1
Vraag
2
Reageer en help mee
Marcel Buch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Overzetten contract naar zakelijk en afbetaling toestel

Beste Vodafone,

 

Mijn opmerking en vraag zijn tweeledig.

Allereerst moet ik voor overzetten van mijn prive contract naar zakelijk een KvK uittreksel hebben van maximaal 1 maand oud terwijl een uittreksel gewoon 1 jaar geldig is. Dus moet ik extra kosten maken terwijl als ik een nieuw zakelijk abonnement afsluit ik géén uittreksel hoef te uploaden want u haalt mijn gegevens rechtstreeks uit database van KvK. Waanzin dus!

 

Dan heeft u uw eigen administratie niet op orde!

Ik doe een verzoek voor overzetten op 1 april, ik krijg van u op 6 april een e-mail met verzoek om toestel af te betalen middels iDeal.

Op 7 april zet u de factuur daarvoor klaar met de opmerking "Dit bedrag wordt omstreeks 12 april 2022 automatisch afgeschreven van je rekening XXXX XXXX XXXX XXX conform machtiging XXXXXXX.". Daarnaast krijg ik een factuur voor de nieuwe maand met wederom aflossing toestel, zodat het totaalbedrag van toestel hoger gaat uitvallen.

 

Waarom valt u mij lastig met onnodige bureaucratie met de eis van een 1 maand oude uittreksel en heeft u uw eigen bureaucratie niet op orde?

 

mvg

Marcel Buch

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Marcel Buch 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Op deze vraag kan een medewerker op deze community je geen antwoord geven omdat dit een particulieren community is en geen zakelijke. Voor deze vragen kan je dus beter contact opnemen met de zakelijke markt van Vodafone, deze kan je bereiken via deze pagina voor zakelijke klanten. Ik zelf ben niet werkzaam bij Vodafone maar kan me wel iets vinden in een 1 maand oude uittreksel. Aangezien je bij een 1 jaar uittreksel iets meer fraude kan verwachten dan bij een 1 maand uittreksel. Of het waanzin is om een uittreksel te vragen, geen idee, dit zal juridisch denk ik nodig zijn, anders zouden ze het niet doen. Maar goed, ik ben niet werkzaam en het zijn maar gedachten die ik er zo over heb. Het beste kan je dus contact opnemen met iemand van de zakelijk klantenservice. Daar kan je dan ook gelijk je tweede vraag stellen, want dit loopt zeker een beetje vreemd.

Vervelend, maar hier op deze community kan daarop geen hulp worden geboden. 

Marcel Buch
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Energieboy,

 

Het betreft hier een particuliere contract daar ik het nog niet kan omzetten naar zakelijk!

De facturen zijn dus ook voor huidig contract, géén zakelijk!

Ik heb een 4 maanden oude uittreksel geupload terwijl hij 1 jaar geldig is!

Op iDeal betaling moet ik 191,66 betalen terwijl op factuur 191,33 wordt vermeldt!

Op iDeal betaling staat een klantennummer die mij totaal onbekend is!

Normaals, mijn vraag is waarom pinnen jullie mij vast aan de onzin van een 1 maand oude uittreksel terwijl bij een nieuw abonnement je het niet nodig hebt, waarom kijken jullie dan ook niet bij omzetten zelf in database KvK?

Waarom hebben jullie je eigen administratie niet op orde, lees de vele fouten die ik al beschrijf?

Waarom stuur jij een antwoord dat niet klopt? Je stuurt me door naar zakelijk terwijl ik particulier ben en de facturen ook daar op staan?

Ik zal nog een onredelijkheid toevoegen, Vodafone laat me eerst het toestel afbetalen (eis bij overzetten) en dan sturen ze me een email dat een 4 maanden oude uittreksel niet voldoende is. Maar ik ben er al helemaal klaar mee!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Jullie, bedoel je waarschijnlijk Vodafone mee, ik ben niet werkzaam bij Vodafone. Dit is een klanten helpen klanten community, daarom alleen voor particulieren klanten. Dat ik je naar een verkeerde afdeling stuur is niet helemaal terecht.

 

Je hebt het dus in je bericht over 2 afdelingen:

1) je factuur van iDeal betaling gaat nog om een particulieren afkoop, daarvoor moet je dan bij de particulieren klantenservice zijn, daar heb je helemaal gelijk in. De mensen van Vodafone, die hier op de community aanwezig zijn, kunnen dit voor je doorzetten naar de juiste afdeling en die kunnen dan inzien wat er aan de hand is. 
2) je hebt het over een uittreksel, waarom die maar 1 maand oud mag zijn, dat is toch echt een zakelijke vraag en die zal dan ook bij de zakelijke klantenservice moeten worden beantwoord. Sorry, maar zo heb ik het niet bedacht.

Je hebt gelijk, ik heb over die eerste vraag heen gelezen en deze meegenomen in het zakelijk deel. Daar zal @Alex van Vodafone particulieren klantenservice je mee kunnen helpen, of door kunnen sturen naar de juiste afdeling (betaling afdeling). En je eerste vraag, dat is toch echt iets zakelijks, dat is waar de zakelijke klantenservice je het beste over kan informeren. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Marcel Buch, welkom op de Vodafone Community,

 

De reden dat je hier bent is een stuk minder positief, wat ontzettend irritant dat het allemaal zo moeizaam loopt en je nog niet verder komt. @Energieboy geeft inderdaad terecht aan dat je vraag/klacht omtrent het KVK-uittreksel je het beste bij de collega's van de zakelijke afdeling kunt neerleggen, op dat gebied kan ik je helaas niet helpen.

 

Ik begrijp dat de vraag over de factuur nog over het particuliere gedeelte gaat. Ik duik graag de situatie voor je in, wat er tot nu toe is gebeurd en wat ik nog voor je kan betekenen. Wil je voor mij je profielgegevens hier aanvullen?

Marcel Buch
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex en Energieboy, dank voor jullie reacties. Jullie bedoelen het heel goed maar ik merk dat ik hier totaal verkeerd zit.

Ik ben hier gekomen door op forum te klikken, normaal kan je daar je klachten kwijt en iemand van bedrijf neemt het dan op.

Er zijn al verschillende emails verstuurd, ik wacht het wel even af voordat ik gewoon contract opzeg bij Vodafone en elders wel een zakelijk contract open. En als Ziggo ook geen toegevoegde waarde meer heeft (lees F1), dan maar meteen alles weer bij KPN.

Ik kan als autist over dit soort onredelijkheid erg boos worden, sry dat ik jullie ermee heb lastig gevallen.

mvg

Marcel

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Je hoeft je zeker niet te verontschuldigen, ik snap je frustratie heel goed en ook dat de verwachtingen wat anders lagen. Ik hoop in dat geval dat het via de mail spoedig en netjes wordt afgehandeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic