1
Vraag
2
Reacties
Skri

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Unlimited extra mifi data simkaart

Ik wil een unlimited data symkaart voor mijn mifirouter bestellen buiten mijn normale abonnement. Is dit mogelijk, en wat zijn hier dat kosten van.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Skri 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hiervoor zou je op deze pagina kunnen kijken:
https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/mobiel-internet

Dit is overigens NIET Unlimited! Daarvoor zou je een los Unlimited abonnement moeten nemen maar dan heb je wel te maken met Fair Use Policy en het Unlimited abonnement niet eigenlijk niet gemaakt voor gebruik van je mifirouter. 

Met een mobiel internet abonnement van Vodafone internet je ook onderweg supersnel via een hotspot of USB-modem. Kies een BASIS bundel als je in de trein af en toe een mailtje wilt beantwoorden, of ga voor een EXTRA bundel als je onderweg veel online wilt zijn.

Wil je meer weten over onze mobiele internet bundels of meteen bestellen? Neem dan contact op met de Vodafone klantenservice en bel: 0800-0200055 (twee keer optie 1).

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Skri 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Hiervoor zou je op deze pagina kunnen kijken:
https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/mobiel-internet

Dit is overigens NIET Unlimited! Daarvoor zou je een los Unlimited abonnement moeten nemen maar dan heb je wel te maken met Fair Use Policy en het Unlimited abonnement niet eigenlijk niet gemaakt voor gebruik van je mifirouter. 

Met een mobiel internet abonnement van Vodafone internet je ook onderweg supersnel via een hotspot of USB-modem. Kies een BASIS bundel als je in de trein af en toe een mailtje wilt beantwoorden, of ga voor een EXTRA bundel als je onderweg veel online wilt zijn.

Wil je meer weten over onze mobiele internet bundels of meteen bestellen? Neem dan contact op met de Vodafone klantenservice en bel: 0800-0200055 (twee keer optie 1).

Skri
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Energieboy,

Sorry maar zie door de bomen het  is niet meer. En zoals je weet heb je mij ook ee n antwoord gegeven op mijn vraag over dat we in Frankrijk gebruik willen maken van het Vodafone netwerk. En zodoende hebben we ook een Mifirouter gekocht, maar we hebben dus ook een mifisymkaart nodig.

Dus heb je me een optie doen toekomen met een paar opties en hier raakte ik het spoor kwijt 🙂

Ik heb dan ook de Red Together bekeken waar.ik dan ook een positief gevoel over heb. Maar hierbij wil ik ook een Unlimited data symkaart voor de Mifirouter (te gebruiken in Frankrijk) . En als ik het goed heb zou dit dus 3 simkaarten samen maandelijks 35 euro zijn? Dus de Red Together met de extra data symkaart die zoals je zegt Niet Unlimited is, en wat houdt de "fair Sur Policy dan in.

En had graag je mening gehad over hoe ik dit nu het beste kan doen om goed verbonden te zijn? Ik hoop dat je mij hierin zou kunnen helpen. En wil je alvast hartelijk danken.

 

Met vriendelijke groet,

 

André Huijts 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Skri 
Ik kan me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn ook zoveel mogelijkheden en wat is verstandig?! Als eerst, ik weet niet hoe lang je je abonnement in Frankrijk wil gaan gebruiken. Want je krijgt dan te maken met Fair Use Policy en dat wil zeggen, wat is redelijk gebruik in de EU? Deze info kan je hier lezen: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Op deze pagina staat ook dat je EU datalimiet is dat je mag verbruiken en welke regels eraan verbonden zijn. Kort te zeggen, je mag in 4 maanden tijd niet meer in het buitenland hebben verbruikt dan je in Nederland hebt gebruikt en daar zit dan weer een Max aan. Lees de site maar even, dan begrijp je het wel. Het is iets teveel om hier te melden. 

Een Red Together abonnement is in Nederland heel handig, buiten Nederland ook wel, maar dan zit je toch weer met die Fair Use (iets van 25GB per gebruiker, per maand). In Nederland krijg je voldoende aantal GB om te gebruiken en heb je dan ook nog Ziggo, dan krijg je dubbel data en korting op het abonnement. 

Wat is de prijs van een Red Together?
50GB voor 35,- euro per maand. Wil je een extra kaartje, dus dan ook een extra nummer, dan betaal je 15,- euro per maand extra. Maar dan krijg je niet 50GB maar 100GB en kan je dan samen gebruiken. Heb je Ziggo dan krijg je dubbel data, dus 200GB en je krijgt ook nog een beetje korting op je abonnement (7,50 euro korting). 

Maar nogmaals, dit is allemaal mooi voor in Nederland. Als je er buiten komt zijn er altijd regels en dat is overigens bij elke provider, dus dat is niet zo gek. Ze doen dit omdat ze niet willen dat iemand hier een abonnement afsluit en alleen in het buitenland gebruikt. 

Neem je een Red Unlimited dan kan je voor 40,- euro onbeperkt bellen, sms’en en data gebruiken (met Max van 5GB per dag die je via My Vodafone elke keer kan verhogen met 1GB. het is dus wel onbeperkt maar je moet wel elke keer, na de eerste 5GB in My Vodafone de volgende 1GB activeren. dit is gemaakt tegen misbruik). 

Oei, wat een lang verhaal en ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Misschien is het zelfs goedkoper om in Frankrijk een prepaid te kopen met data gebruik? Ja, het is lastig hoor! Ik kan het me helemaal voorstellen. Anders zou je eens langs een Vodafone winkel kunnen gaan voor meer uitleg. Die moeten je er ook mee kunnen helpen ?

Ik hoor het wel en als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Maar neem geen overhaaste beslissingen. 

Skri
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Energieboy, zouden we hierover telefonisch kontakt kunnen hebben. 

Over het Red Together abonnement, wel graag tegen de avond tussen 17 en 18 PM.

 

Groet, 

André Huijts 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Skri . 
@Energieboy werkt niet voor Vodafone. Maar hij geeft wel een hoop goede informatie! Waar zitten bij jou momenteel nog de vraagtekens? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic