1
Vraag
2
Reacties
RoelW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

VFNL #StayConnected

Marketingtrucje?

Verdubbel dan minstens de belminuten of maak het onbeperkt. 

Deze hashtag heeft geen nut als Vodafone er niets substantieel aan toevoegt. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HelpendeHand

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

In de Sticky ook deze oplossing gedeeld, maar speciaal voor jullie:

Dag allemaal, ik heb een oplossing om de netwerknaam vodafone NL te laten weergeven, in ieder geval binnen Android, ik weet niet of dit ook in iOS kan. Aangezien we toch allemaal aan huis op WiFi zittend kan je je mobiel netwerk op voorkeur 3G zetten, het mobielnetwerk geeft dan E bovenin je scherm, in plaats van 4G of 4G+. Jouw mobiel internet is dan tergend traag, maar je ziet wel gewoon vodafone NL in je scherm staan.

Met name voor de gebruikers met een iPhone zou dit prettig zijn aangezien bij hen de netwerknaam blijft bewegen heb ik begrepen.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gelukkig heb je hier ook al antwoord gegeven:
https://forum.vodafone.nl/stel-je-vraag-116/netwerk-naam-gewijzigd-300915#post326800

Hoef je niet een eigen topic voor te openen ??

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit is absoluut geen marketing truc @RoelW.
Juist in tijden zoals deze zijn er veel ouderen die zich eenzaam voelen. waar niemand op bezoek kan gaan en geen telefoontje, skype gesprek of whatsapp gesprek ontvangen. Maar vergeet ook vrienden en familie niet. Zeker omdat je er nu niet op bezoek kunt gaan. Juist daarom is in tijden zoals deze de naam aangepast.

Dit is gedaan zodat mensen herinnerd er aan worden om verbonden blijven met familie en vrienden. Door simpelweg bijvoorbeeld met een hun vaders of moeders of familielid te bellen omdat ze nu niet op bezoek kunnen gaan.Oftewel blijf met elkaar in contact. Ook in deze tijden! In verband met de situatie rondom het coronavirus hebben we onze netwerknaam tijdelijk aangepast om klanten een hart onder de riem te steken. #stayconnected omdat we juist nu meer dan ooit belangrijk vinden dat iedereen via ons netwerk verbonden kan blijven met dierbaren.

Kuzmanovic

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vodafone

 

Mij maakt het niks uit, maar hoe kan het dat netwerknaam op 3 toestellen veranderd is en 1 niet bij onze familie?

 

Oudere en jongere toestellen aangepast, op S9+ niet.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@Kuzmanovic 

Even het toestel uit en weer aan zetten. Dan zou het in je scherm moeten verschijnen. 

Bartenstein

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Steven wrote:

Dit is absoluut geen marketing truc @RoelW.

Dit is gedaan zodat mensen herinnerd er aan worden om verbonden blijven met familie en vrienden. Door simpelweg bijvoorbeeld met een hun vaders of moeders of familielid te bellen omdat ze nu niet op bezoek kunnen gaan. Hierdoor blijf je in contact met iedereen.

Ja stel je voor dat Vodafone niet onaangekondigd en zonder enige uitleg de Nederlandse netwerknaam had gewijzigd in een afkorting met een Engelstalige hashtag...wij mensen zouden helemaal niet op de gedachte zijn gekomen om contact op te nemen met onze familie en vrienden!...tss...

Bartenstein

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Steven wrote:

Juist in tijden zoals deze zijn er veel ouderen die zich eenzaam voelen @Bartenstein
Die geen telefoontje, skype gesprek of whatsapp gesprek ontvangen. Maar vergeet ook vrienden en familie niet. Zeker omdat je er nu niet op bezoek kunt gaan. Juist daarom is in tijden zoals deze de naam aangepast. 

Steven als je zelf niet ziet dat er geen enkele oudere in Nederland is die er iets aan gelegen is wat de netwerknaam van Vodafone op dit moment precies is dan ben je in mijn ogen wereldvreemd of je bent betrokken geweest bij het bedenken van deze campagne en wil niet toegeven dat er tijd geld en energie in iets volslagen nutteloos gestoken is. Ik zal het je sterker vertellen: de netwerk naam van Vodafone is nog nooit zo onbelangrijk geweest als je kijkt naar wat er in de wereld speelt als nu. Maar ook ik heb betere dingen te doen dus dit is denk ik mijn laatste reactie. 

RobertKoopman

Gedreven Liefhebber
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes

Ik heb een telefoon en ga deze pas gebruiken om anderen te bellen nu er een slecht verzonnen netwerk naam staat?

Voorheen belde ik natuurlijk niemand.…

Hoe je dit zonder plaatsvervangende schaamte kunt “verkopen”  is mij een raadsel.

Maar inderdaad, er zijn belangrijkere zaken om je druk over te maken.

Kuzmanovic

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sharon wrote:

@Kuzmanovic

Even het toestel uit en weer aan zetten. Dan zou het in je scherm moeten verschijnen. 

@Sharon,

 

Toestel is al meerdere avonden uit geweest. Mijn schoonmoeder heeft een hele oude toestel, nieuwe naam, mijn vriendin een S10, nieuwe naam, mijn zus, zwager & ik een S9+, wij hebben nog VodafoneNL.

Sandra1964

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat een zinloze actie. Waarom geen stay at home als je dan toch iets wil verzinnen?  Is het gepaard met onbeperkt internet? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kuzmanovic wrote:
Sharon wrote:

@Kuzmanovic

Even het toestel uit en weer aan zetten. Dan zou het in je scherm moeten verschijnen. 

@Sharon,

 

Toestel is al meerdere avonden uit geweest. Mijn schoonmoeder heeft een hele oude toestel, nieuwe naam, mijn vriendin een S10, nieuwe naam, mijn zus, zwager & ik een S9+, wij hebben nog VodafoneNL.

Zo is zo is de naam helemaal niet belangrijk, dus als het er niet staat en je hebt nog gewoon VodafoneNL, dan is dat geen enkel probleem. Dus zo erg is het niet hoor, dat je dat weet 🙂 - Maar wil je het wel heel graag, zet je toestel even uit en weer aan of zet hem in vliegtuigmodes en daarna weer terug. Dan kan je, als het goed is de nieuwe naam zien (overigens is deze maar tijdelijk want als de Corona weer is gevlogen dan komt er vast weer gewoon Vodafone NL te staan). 

Maar lukt het nu niet, geen zorgen, gewoon lekker laten zoals het nu staat 🙂 - Je mist er niets aan!

DABosklopper

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voice over WiFi eens uitzetten of WiFi volledig uitschakelen. Mits dit geactiveerd is natuurlijk.

zie de verschillen in namen op de iPhone X.

 

 

Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Vodafone Graag zie ik de Vodafone NL naam: VFNL #StayConnected terug gaan naar Vodafone NL op mijn mobiel.

Hopelijk is dit mogelijk.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit is pas mogelijk zodra wij ervoor kiezen om de naam terug te veranderen @Vodnlru 

Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:

Dit is pas mogelijk zodra wij ervoor kiezen om de naam terug te veranderen @Vodnlru 

Jammer dat je als klant niet die keuzevrijheid hebt ook al betaal je ervoor, dan zet ik voor nu mijn netwerk naam in de opties maar uit.

 

 

DABosklopper

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kuzmanovic wrote:
Sharon wrote:

@Kuzmanovic

Even het toestel uit en weer aan zetten. Dan zou het in je scherm moeten verschijnen. 

@Sharon,

 

Toestel is al meerdere avonden uit geweest. Mijn schoonmoeder heeft een hele oude toestel, nieuwe naam, mijn vriendin een S10, nieuwe naam, mijn zus, zwager & ik een S9+, wij hebben nog VodafoneNL.

Als je bij handmatige netwerk keuze kijkt, wat zie je dan staan?

 

 

meegja

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het riekt inderdaad gewoon naar commercie dit. Mensen maken al veel meer gebruik van mobiel, bellen, appen, etc. Hoef je echt niet in een verwarrende naam te veranderen.
Het is meer: “Kijk ons eens goed bezig zijn toekomstige klanten!!”

Ook ik dacht een hack ofzo. En nergens info te vinden. Ja, via Google uiteindelijk.

Bartenstein

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
meegja wrote:

Het riekt inderdaad gewoon naar commercie dit. Mensen maken al veel meer gebruik van mobiel, bellen, appen, etc. Hoef je echt niet in een verwarrende naam te veranderen.
Het is meer: “Kijk ons eens goed bezig zijn toekomstige klanten!!”

Ook ik dacht een hack ofzo. En nergens info te vinden. Ja, via Google uiteindelijk.

Precies! En ze zouden ook gewoon kunnen zeggen "sorry mensen we hebben het inderdaad onhandig aangepakt en het voegt inderdaad niks toe eigenlijk" maar er lijkt tot nu toe weinig bereidheid om dat toe te geven.

HelpendeHand

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

In de Sticky ook deze oplossing gedeeld, maar speciaal voor jullie:

Dag allemaal, ik heb een oplossing om de netwerknaam vodafone NL te laten weergeven, in ieder geval binnen Android, ik weet niet of dit ook in iOS kan. Aangezien we toch allemaal aan huis op WiFi zittend kan je je mobiel netwerk op voorkeur 3G zetten, het mobielnetwerk geeft dan E bovenin je scherm, in plaats van 4G of 4G+. Jouw mobiel internet is dan tergend traag, maar je ziet wel gewoon vodafone NL in je scherm staan.

Met name voor de gebruikers met een iPhone zou dit prettig zijn aangezien bij hen de netwerknaam blijft bewegen heb ik begrepen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
HelpendeHand wrote:

Met name voor de gebruikers met een iPhone zou dit prettig zijn aangezien bij hen de netwerknaam blijft bewegen heb ik begrepen.

Ik wil niet de advocaat van de duivel zijn maar ik zelf heb een iPhone X en zie links van mijn notch alleen de tijd, geen netwerknaam. Dus het probleem is niet aanwezig in een iPhone X, alleen als ik die oppak en je zit in het scherm om het aan te zetten, dan zie je even in beeld de naam van Vodafone in beeld.

Daarnaast heb ik nog een oude iPhone 6 en daar valt VFNL #StayConnected prima tussen de streepjes van bereik en het Wifi teken in. Ook daar zie ik geen letters wegen of zo. Vraag me dan toch af op welke iPhone dit dan is? 
 


Maar goed, als mensen hier echt zoveel last van hebben, dan is het natuurlijk wel een hele goede optie @HelpendeHand. Als je idee werkt voor sommige toestellen dan zou ik zeggen, als je er last van hebt, gelijk doen. Zeker super dat je dit hebt uitgevonden!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic