1
Vraag
2
Reacties
rogierthurlings

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummerbehoud werktelefoon

Hallo,

 

Ik heb een werktelefoon gekregen met ook vodafone abbonnement en een nieuw nummer. Kan ik het nummer van mijn eigen telefoon overzetten en mijn eigen abbonnement afsluiten?

 

Met vriendelijke groet

 

Rogier

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je werkgever heeft gelijk dat dit kosten kan besparen maar er zit toch een klein probleem in het overnemen van je nummer. Je zit namelijk al bij Vodafone en dan is het niet mogelijk om je eigen abonnement op te zeggen en dan je nummer mee te nemen naar een bestaande abonnement. Dan zou je werkgever z'n eigen abonnement moeten afkopen, of rustig uitzitten, en dat hij jou nummer overneemt (naam overdacht), dat kan wel. Maar je eigen nummer nu opzeggen en dan op een ander abonnement zetten, dat al bestaat met een nummer, dat kan dus niet. 

Beste was geweest dat je werkgever geen abonnement had afgesloten maar die van jou had overgenomen. Alleen wel goed opletten, je bent je nummer dan kwijt aan je werkgever. Mocht je ooit weggaan dan moet je daar wel hele goede afspraken over maken!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @rogierthurlings
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat tof dat je vanuit jouw werk een telefoon met abonnement bij Vodafone hebt gekregen. Om jouw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden heb ik wat meer informatie van je nodig. Je vraagt of je het nummer van je eigen telefoon kan overzetten en een eigen abonnement kan afsluiten. Bedoel je hiermee dat je nu voor je eigen nummer bij een andere provider zit en wilt overstappen naar een nieuw abonnement bij Vodafone met nummerbehoud? Of bedoel je iets heel anders? 🙂

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @rogierthurlings 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik vraag me überhaupt af waarom je een zakelijk nummer met je privé nummer zou willen beantwoorden. Je kan toch in je nieuwe toestel, als die mogelijkheid er is, twee simkaarten (of eSIM) erin stoppen. Dan ben je op beide nummers bereikbaar. Overigens het omzetten van je eigen nummer naar het zakelijke abonnement kan natuurlijk alleen in overleg met je werkgever, dus dat is niet zomaar even om te zetten. Je wilt waarschijnlijk besparen op je eigen abonnement kosten, die je dan wel eerst moet afkopen, bij welke provider je ook zit. 

Maar de punten die Cecilia aangeeft wel wel van belang om je meer informatie te geven over wat je wel, en wat je niet, kan doen. 

rogierthurlings
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het besparen van kosten is precies de reden. Mijn werkgever zei dat het kon. Ik heb nu ook een Vodafone abonnement met nog een doorlopend abonnement 

 

groet

 

rogier

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je werkgever heeft gelijk dat dit kosten kan besparen maar er zit toch een klein probleem in het overnemen van je nummer. Je zit namelijk al bij Vodafone en dan is het niet mogelijk om je eigen abonnement op te zeggen en dan je nummer mee te nemen naar een bestaande abonnement. Dan zou je werkgever z'n eigen abonnement moeten afkopen, of rustig uitzitten, en dat hij jou nummer overneemt (naam overdacht), dat kan wel. Maar je eigen nummer nu opzeggen en dan op een ander abonnement zetten, dat al bestaat met een nummer, dat kan dus niet. 

Beste was geweest dat je werkgever geen abonnement had afgesloten maar die van jou had overgenomen. Alleen wel goed opletten, je bent je nummer dan kwijt aan je werkgever. Mocht je ooit weggaan dan moet je daar wel hele goede afspraken over maken!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Zou je hier nog iets meer over kunnen zeggen @Cecilia 
Hoop dat ze er nog is en voor het weekend ziet, anders zal ze na het weekend reageren. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@rogierthurlings Als ik het goed begrijp zou je dus jouw nummer (welke nu gekoppeld is aan een privé Vodafone abonnement) willen plaatsen onder het nummer van jouw werkgever. Het bericht van @Energieboy dekt in deze situatie de lading. Dit is niet mogelijk. Nummerbehoud kan namelijk alleen worden aangevraagd bij de aanvraag van een abonnement. Jouw werkgever had in dit geval (als je nog niet contractvrij bent) jouw huidige abonnement moeten overnemen en het vervolgens moeten omzetten naar een zakelijk abonnement. Op deze wijze had je bij het zakelijke abonnement gebruik kunnen maken van je huidige nummer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic