vincenth86

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon met simkaart in zee laten vallen. Nieuwe sim noodzakelijk

Goededag, 

 

Hoop dat de service hier op de community een beetje beter is als via de chat. DIe hebben me helaas absoluut niet kunnen helpen.

 

Situatie:

- Telefoon is in het buitenland in de zee gevallen en telefoon is niet teruggevonden

- Op de telefoon was een esim geactiveerd.
- Oude simkaart is aanwezig maar werkt neit meer vanwege de esim

- Reizen naar een vodafone winkel is een beetje lastig als je aan de andere kant van de wereld zit

- Telefoonnummer is noodzakelijk voor bankieren en andere cruciale apps

Hoe kunnen we dit oplossen zonder voorstel om even naar NL te reizen. Dat gaat dus niet. 

Dank,

 

Vincent

 

 

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @vincenth86 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dat is wel heel vervelend. Weet je, Vodafone stuurt een simkaart, of nieuwe eSIM, niet naar een buitenlands adres. Ze sturen deze alleen naar het adres wat in je contract staat. Wat je wel kan doen is vragen of iemand in Nederland je simkaart thuis ophaalt, wil activeren en naar je toe wil sturen. (Simkaart moet in Nederland geactiveerd worden) Je moet dan wel een simkaart vragen aan Vodafone die je kan laten opsturen en als je dan zelf weer in Nederland dat je dan een eSIM aanvraagt. 

vincenth86
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks, dit snapt blijkbaar de klantenservice niet 🙈. Waar kan ik dit aanvragen? Kan het niet vinden op vodafone.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Je kan deze opnieuw aanvragen via My Vodafone, online. Mocht je die niet hebben, neem dan contact op met de klantenservice. Je kan met ze chatten of bellen, zie deze pagina

vincenth86
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

🙈🙈🙈🙈

Daar heb je dus een OTP code voor nodig die ik net heb,  want geen simcard om deze te ontvangen.

 

Iets met een kastje en een muur 🧐

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ja kan toch gewoon een nieuwe simkaart aanvragen. Wat is een OTP code? Nog nooit van gehoord, ik weet alleen onderstaande codes. Wat is er nu gedaan dan? 

IMG_6912.jpeg

vincenth86
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verification code die je per sms ontvangt om de ssimkaart weer terug om te zetten naar de fysieke simkaart of voor aanvragen van opsturen van fysieke simkaart

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Oh, heet die code zo. Nooit geweten, ook leuk om die eens te weten. Je meent het niet, die kan jij nu natuurlijk niet ontvangen. Is daar geen omzeg voor? En als je zegt dat die gestolen is, verloren? 

Als ze daar moeilijk over blijven doen is er natuurlijk nog wel een omweg, denk ik. Nieuwe eSIM aanvragen, bij iemand in Nederland op z’n telefoon laten zetten. Die vraagt vervolgens een nieuwe simkaart aan (die krijgt dan wel die OPT code per sms) en dan pas, na ontvangen van fysieke simkaart, naar je opsturen. Het probleem is dat je Sim altijd in Nederland geactiveerd dient te worden. 

vincenth86
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt niet. Als ik een simkaart of e-sim aanvraag heb ik de verificatie code nodig. Activeren door iemand in NL kan natuurlijk wel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Even afwachten wat @Cecilia morgen nog voor je kan betekenen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @vincenth86, welkom hier!

Oei, wat balen dat jouw telefoon in de zee is gevallen! Ik begrijp uit jouw bericht dat je momenteel nog in het buitenland bent en graag een nieuwe simkaart wilt ontvangen (of indien mogelijk de oude fysieke simkaart activeren die in jouw bezit is). Zoals @Energieboy al aangeeft kunnen we een nieuwe simkaart niet naar het buitenland versturen. Deze wordt automatisch op jouw thuis adres in Nederland bezorgd, maar een bekende (met toegang tot jouw woning) kan deze uiteindelijk dan wel weer naar je opsturen.  Ook begrijp ik dat je op dit moment nog wel de simkaart in bezit hebt welke voor de eSIM werd gebruikt. Ik neem in ieder geval graag een kijkje voor jou naar de mogelijkheden. 

Wil je jouw Community profiel aanvullen met jouw adresgegevens en onder het kopje 'persoonlijke informatie' ook het simkaartnummer vermelden van de fysieke simkaart die je op dit moment nog wel in bezit hebt? Dan ga ik voor je controleren of ik deze kan heractiveren of dat er toch een nieuwe simkaart/eSIM verstuurd moet worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic