1
Vraag
2
Reacties
Jordy-Guus

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nummerbehoud, van 2 naar 1 vodafone nummer

Ik kan mijn vraag niet helemaal terug vinden, dus hopenlijk kan iemand mij helpen.

 

Ik heb een lopend vodafone abonnement wat sinds 20 november is omgezet naar een sim only abonnement met een looptijd van 1 jaar. Dit had ik achteraf gezien niet gewild, maar kan nu niet meer terug gedraaid worden, alleen afkopen is mogelijk. Maar dit even ter zijde.

Nu wil ik nog een nieuw contract (24 maanden) afsluiten bij Vodafone waarbij ik dus een nieuw telefoonnummer erbij ga krijgen. 

Zodra het sim only abonnement met mijn bestaande nummer in november 2021 afloopt wil ik graag dat nummer behouden en gaan overzetten naar het dan nog lopende Vodafone contract en mijn nieuwe nummer laten vervallen.

Is dit mogelijk halverwege de looptijd van een bestaand contract?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jordy

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jordy-Guus 

Welkom op de Vodafone Community.

Ik begrijp je vraag maar dit is helaas niet mogelijk. Dit is omdat nummerbehoud alleen mogelijk is als je naar een andere provider gaat of bijvoorbeeld van prepaid naar een abonnement of omgedraaid.

Je gaf aan dat je nu op dit nummer een sim only hebt voor 1 jaar. Je kunt dit abonnement laten open breken met Vodafone Next. Hierdoor kun je het abonnement verlengen met een ander abonnement en toestel. Mocht je dit willen, dan mag je hier voor bellen met 1201 (optie Vodafone Next).

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Jordy-Guus 

Welkom op de Vodafone Community.

Ik begrijp je vraag maar dit is helaas niet mogelijk. Dit is omdat nummerbehoud alleen mogelijk is als je naar een andere provider gaat of bijvoorbeeld van prepaid naar een abonnement of omgedraaid.

Je gaf aan dat je nu op dit nummer een sim only hebt voor 1 jaar. Je kunt dit abonnement laten open breken met Vodafone Next. Hierdoor kun je het abonnement verlengen met een ander abonnement en toestel. Mocht je dit willen, dan mag je hier voor bellen met 1201 (optie Vodafone Next).

Jordy-Guus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb vanmiddag al contact gehad met Vodafone Next. Openbreken kan helaas pas vanaf 2 maanden nadat je sim only in is gegaan, vanaf 20 januari dus pas.

Ik heb 4 maanden geleden na telefonisch contact met Vodafone al besloten mijn abonnement te verlengen met een sim only abonnement. Mij is toen verteld dat ik op ieder moment kan overstappen via Vodafone Next service, en niet over die eerste twee maanden dat dat dus niet kan.

Afkopen gaat 270 euro kosten en is dus ook geen optie.

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klopt inderdaad. Het abonnement moet 2 maanden gelopen hebben voordat het opengebroken mag worden @Jordy-Guus 

Waarom mijn collega's aangegeven hebben dat dit altijd mag, durf ik helaas niet te zeggen. Mijn excuses daarvoor!

Jordy-Guus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steven Vodafone 

Geen probleem hoor, het is ook al 4 maanden geleden gebeurd omdat toen al mijn contract mocht worden verlengd en ik daar heel veel mailtjes over kreeg. Ik ging er toen niet van uit dat het pas 20 november in zou gaan. Had dus achteraf beter kunnen wachten met beslissen hoe en met wat ik ga verlengen.

Bedankt voor je informatie in ieder geval.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @Jordy-Guus 
Alvast een fijn weekend. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic