Heel vreemd! Al valt me wel op 1 van de screenshots op dat je wifi verbinding erg slecht is. Wil je daarom eens controleren of automatisch schakelen naar mobiele data ingeschakeld staat?
Instellingen > WiFi > Druk dan op de 3 puntjes rechtsbovenin > Geavanceerd > Overschakelen naar mobiele gegevens.
Staat deze aan of uit? Als die op aan staat, zou dat zomaar de boosdoener kunnen zijn. Je blijft dan namelijk verbonden met wifi, maar je gebruikt data van je abonnement omdat je voor t fijne net te ver van je wifi punt af zit, volgens je telefoon.
Je zou ook nog kunnen controleren of het gebruik van wifi overeenkomt met het gebruik van de apps. Dit kun je controleren bij Instellingen > Verbindingen > Gegevensgebruik > Wifi Gegevensgebruik. Bij mij begint die cyclus alleen niet op de 1e van de maand, maar ik weet niet hoe dat bij jou zit.
Als daar in ieder geval een verschil zit tussen het totaal en alle apps los bij elkaar opgeteld (dat alle apps bij elkaar opgeteld meer is dan het totaal) dan betekent dat dat er data toch via 4g is gegaan, terwijl je telefoon het soort van als wifi zag. Vandaar dat het controleren van de instellingen overschakelen naar mobiele gegevens een goede is.