1
Vraag
2
Reacties
whk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid - Valt datagebruik in Albanië binnen EU tarieven?

Hi,

 

Ik ga over 3 weken naar Albanie. Ik zie dat bij Vodafone als enige provider Albanie binnen de EU valt qua kosten. Ik zit zelf bij een andere provider. Als ik nu een prepaid simkaart koop van Vodafone, kan ik dan over 3 weken dit prepaidbudget in Albanie gebruiken voor mobiele data tegen de "standaard" kosten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @whk, goedemorgen en welkom hier!

 

Alvast een hele fijne vakantie gewenst! Heel goed dat je alvast hierover even informatie aan het opzoeken bent, want je wilt bij thuiskomst niet verrast worden met een hoge rekening. 

 

In geval van een mobiel abonnement bij Vodafone kun je je mobiele abonnement in Albanië net zo gebruiken als in Nederland. De roaming tarieven voor een mobiele aansluiting en een prepaid abonnement verschillen echter van elkaar. Bij Vodafone Prepaid valt Albanië hier helaas niet onder. Je betaalt dan de tarieven die gelden voor dat land. Op deze pagina vind je onder ''Tarieven op Reis'' een overzicht wat je kan downloaden. Albanië valt in dit geval onder ''zone 2''. 

Je zou kunnen overwegen om in Albanië zelf een prepaid kaartje aan te schaffen voor het gebruik van mobiele data. Dat meestal de meest voordelige optie als je je huidige abonnement (bij een andere provider) of een prepaid simkaart van Vodafone niet kan gebruiken in het betreffende land tegen EU tarieven. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @whk 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat leuk, naar Albanië, tenminste dat lijkt me leuk 🙂
Ik wilde al heel snel melden dat het mogelijk is om daar je prepaid te kunnen gebruiken. Maar wat schetst mijn verbazing, in de Prepaid lijst van EU-landen komt Albanië niet in voor. Er staat: Heb je al vakantieplannen gemaakt? Dan kun je binnen Europa gewoon je huidige prepaid simkaart blijven gebruiken! De maandbundels gelden ook in de EU.

B    België, Bulgarije

C    Cyprus

D   Denemarken, Duitsland

E    Estland

F    Finland, Frankrijk

G    Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe

H    Hongarije

I     Ijsland, Ierland, Italië    

K    Kroatië

L    Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg

M    Malta, Martinique, Mayotte

N    Nederland, Noorwegen

O    Oostenrijk

P    Polen, Portugal

R    Roemenië

S    Saint Martin, Slovenië, Slowakije, Spanje

T    Tsjechië

V    Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk

Z    Zweden, Zwitserland

 

 

Ja, nu twijfel ik heel erg en vraag even aan @Cecilia of ze je kan helpen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @whk, goedemorgen en welkom hier!

 

Alvast een hele fijne vakantie gewenst! Heel goed dat je alvast hierover even informatie aan het opzoeken bent, want je wilt bij thuiskomst niet verrast worden met een hoge rekening. 

 

In geval van een mobiel abonnement bij Vodafone kun je je mobiele abonnement in Albanië net zo gebruiken als in Nederland. De roaming tarieven voor een mobiele aansluiting en een prepaid abonnement verschillen echter van elkaar. Bij Vodafone Prepaid valt Albanië hier helaas niet onder. Je betaalt dan de tarieven die gelden voor dat land. Op deze pagina vind je onder ''Tarieven op Reis'' een overzicht wat je kan downloaden. Albanië valt in dit geval onder ''zone 2''. 

Je zou kunnen overwegen om in Albanië zelf een prepaid kaartje aan te schaffen voor het gebruik van mobiele data. Dat meestal de meest voordelige optie als je je huidige abonnement (bij een andere provider) of een prepaid simkaart van Vodafone niet kan gebruiken in het betreffende land tegen EU tarieven. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic