Ik heb als Ziggo klant onlangs een Vodafone abonnement afgesloten. Bij Ziggo stond vermeld dat er voor Ziggo klanten "volop extra voordelen zijn, waaronder geen aansluitkosten". In de Ziggo/Vodafone winkel zei de verkoper dat deze actie alleen online geldt en niet in de winkel. Hij moest de aansluitkosten in rekening brengen en adviseerde mij bij Vodafone een klacht in te dienen, waarop de 25 Euro waarschijnlijk zou worden gecrediteerd. Helaas gebeurde dit niet.
Op de klacht bij Vodafone kreeg ik als reactie dat online niet wordt vermeldt dat de actie ook in de winkel geldt. Dit vind ik een slecht excuus, er staat niet vermeld dat de actie alleen online geldt en niet in de winkel. Ik werd terugverwezen naar de winkel.
Op mijn volgende reactie aan Vodafone kreeg ik een ander ontwijkend antwoord: ""de actie is geen standaard onderdeel van de Ziggo/Vodafone voordelen", en "je kunt altijd gebruik maken van de 14 dagen zichttermijn".
Ik vind dit allemaal erg slecht, en krijg een ernstig "van het kastje naar de muur gevoel". De informatie bij Ziggo op internet is tocht erg duidelijk lijkt me. Ik heb Ziggo ook hierop aangesproken, maar nog geen reactie gehad.
Het lijkt mij een terechte vraag dat de 25 Euro door Vodafone gecrediteerd wordt. Als de voordeelactie in de praktijk niet wordt gehanteerd, dan is de reclame hiervoor zeer misleidend!