1
Vraag
2
Reacties
richardvanK

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Prepaid data sim voor 1 maand

Goedendag,

 

Ik ben op zoek naar een prepaid data sim voor mijn mifi router. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. De FUP van Vodafone is 40GB dit zal met 2 pubers genoeg moeten zijn voor 1 maand in het vakantieland. 

Ik zie op de Vodafone website dat je abbonementen moet aflsuiten voor 1 of 2 jaar, daar heb ik niet zoveel zin in. 

Is er een prepaid data sim voor 1 maand te krijgen bij Vodafone en geldt dan ook dat je als je Ziggo klant bent de dubbele data?? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Weet je, het komt wel eens voor dat het allemaal stroef werkt met die instellingen van Vodafone Prepaid in zo'n mifi router. Dan kan je beter, dat is ook mijn ervaring, gewoon een simkaartje daar kopen en erin plaatsen. Weet je, je kan altijd eentje meenemen van Vodafone, gratis aanvragen van een kaartje en meenemen is wel een optie, mocht je daar niets vinden. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @richardvanK 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Klopt, als je een Red Together of een Unlimited abonnement dan mag je slechts 40GB gebruiken in het buitenland vanuit je bundel. Of dit genoeg is met twee pubers, geen idee?! Vroeger hadden we ook geen internet, toen gingen we nog buitenspelen 😉😋. Abonnement landen is wel anders dan die voor prepaid. Je kan binnen Europa gewoon je huidige prepaid simkaart blijven gebruiken maar dan met extra kosten! De maandbundels gelden ook in de EU en zijn geldig in de volgende landen:

B    België, Bulgarije

C    Cyprus

D   Denemarken, Duitsland

E    Estland

F    Finland, Frankrijk

G    Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe

H    Hongarije

I     Ijsland, Ierland, Italië    

K    Kroatië

L    Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg

M    Malta, Martinique, Mayotte

N    Nederland, Noorwegen

O    Oostenrijk

P    Polen, Portugal

R    Roemenië

S    Saint Martin, Slovenië, Slowakije, Spanje

T    Tsjechië

V    Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Z    Zweden, Zwitserland


De roaming tarieven voor een mobiele aansluiting en een prepaid abonnement verschillen echter van elkaar. Bij Vodafone Prepaid zijn er minder landen! Staat het land er niet bij dan betaal je de tarieven die gelden voor dat land. Op deze pagina vind je onder ''Tarieven op Reis'' een overzicht wat je kan downloaden.'. 

Je zou kunnen overwegen om in het land zelf een prepaid kaartje aan te schaffen voor het gebruik van mobiele data. Dat meestal de meest voordelige optie als je je huidige abonnement (bij een andere provider) of een prepaid simkaart van Vodafone niet kan gebruiken in het betreffende land tegen EU tarieven. 

En nee, voor prepaid krijg je geen dubbele data omdat je Ziggo hebt. Dit is alleen geldig als je een abonnement hebt van Ziggo en Vodafone. 

richardvanK
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je informatie.


We gaan op vakantie naar Tsjechië en zo te zien is Vodafone daar beschikbaar. We hebben allemaal een vodafone abonement maar (nog) geen red together. Dat willen we nog wel maar is volgens mij nog niet mogelijk omdat 1 abonement nog te kort loopt. 

 

Dus in Tsjechië een data simkaart aanschaffen is goedkoper dan een prepaid data kaart kopen van Vodafone? Als dat zo is dan moeten we dat maar doen denk ik. Wilde thuis dat ding al instellen zodat (hopelijk) alles goed verloopt op vakantie. Mijn tsjechisch is waarschijnlijk net zo goed als hun nederlands 🙂 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Weet je, het komt wel eens voor dat het allemaal stroef werkt met die instellingen van Vodafone Prepaid in zo'n mifi router. Dan kan je beter, dat is ook mijn ervaring, gewoon een simkaartje daar kopen en erin plaatsen. Weet je, je kan altijd eentje meenemen van Vodafone, gratis aanvragen van een kaartje en meenemen is wel een optie, mocht je daar niets vinden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic