1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mreijm

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid - In 5 dagen tijd 10 euro afgeschreven

Mn vader heeft prepaid van Vodafone. Nu is er in 5 dagen tijd 10 euro afgeschreven. En hij doet werkelijk niks mee. Hij gebruikt m om mee te nemen als hij gaat lopen. Voor noodgevallen.

Enig idee hoe dit kan?

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mreijm 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heeft je vader een modern toestel? Kan het zijn dat hij apps open laat staan en die maken gebruik van het internet? Of instellingen die het mogelijk maken dat ze updaten als die ook op 4G zit? Ik zou eens heel goed de instellingen langs lopen en alles wat gebruik maakt van internet via 4G uitzetten en zorgen dat deze alleen via WiFi contact maken. 

Ik verwacht dat dit het probleem is. Zeker als het zo snel leeg is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Mreijm,
Heb je met de tip van @Energieboy kunnen achterhalen waardoor er verbruik is geweest en het tegoed op is? 

almodovaris

Gedreven Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Misschien virus. Ga naar payinfo. Daar betaalde SMS diensten blokkeren.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Een virus zal het niet zijn, dan zou het gaan om een sms abonnement. Voor de volledigheid, je kan dus kijken bij payinfo.nl om te zien of je die hebt. Geef daar je 06 nummer door en zie of je een abonnement hebt. Uitschrijven is natuurlijk altijd een goed plan om te doen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Of heb je al meer info en weet je al wat er aan de hand is @Mreijm ?

Mreijm
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij payinfo niks te zien. Bij instellingen had ik al gekeken, was alles goed. Deze week mn vader nog niet gezien. Ik ga nog proberen om een inlog Bij Vodafone te doen. Misschien zien we zo waaraan hij t kwijt is

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, we horen het graag @Mreijm. Je kunt dit terug vinden bij het verbruik (data) in het toestel of in de bel- en smsgeschiedenis. Bij prepaid is het helaas niet mogelijk om via My Vodafone het verbruik in te zien. Dit is alleen mogelijk als er een abonnement is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je in het toestel kunnen controleren waaraan het verbruikt was @Mreijm? Ik ben heel benieuwd of jullie het verbruik achterhaald hebben. Mocht dit niet het geval zijn, bel dan samen met je vader naar 1201. Je vader is hierbij nodig omdat hij de contractant is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic