Mn vader heeft prepaid van Vodafone. Nu is er in 5 dagen tijd 10 euro afgeschreven. En hij doet werkelijk niks mee. Hij gebruikt m om mee te nemen als hij gaat lopen. Voor noodgevallen.
Enig idee hoe dit kan?
Hoi @Mreijm
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Heeft je vader een modern toestel? Kan het zijn dat hij apps open laat staan en die maken gebruik van het internet? Of instellingen die het mogelijk maken dat ze updaten als die ook op 4G zit? Ik zou eens heel goed de instellingen langs lopen en alles wat gebruik maakt van internet via 4G uitzetten en zorgen dat deze alleen via WiFi contact maken.
Ik verwacht dat dit het probleem is. Zeker als het zo snel leeg is.
Hoi @Mreijm,
Heb je met de tip van @Energieboy kunnen achterhalen waardoor er verbruik is geweest en het tegoed op is?
Misschien virus. Ga naar payinfo. Daar betaalde SMS diensten blokkeren.
Een virus zal het niet zijn, dan zou het gaan om een sms abonnement. Voor de volledigheid, je kan dus kijken bij payinfo.nl om te zien of je die hebt. Geef daar je 06 nummer door en zie of je een abonnement hebt. Uitschrijven is natuurlijk altijd een goed plan om te doen.
Of heb je al meer info en weet je al wat er aan de hand is @Mreijm ?
Bij payinfo niks te zien. Bij instellingen had ik al gekeken, was alles goed. Deze week mn vader nog niet gezien. Ik ga nog proberen om een inlog Bij Vodafone te doen. Misschien zien we zo waaraan hij t kwijt is
Top, we horen het graag @Mreijm. Je kunt dit terug vinden bij het verbruik (data) in het toestel of in de bel- en smsgeschiedenis. Bij prepaid is het helaas niet mogelijk om via My Vodafone het verbruik in te zien. Dit is alleen mogelijk als er een abonnement is.
Had je in het toestel kunnen controleren waaraan het verbruikt was @Mreijm? Ik ben heel benieuwd of jullie het verbruik achterhaald hebben. Mocht dit niet het geval zijn, bel dan samen met je vader naar 1201. Je vader is hierbij nodig omdat hij de contractant is.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.