44,50 al inclusief de €5 korting is van ziggo/vodafone .... en het abonnement dus normaal 27,50 kost.
Mij is nooit verteld dat de €5 euro korting hierin verwerkt zijn waar ik nogal van schrok omdat wij graag naar glasvezel van kpn willen overstappen thuis , waardoor ik dus dan 49,50 per maand moet gaan betalen... ik voel me nou nogal benadeeld aangezien het abonnement van kpn 12 gb onbeperkt bellen en SMS, met het toestel dat ik erbij koos me maar €46 euro zou kosten ongeacht bij welke thuis provider ik zit...
Nou is die 44,50 die ik betaal minder als die 46 euro natuurlijk maar ik wist niet dat ik dan wel bij ziggo zou moeten blijven omdat anders mijn kosten op 49,50 per maand komen.... dat kan ik nou niet echt een aanbieding noemen dan...
Ik voel me best wel een beetje belazerd aangezien me dit nooit vermeld is en dat vind ik toch best wel kwalijk .. had ik dit geweten had ik wellicht wel overgegaan naar kpn want ik voel me nou ook nog verplicht bij ziggo te blijven.
Toen ik belde met de klantenservice kreeg ik allereerst een jongeman aan de telefoon die me zou doorverbinden met de afdeling annuleringen maar toen hij dit zou doen is gewoonweg de verbinding verbroken... naar mijn idee met zin maar oké fouten kunnen gebeuren.. ik bel wel weer opnieuw.
Opnieuw gebeld, wederom het hele verhaal uitgelegd dit keer bij de juiste afdeling (toch best wel een beetje geïrriteerd vanwege het verbreken van de verbinding de vorige keer).
De jongen die ik toen sprak kon niks voor mij doen , ik had 2 opties het 'lekker' laten zitten zoals het nu is.... of hij kon iets in mijn ziggo abonnement betekenen.... 😐 nou dat is dus totaal niet mijn bedoeling en aangezien ik me iets opgelicht voel bij mijn verlenging van vodafone waarbij de 5 euro korting ziggo nooit specifiek is benoemd , wil ik al helemaal telefonisch niks doen aan mijn ziggo abonnement.
Dus het daar bij gelaten omdat er niet veel andere opties blijkbaar op zaten..
Nogmaals gebeld omdat het me gewoon echt niet lekker zit en de jongen die ik toen sprak (hasan) kon mij bij een nieuw abonnement het toestel aanbieden voor €22,- p.m. en het red abonnement voor €25,- p.m. (excl. Ziggo korting) waardoor ik dus op de kosten van €47,- p.m. kom exclusief korting van ziggo/vodafone. Krijg ik die korting er wel overheen betaal ik €42 p.m. en de eenmalige kosten van €48 zouden ook weg gehaald worden zoals nu ook het geval was. Echter moet ik aangezien ik het toestel net heb binnen gekregen hem eerst retourneren en annuleren en wanneer ik de annuleringsmail en ontvangstmail van jullie binnen heb ,jullie dan kan opbellen voor die aanbieding...
Wat voor mij betekend dat ik het toestel weer kwijt ben, en langer moet wachten tot ik (hetzelfde toestel) weer kan aanvragen. En dan maar in de hoop dat de aanbieding er dan juist in zou staan , waar ik toch nou mijn vertrouwen wel een beetje in kwijt ben ..
Ik durf het nou niet echt aan en zit nog in mijn 14 dagen opzegtermijn en hoop van harte dat er hier iemand van vodafone mij wel verder kan helpen met mijn probleem.
Heel graag hoor ik iets!