1
Vraag
2
Reacties
Annemiek64

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Onverklaarbaar hoog dataverbruik 12 augustus 2023 om 14:26

Hallo, er blijkt onverklaarbaar hoog dataverbruik te zijn geweest op mijn telefoon, waardoor ik over de limiet ben gekomen. Dit zou zijn geweest jl. zaterdag, 12 augustus om 14:26. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en het kan helemaal niet! Dit was ten tijde van de uitvaart van mijn moeder 😭 ik heb niet op mijn telefoon gezeten, hoe kan dit? Wat een belediging, respectloos. Wat is hier aan de hand?

Verdrietig 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annemiek64
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Energieboy,

 

Het verlies is nog heel vers dus dat heeft tijd nodig, dankjewel voor je condoleance. 

Ook dank voor je snelle reactie. Ik heb jouw antwoord gelezen en zo ook die van @Tjeerd85. Inmiddels contact gehad met hollandsnieuwe en lang verhaal kort; Hun konden ook weinig voor me betekenen, maar kreeg wel te horen dat het hoge dataverbruik is ingegaan op 10 augustus en gestopt is op 12 augustus 14:26. Ik ben een leek hierin maar volgens mij heb ik kunnen achterhalen dat de app Foto's veel data verbruikt op de achtergrond. Mijn foto's en filmpjes worden altijd gesynchroniseerd naar Online google foto's en ik zag bij in de app Foto's op mijn telefoon dat bij Mobiel dataverbruik 'Gegevens op de achtergrond gebruiken' stond AANgevinkt. Het blijkt dat als je geen wifi bereik hebt, je automatisch overschakelt naar je abonnement en het dan geld kost. Zelf denk ik dat het dan zo is, dat ik de samenkomst bij mijn moeder heb gefilmd en deze film en foto's hierna naar Google online foto's is gesynchroniseerd op kosten van mijn abonnement. Anders weet ik het ook niet. Ik heb in ieder geval die instelling nu UITgezet in de hoop dat het niet nog een keer gebeurd. 

 

Dank jullie beiden hartelijk voor het met me meedenken en wens jullie een goed weekend toe,

groet Annemiek64

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Annemiek64 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Dit zal zeker een hele zware tijd voor je zijn, het verlies van een ouder hakt er diep in. Ik kan er, helaas, ook over mee praten. Hopelijk gaat het nu allemaal weer een beetje en wens je hierbij veel sterkte.

Begrijpelijk dat je zo'n reactie stuurt, zeker als zoiets ook nog op een vervelende dag gebeurd. Maar je moet ook wel begrijpen dat Vodafone hier niet beledigend is en/of respectloos, het had ook op een andere dag kunnen gebeuren. Begrijpelijk dat het hard aan komt maar het is niet zo dat Vodafone zomaar opeens op deze dag zoveel data afschrijft. Je zegt dat je niet aan je telefoon hebt gezeten, heb je deze wel aangehad? Waar ik aan zit te denken is dat je misschien per ongelijk toch dingen hebt gedownload zoals een update of iets anders dat via internet online ging. Kan je in je geschiedenis van je toestel ook nog kijken naar 12 augustus en zien welke app daar veel data heeft gebruikt? Stond hij wel aan en heeft misschien iemand anders, per ongelijk, je hotspot gebruikt? 

Ik stel deze vragen om jou en Vodafone samen te helpen een stapje naar een antwoord te komen. Ik zeg niet dat het jou schuld is, maar met deze informatie kan Vodafone met je mee denken wat er gebeurd zou kunnen zijn. Hoe dan ook, Vodafone heeft die dag niet uitgekozen om zomaar opeens heel veel data af te schrijven. Dat mag je echt van me aannemen, ook al is het op een zeer vervelende dag gebeurd. 

Ik wens je nogmaals sterkte deze tijd en laten we hopen dat jij er samen met Vodafone uit komt. 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

 Als ik de foto bekijk zie ik dat het om de Hollands-nieuwe App gaat. Dan zul je contact moeten zoeken via: hollandsnieuwe | Neem contact op met hollandsnieuwe . Succes! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Dat zou misschien best eens kunnen, ik heb geen idee want heb alleen Vodafone (en die app is rood... hmm, goed gezien). Mocht het zo zijn dan heb je volkomen gelijk Tjeerd85. Annemiek moet zich dan wenden tot de klantenservice van HollandsNieuwe. Hierin kan Vodafone dan op dit moment niet zoveel betekenen. 

Annemiek64
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Energieboy,

 

Het verlies is nog heel vers dus dat heeft tijd nodig, dankjewel voor je condoleance. 

Ook dank voor je snelle reactie. Ik heb jouw antwoord gelezen en zo ook die van @Tjeerd85. Inmiddels contact gehad met hollandsnieuwe en lang verhaal kort; Hun konden ook weinig voor me betekenen, maar kreeg wel te horen dat het hoge dataverbruik is ingegaan op 10 augustus en gestopt is op 12 augustus 14:26. Ik ben een leek hierin maar volgens mij heb ik kunnen achterhalen dat de app Foto's veel data verbruikt op de achtergrond. Mijn foto's en filmpjes worden altijd gesynchroniseerd naar Online google foto's en ik zag bij in de app Foto's op mijn telefoon dat bij Mobiel dataverbruik 'Gegevens op de achtergrond gebruiken' stond AANgevinkt. Het blijkt dat als je geen wifi bereik hebt, je automatisch overschakelt naar je abonnement en het dan geld kost. Zelf denk ik dat het dan zo is, dat ik de samenkomst bij mijn moeder heb gefilmd en deze film en foto's hierna naar Google online foto's is gesynchroniseerd op kosten van mijn abonnement. Anders weet ik het ook niet. Ik heb in ieder geval die instelling nu UITgezet in de hoop dat het niet nog een keer gebeurd. 

 

Dank jullie beiden hartelijk voor het met me meedenken en wens jullie een goed weekend toe,

groet Annemiek64

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Waarschijnlijk is dat de boosdoener geweest. Wel fijn dat je het hebt kunnen achterhalen en dat je nu geen hoge data meer hoeft te gebruiken. Als je even tijd voor jezelf hebt dan zou je nog eens kunnen kijken welke apps er op die manier onnodig gebruik maken van je data. Jammer dat HollandsNieuwe niets voor je kon betekenen.

Sterkte en uiteraard ook een goed weekend gewenst. 

Annemiek64
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel @Energieboy,

Ik heb nog gekeken naar de apps, maar behalve bij *foto's* is er nergens een abnormaal hoog dataverbruik te zien. Ik denk dan ook dat dit de boosdoener was omdat *Gegevens op de achtergrond gebruiken* op AAN gevinkt stond.

Fijne verdere week 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic