Hoi @Skri
Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn ook zoveel mogelijkheden en wat is verstandig?! Als eerst, ik weet niet hoe lang je je abonnement in Frankrijk wil gaan gebruiken. Want je krijgt dan te maken met Fair Use Policy en dat wil zeggen, wat is redelijk gebruik in de EU? Deze info kan je hier lezen: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik
Op deze pagina staat ook dat je EU datalimiet is dat je mag verbruiken en welke regels eraan verbonden zijn. Kort te zeggen, je mag in 4 maanden tijd niet meer in het buitenland hebben verbruikt dan je in Nederland hebt gebruikt en daar zit dan weer een Max aan. Lees de site maar even, dan begrijp je het wel. Het is iets teveel om hier te melden.
Een Red Together abonnement is in Nederland heel handig, buiten Nederland ook wel, maar dan zit je toch weer met die Fair Use (iets van 25GB per gebruiker, per maand). In Nederland krijg je voldoende aantal GB om te gebruiken en heb je dan ook nog Ziggo, dan krijg je dubbel data en korting op het abonnement.
Wat is de prijs van een Red Together?
50GB voor 35,- euro per maand. Wil je een extra kaartje, dus dan ook een extra nummer, dan betaal je 15,- euro per maand extra. Maar dan krijg je niet 50GB maar 100GB en kan je dan samen gebruiken. Heb je Ziggo dan krijg je dubbel data, dus 200GB en je krijgt ook nog een beetje korting op je abonnement (7,50 euro korting).
Maar nogmaals, dit is allemaal mooi voor in Nederland. Als je er buiten komt zijn er altijd regels en dat is overigens bij elke provider, dus dat is niet zo gek. Ze doen dit omdat ze niet willen dat iemand hier een abonnement afsluit en alleen in het buitenland gebruikt.
Neem je een Red Unlimited dan kan je voor 40,- euro onbeperkt bellen, sms’en en data gebruiken (met Max van 5GB per dag die je via My Vodafone elke keer kan verhogen met 1GB. het is dus wel onbeperkt maar je moet wel elke keer, na de eerste 5GB in My Vodafone de volgende 1GB activeren. dit is gemaakt tegen misbruik).
Oei, wat een lang verhaal en ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Misschien is het zelfs goedkoper om in Frankrijk een prepaid te kopen met data gebruik? Ja, het is lastig hoor! Ik kan het me helemaal voorstellen. Anders zou je eens langs een Vodafone winkel kunnen gaan voor meer uitleg. Die moeten je er ook mee kunnen helpen ?
Ik hoor het wel en als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Maar neem geen overhaaste beslissingen.