1
Vraag
2
Reacties
joelleobbes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon gestolen, nieuwe simkaart, nummerbehoud, kosten?

Beste,

 

Mijn telefoon is gestolen en ik verblijf momenteel in Barcelona. Hier zijn er ook Vodafone winkels. Ik vroeg mij af hoe het zit met het aanvragen van een nieuwe simkaart. Hoeveel kost het, kan ik mijn nummer weer terug krijgen, en wat heb ik nodig om een nieuwe aan te vragen? Dan kan  ik vanmiddag naar een Vodafone winkel in Barcelona. Ik ben dus niet in de gelegenheid om naar Nederland te gaan. Alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @joelleobbes 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dat is wel heel erg vervelend 😞
Ik kan je bij deze als eerst melden dat het geen zin heeft om in Barcelona langs een Vodafone winkel te gaan. Dit kan allen via de Nederlandse Vodafone worden geregeld!! Dat is natuurlijk heel vervelend, maar zo is het geregeld en de nieuwe simkaart kan niet naar je toegezonden worden vanuit Vodafone. Misschien dat je iemand kent die bij je post kan?!

Er zijn 3 stappen die je moet bewandelen om dit alles te regelen:
1) Blokkeer meteen je sim
Doe dit gelijk, zodat niemand anders kosten kan maken met je toestel. Blokkeer je abonnement in My Vodafone. Als je prepaid hebt, bel ons op 0800-0094 voor een blokkade op je prepaid.

2) Doe aangiften

Doe bij diefstal binnen 24 uur aangifte bij de lokale politie. Je hebt het proces verbaal van je aangifte nodig als je een claim wilt indienen bij je verzekeraar. Je hoeft geen aangifte te doen als je je toestel zelf kwijtgeraakt bent. Als je het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons opstuurt, krijg je gratis een nieuwe sim en deze kan alleen naar je huisadres worden toegezonden! Dus niet naar Barcelona, maar gewoon naar je huisadres. In Barcelona naar een Vodafone winkel gaan heeft daarom geen enkele zin want dit is niet de Nederlandse Vodafone. Voor een nieuwe simkaart en/of nieuw toestel, moet je toch echt in Nederland zijn of vanuit Nederland naar je laten opsturen door een bekende die je simkaart bij je post eruit kan halen.  + Zo krijg je een nieuwe sim


3) Bel je verzekering
Bel naar je verzekeringsmaatschappij om een claim in te dienen. Houd je proces-verbaalnummer bij de hand, dit heb je nodig als je belt. 


Meer informatie is te vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/reparatie-verlies-of-diefstal 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @joelleobbes 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dat is wel heel erg vervelend 😞
Ik kan je bij deze als eerst melden dat het geen zin heeft om in Barcelona langs een Vodafone winkel te gaan. Dit kan allen via de Nederlandse Vodafone worden geregeld!! Dat is natuurlijk heel vervelend, maar zo is het geregeld en de nieuwe simkaart kan niet naar je toegezonden worden vanuit Vodafone. Misschien dat je iemand kent die bij je post kan?!

Er zijn 3 stappen die je moet bewandelen om dit alles te regelen:
1) Blokkeer meteen je sim
Doe dit gelijk, zodat niemand anders kosten kan maken met je toestel. Blokkeer je abonnement in My Vodafone. Als je prepaid hebt, bel ons op 0800-0094 voor een blokkade op je prepaid.

2) Doe aangiften

Doe bij diefstal binnen 24 uur aangifte bij de lokale politie. Je hebt het proces verbaal van je aangifte nodig als je een claim wilt indienen bij je verzekeraar. Je hoeft geen aangifte te doen als je je toestel zelf kwijtgeraakt bent. Als je het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons opstuurt, krijg je gratis een nieuwe sim en deze kan alleen naar je huisadres worden toegezonden! Dus niet naar Barcelona, maar gewoon naar je huisadres. In Barcelona naar een Vodafone winkel gaan heeft daarom geen enkele zin want dit is niet de Nederlandse Vodafone. Voor een nieuwe simkaart en/of nieuw toestel, moet je toch echt in Nederland zijn of vanuit Nederland naar je laten opsturen door een bekende die je simkaart bij je post eruit kan halen.  + Zo krijg je een nieuwe sim


3) Bel je verzekering
Bel naar je verzekeringsmaatschappij om een claim in te dienen. Houd je proces-verbaalnummer bij de hand, dit heb je nodig als je belt. 


Meer informatie is te vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/reparatie-verlies-of-diefstal 

joelleobbes
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi,

 

Bedankt voor je bericht. Ik heb iig al mijn simkaart geblokkeerd en aangiften gedaan, en ben hier helaas niet voor verzekerd. Als ik nu een sim bestel en op mijn adres in nederland laat bezorgen, wanneer wordt hij dan op mijn thuisadres bezorgd? En kan ik hem wel al bestellen en kan ik mijn proces verbaal sturen via de mail? Via de post kost ook weer geld en duurt langer.

 

bedankt alvast!

joelleobbes
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

is een ESim ook mogelijk? Volgens de handleiding staat dat dat zou moeten passen op mijn leentelefoon (iphone XR)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Als je een eSIM hebt dan is het natuurlijk makkelijker. 
Je krijg deze dan thuis gezonden en dan kan je dit ook telefonisch regelen met iemand in Nederland 🙂

Ik zou dan even contact opnemen met 0800-0094 (of vanuit het Buitenland bellen +31654500100) maar je kan ook via de website een chat starten, dat is misschien ook een manier! Op deze pagina kan je alles vinden over de eSIM. Je moet dan wel even een QR code laten toesturen via je mail of zo, maar dat moet wel lukken met een omweg vanuit Nederland. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic