1
Vraag
2
Reacties
Martijn007

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Simkaart kwijt - nieuwe aanvragen

Hoi,

 

Ik ben mijn simkaart kwijt. Inmiddels heb ik deze geblokkeerd. Nu heb ik de klantenservice gebeld, je kunt alleen een nieuwe simkaart krijgen via de winkel. Alleen volgens de website en de mail kun je hem ook aanvragen via 1201. 

Volgens de klantenservice kan dit alleen via de winkel. Wel een beetje raar... bij andere providers kun je gerust nieuwe simkaart bestellen via de website. Hoe kom ik aan nieuwe simkaart? Om helemaal naar de winkel te rijden, ruim 60 kilometer gaat wel een beetje ver. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Martijn007 
Ik heb nog eens navraag gedaan en het is niet mogelijk om een simkaart telefonisch aan te vragen. Dit heeft te maken met fraude gevoeligheid en daarom moet je langs een winkel. Als je hem nog had gehad dan kon het wel, maar je bent hem kwijt en dan kan het niet. 

Sorry, maar ik kan je geen beter nieuws brengen op het moment. Ik dacht dat het ook wel per telefoon kon, maar alleen als je je oude Sim nog hebt, en die ben je nu juist kwijt. Dus je moet echt langs een winkel van Vodafone. 

Toch een fijn weekend gewenst en paasdagen! 

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Een eSIM heeft nu ook geen zin, z’n oude kaart is geblokkeerd en dan moet je bij Vodafone langs een winkel. Daar is nu eenmaal een controle voor nodig en als je geen simkaart meer hebt, is er geen controle. Leuk bedacht @Andr3 , maar geen optie, jammer genoeg. 

Daarnaast moet je dan wel een eSIM mogelijkheid hebben, je kan dan nooit je simkaart kwijt raken, dat is wel zo. Maar voor het probleem van nu lost dat niets op. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Martijn007 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er zijn regels gemaakt voor het aanvragen van een nieuwe simkaart. Deze staan beschreven op deze pagina. Ik zou bellen naar 0800-0094 en daar een nieuwe simkaart aanvragen, maar of dat kan, geen idee. Ik heb nog nooit vernomen dat mensen geen nieuwe simkaart via de telefoon konden aanvragen. Dus toch nog maar eens proberen te bellen. Mocht je willen wachten op iemand van Vodafone, die zijn dinsdag weer online op de community en die lopen alle berichten af van dit weekend. 

Laat nog even weten wat je hebt gedaan en of het is gelukt. 

Martijn007
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, meerdere keren geprobeerd via de klantenservice. Volgens kan het niet. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Martijn007 
Ik heb nog eens navraag gedaan en het is niet mogelijk om een simkaart telefonisch aan te vragen. Dit heeft te maken met fraude gevoeligheid en daarom moet je langs een winkel. Als je hem nog had gehad dan kon het wel, maar je bent hem kwijt en dan kan het niet. 

Sorry, maar ik kan je geen beter nieuws brengen op het moment. Ik dacht dat het ook wel per telefoon kon, maar alleen als je je oude Sim nog hebt, en die ben je nu juist kwijt. Dus je moet echt langs een winkel van Vodafone. 

Toch een fijn weekend gewenst en paasdagen! 

Martijn007
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke, dan mogen ze de mail en website wel aanpassen. Wel apart, bij andere providers kan het wel. maakt niet meer uit. Inmiddels de abonnement opgezegd. Zo jammer dit.  Al begin klant van Ziggo/vodafone, sinds @Home tijd nog. 

Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
  • Hallo @Martijn007 , misschien kan je overwegen om een e-sim te nemen? Geen gedoe meer met een simcard. Werkt eenvoudig en snel. Ik weet niet of dit telefonisch geregeld kan worden of via de winkel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Een eSIM heeft nu ook geen zin, z’n oude kaart is geblokkeerd en dan moet je bij Vodafone langs een winkel. Daar is nu eenmaal een controle voor nodig en als je geen simkaart meer hebt, is er geen controle. Leuk bedacht @Andr3 , maar geen optie, jammer genoeg. 

Daarnaast moet je dan wel een eSIM mogelijkheid hebben, je kan dan nooit je simkaart kwijt raken, dat is wel zo. Maar voor het probleem van nu lost dat niets op. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uiteindelijk, als je de Sim pagina goed leest, dan lees je er ook uit dat Vodafone elke keer zegt dat je langs een winkel moet gaan. Behalve als je je simkaart wil omruilen, omdat die niet meer past, of omdat ze je gewoon een nieuwe toezenden (omdat die oude te oud is). Dan kan het opsturen wel en misschien dat dit ook zo werkt bij de andere providers, maar dat weet ik niet. Wel jammer dat je, na deze ervaring, als klant weggaat. Je bent zelf je simkaart kwijt, laat hem blokkeren en dan moet je een nieuwe ophalen. Ja, zo is het nu eenmaal en daar kan ik niet zoveel aan veranderen. Maar als je denkt dat het beter gaat bij een andere provider, zeker doen. Let op, hier een kleine tip: nummerbehoud van Vodafone naar een andere provider moet gedaan worden via een SMS controle! Je hebt geen simkaart meer, weet niet hoe je dit dan wil gaan doen?! Maar goed, jammer dat je gaat en veel plezier gewenst bij een andere provider. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic