Nickkk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel levering klacht

Jammer genoeg wil ik een klacht indienen. Ik vind het zeer slechte service vanuit vodafone m.b.t. het leveren van mijn toestel. 

 

Ik heb eerste instantie een Iphone 13 Pro MAX 128GB in het groen besteld. Hier zat helaas 3/4 weken levertijd op.

Toevallig kwam ik een aantal dagen geleden tegen dat de zwarte variant van de Iphone 13 Pro Max op voorraad was. Wat ik erg fijn vond want ik heb het toestel onverwacht best dringend nodig ivm huidige toestel dat niet meer goed functioneert. 

 

Ben naar de winkel gegaan en heb mijn order gewijzigd van groen naar zwart. In de winkel zeiden ze dat het meestal zo is dat je de volgende dag al kunt verwachten dat hij geleverd wordt. En dat je binnen 2/3 uur meer informatie zou krijgen over de levering. Dat vond ik fijn om te horen. Ik kreeg gelijk een mail van de wijziging en het nieuwe aangepaste contract.

 

Nu zijn we inmiddels 2 dagen verder en heb ik niets meer vernomen van deze levering. Dus wat ze zeiqden in de winkel klopt dus van geen kanten? Heb verschillende keren contact gehad met vodafone chat. Telkens kreeg ik andere antwoorden. Eerst zou het met PostNL komen en de andere medewerker zei dat het via Dynalogic zou lopen.

 

Deze ochtend nog contact gehad om te vragen wat de status is van de order. Hij ligt klaar voor verzending zeiden ze me. Dus ik dacht: fijn! Hopelijk hoor ik vandaag wat meer.. eind van de middag nog niets binnen gekregen. Dus ik besloot weer te bellen. Dit keer zei een medewerker van status order: goed nieuws, hij is verzonden dus je kunt dynalogics bellen om een afspraak in te plannen voor de levering. 

 

Ik ging dynalogics bellen met het nummer dat de medewerker me gaf. Toen kreeg ik een medewerker van Dynalogics aan de lijn. Ze vroeg naar mijn gegevens. Doorgegeven en wel kwam ze met het antwoord dat de order nog niet is binnengekomen. En dat ik het maandag nog maar eens moest proberen. Toen dacht ik.. wat is hier nu allemaal aan de hand.. ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk hoor ik telkens verschillende verhalen. 

 

Ik besloot weer terug te bellen naar status order. Ik kreeg een andere medewerker aan de lijn. Die ging kijken wat ze kon doen. Even later kwam ze bij me terug en zei. Het is zo dat deze order tijd nodig heeft om te verwerken in het systeem.. er bestaat een kans dat dit een vastloper is. Als je naar 48 uur nog niets hebt gehoord (dat is morgen ochtend) dan is het een vastloper en zouden we je bestelling moeten annuleren en opnieuw moeten aanmaken.. met het risico dat het toestel door iemand anders wordt gereserveerd en ik weer moet wachten op de levering ivm leveringsproblemen.  Ik vind het echt een hele slechte en kwalijke zaak dat je afhankelijk bent van een slecht werkend systeem. En daarbij niet eens een oplossing hebt voor de klant. Ja enige mogelijkheid is annuleren en opnieuw bestellen.. 

 

Daarna toch weer contact opgenomen met vodafone chat in de app, gewoon omdat iedere medewerker een ander verhaal zegt. En nu zegt deze medewerker weer dat de order gewoon goed is doorgevoerd en dat hij alleen nog verzonden moet worden.. 

 

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet geloven. Het is erg irritant dat medewerkers hierin niet op 1 lijn zitten en ik niet weet wat er mee moet gebeuren.

 

Normaal gesproken ben ik echt te spreken over vodafone en heb ik zeer goede ervaringen. Deze ervaring is echt zeer slecht te noemen, zeker omdat ik geen oplossing heb.

 

Misschien dat jullie me meer informatie kunnen bieden over het feit hoe het nu daadwerkelijk zit?

 

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes Nick

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nickkk, welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je na deze ervaring helemaal er klaar mee bent. Namens Vodafone mijn excuses voor de tegenstrijdige berichten. Wanneer een toestel uitgestuurd wordt is afhankelijk van verschillende situaties. Denk hierbij aan voorradig, is er een lening aangevraagd voor het toestel etc. Zodra je een lening aanvraagd voor je toestel en het bedrag boven de 250,00 Euro komt, wordt er eerst de inkomen- en lasten toets gecontroleerd. Pas zodra deze goed gekeurd is, zal het toestel klaar gemaakt worden voor verzending om als laatste overhandigd te worden aan de koerier. Zodra wij het toestel uitsturen ontvang je een track en trace code via mail of SMS. Je kunt je dan ook voorstellen dat dit niet altijd binnen een dag lukt. De winkel had dit dan ook niet toe mogen zeggen. Als mijn collega's tegenstrijdige antwoorden geven, dan schiet dit niet op in deze hele situatie. Daarom is het ook niet handig om via verschillende kanalen contact op te nemen. Betreft een bestelling kun je het beste bellen 0800-0560 (afdeling Verkoop/ Status Order). Dit zijn de collega's die je graag helpen met een nieuw abonnement en ook in kunnen zien hoe het er voor staat met een bestelling. 

Ik zie dat op 11-06 je inderdaad contact hebt gehad met een van mijn collega's en inmiddels zie ik dat je bestelling onderweg is. Alvast heel veel plezier met je nieuwe abonnement en toestel. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nickkk, welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je na deze ervaring helemaal er klaar mee bent. Namens Vodafone mijn excuses voor de tegenstrijdige berichten. Wanneer een toestel uitgestuurd wordt is afhankelijk van verschillende situaties. Denk hierbij aan voorradig, is er een lening aangevraagd voor het toestel etc. Zodra je een lening aanvraagd voor je toestel en het bedrag boven de 250,00 Euro komt, wordt er eerst de inkomen- en lasten toets gecontroleerd. Pas zodra deze goed gekeurd is, zal het toestel klaar gemaakt worden voor verzending om als laatste overhandigd te worden aan de koerier. Zodra wij het toestel uitsturen ontvang je een track en trace code via mail of SMS. Je kunt je dan ook voorstellen dat dit niet altijd binnen een dag lukt. De winkel had dit dan ook niet toe mogen zeggen. Als mijn collega's tegenstrijdige antwoorden geven, dan schiet dit niet op in deze hele situatie. Daarom is het ook niet handig om via verschillende kanalen contact op te nemen. Betreft een bestelling kun je het beste bellen 0800-0560 (afdeling Verkoop/ Status Order). Dit zijn de collega's die je graag helpen met een nieuw abonnement en ook in kunnen zien hoe het er voor staat met een bestelling. 

Ik zie dat op 11-06 je inderdaad contact hebt gehad met een van mijn collega's en inmiddels zie ik dat je bestelling onderweg is. Alvast heel veel plezier met je nieuwe abonnement en toestel. 

Nickkk
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven,

 

dank voor je bericht, ik ben naar de winkel gegaan en we hebben de bestelling geannuleerd en opnieuw geplaatst. Dit heeft geholpen gelukkig. Vandaag de IPhone in ontvangst mogen nemen. Daarom wil ik dit bericht graag sluiten! 

ben blij dat ik uiteindelijk goed geholpen ben in de winkel!

 

groeten, Nickk

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen @Nickkk en dankjewel voor de terugkoppeling! Mocht je in de toekomst vragen hebben, dan weet je de community te vinden! 

Michael96

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. 

afgelopen donderdag zie ik de zilveren iPhone 13 pro Max 256GB op voorraad staan en besluit te bellen om deze te nemen in plaats van de gold versie.

zogezegd zo gedaan de mevrouw aan de telefoon vertelde mij ook dat hij morgen (vrijdag) of overmorgen (zaterdag) geleverd zou worden zaterdag nog steeds niks vernomen dus ik besluit weer te bellen om te vragen hoe het zit. 

Vervolgens krijg ik te horen dat er 48uur over heen kan gaan en hij uiterlijk maandag (vandaag) word bezorgd.

ik heb nog steeds niks vernomen en als ik Vodafone bel krijg ik elke keer een ander antwoord.

zo moet ik nog steeds akkoord geven of hij ligt klaar en zodra het magazijn hem gaat versturen krijg ik een melding , of ik krijg te horen ze zijn niet op voorraad , of hij moet geannuleerd worden en opnieuw ingevoerd.

heel irritant dus elke keer een ander verhaal te horen en geen toestel te krijgen wetend dat hij er gewoon ligt.

 

ik word hier nu echt moe van en wil gewoon graag deze week mijn telefoon nog ontvangen. 

wat moet ik nu..?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Michael96,

 

Wat ontzettend irritant dat er maar geen schot in de zaak zit. Zijn er in de tussentijd nog vorderingen geweest? Ik kijk graag aan deze kant wat de status is en of ik wat voor je kan betekenen. Wil je in je profiel je mobiele nummer plaatsen en eventueel een bestelnummer bij de persoonlijke opmerkingen? Dat is alleen zichtbaar voor Vodafone moderators. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic