1
Vraag
2
Reacties
Rakko

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oplichting, misleiding of vergissing contactprijs

In Juni 2024 verlengde ik mijn abo met Vodafone. In de bevestiging staat letterlijk: € 20.50 vaste prijs voor duur van het contract! Lijkt mij simpel dus € 20.50 voor het hele jaar, totdat contract verloopt.

In oktober verhoogt Vodafone de maandprijs naar ongeveer  21,40.

Na diverse telefoontjes vertelt men mij dat is in de voorwaarden staat. Nou mooi niet natuurlijk, want vaste prijs is vaste prijs.

• Vraag is dit nu misleiding of oplichting? Graag jullie reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 41Posts
  • 25Oplossingen
  • 3Likes

Olá @Rakko en welkom op de Vodafone Community!

Het gaat hierbij om een inflatiecorrectie. Voor meer informatie raad ik aan dit topic door te lezen: "Inflatiecorrectie van 3,8% per 1 oktober 2024"

Dat beantwoordt verdere vragen op dit vlak!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 41Posts
  • 25Oplossingen
  • 3Likes

Olá @Rakko en welkom op de Vodafone Community!

Het gaat hierbij om een inflatiecorrectie. Voor meer informatie raad ik aan dit topic door te lezen: "Inflatiecorrectie van 3,8% per 1 oktober 2024"

Dat beantwoordt verdere vragen op dit vlak!

Rakko
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, hoor in contractbevestiging van Vodafone staat letterlijk: "vaste prijs gedurende looptijd contract"

Dus Vodafone: even opzoeken wat juridisch "vaste prijs" betekent raad ik u aan. Fijn dat u ook hier nog schriftelijk bevestigt, want nu is dit in ieder geval misleiding

Energieboy
Expert
Expert
  • 12421Posts
  • 3588Oplossingen
  • 3252Likes

Misleiding, ik vraag het me af. In de algemene voorwaarden staat deze inflatiecorrectie wel gewoon genoemd. Artikel 12- Tarieven punt 5:  Leverancier behoudt zich het recht voor om ieder kalenderjaar de tarieven voor Zaken en/of Diensten te corrigeren voor inflatie op basis van de CBS Consumentenprijsindex van het voorafgaande kalenderjaar. Het opzegrecht van Contractant als verwoord in lid 6 van dit artikel is niet van toepassing op tariefsverhogingen voortvloeiend uit inflatiecorrecties.

Maar goed, ik weet het niet, ben geen jurist, weet niet welk zinnetje stand houd. Je contract opzeggen kan niet want het staat beschreven in de nota voor dat ze de inflatiecorrectie invoeren. Na mijn weten is dat een juiste melding en daardoor mag het. Nogmaals, ik ben geen jurist en hoor graag wat jij hier aan kunt doen want dan denk ik dat meer mensen van deze inflatiecorrectie af willen zien 🙂 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 47Posts
  • 9Oplossingen
  • 24Likes

@Rakko zonder bewijs is het lastig te bepalen wat hier mis gaat. Anders kan ik ook wel "iets" (en begrijp met niet verkeerd) roepen terwijl het bewijs er ligt dat het anders is. Bij iedere verkoop ga je (zoals @Energieboy noemt) akkoord met de algemene voorwaarden en geldt dat in deze situatie ook voor jouw contract. 

Rakko
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Rakko_0-1737991313844.png

Inderdaad bewijs is belangrijk in deze tijd, zie boven: "Nu de gehele contractduur van 31 voor 25.50 minus 5 euro korting ivm abo Ziggo.Dit is absoluut NIET voor andere uitleg vatbaar!

Vodafone heeft enkele miljoenen (minimaal 3.000.000)  klanten voor mobiel, stel dat slechts 10% door hun op deze wijze wordt benadeeld...Opbrengst: € 4.000.000,= per jaar.  (berekening 3.000.000 klanten  x 10% x 12 maanden x € 0,96 te veel gerekend)

Na wat zoeken en rekenen is dit echt te gek, eerder gaf ik Vodafone al aan dit niet te laten rusten.

Nu gaan we in samenwerking met de consumentenbond stappen ondernemen, met terugwerkende kracht voor ALLE klanten met een gelijke omschrijving in hun verlengingsovereenkomst.

Wordt vervolgd!

groet van Rakko

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic