Greece

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw contract

Waarom mag Vodafone mijn contract zomaar veranderen en eenzijdig.

Ik heb mijn abonnement verlengd, maar nu blijkt dat het pas ingaat op de oorspronkelijke einddatum.

Terwijl ik het 4 maanden van te voren al had verlengd.

En dit staat ook op mijn bestelling, nieuw einddatum contract: 28-11-2021 ( 4 maanden eerder)

Je kunt toch niet zomaar een bestelling/contract eenzijdig veranderen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Greece
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je je abonnement bij Vodafone hebt verlengd. Het spijt mij wel om te lezen dat er enige verwarring is ontstaan omtrent de contractduur. Je huidige abonnement loopt van 30/03/2020 t/m 29/03/2022. Zoals @Energieboy al aangeeft kun je 120 dagen voor het einde van je contract je contract verlengen. Dit heb je dan ook direct gedaan vanaf het moment dat dit mogelijk was. Het nieuwe abonnement + bijbehorende contractduur gaat dan in vanaf het moment dat je huidige contract afloopt. Je moet namelijk wel je huidige abonnement en contractduur uitzitten. Dit is bij iedere provider de normale gang van zaken. Het is dus niet zo dat als je 4 maanden van te voren het contract verlengt je nieuwe abonnement en bijbehorende contractduur direct ingaat. Dat zou namelijk betekenen dat je nooit de volledige contractduur (in dit geval 2 jaren) uitzit. Ik kan op dit gebied dan ook niets veranderen voor je wat betreft de einddatum van je contract. 

Mocht je een klacht willen indienen wat betreft de communicatie en het contract die je hebt ontvangen per e-mail dan ben je daar natuurlijk vrij in. Dat kan via deze pagina. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Greece 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan 120 dagen voor het einde van je contract je contract verlengen, maar deze gaat dan pas in op het moment dat je huidige contract afloopt. Dus 120 dagen voor einde contract kan je bv een aanbieding afnemen, maar je moet wel eerst je oude contract afmaken. Je hebt dus binnen 120 dagen je contract laten verlengen maar deze gaat in op het moment dat je oude contract afloopt. Dat is heel normaal en is niet zomaar je bestelling wijzigen en/of eenzijdig aanpassen. Waarom er staat dat het contract op 28-11-2021 is ingegaan, dat weet ik niet. Het is waarschijnlijk de datum van afsluiten contract, maar niet het ingaan van je contract.

Hierover kunnen we het beste even contact opnemen met @Cecilia , die werkt bij Vodafone en kan met je mee kijken wat er aan de hand is. Heb nog even geduld, ze komt je helpen zodra ze dit bericht heeft gezien, ik heb haar naam genoemd dus ze zal het snel zien :-). 

Greece
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Energieboy,

Ik heb een kleine fout gemaakt, mijn nieuwe abonnement gaat 29-03-2022 in.

Echter ik kon vanaf 28-11-2021 verlengen. Dat heb ik dus gedaan.

Ik kreeg ook netjes een bestel overzicht.

Echter hier staat duidelijk vermeld dat mijn nieuwe einddatum contract: 28-11- 2023

Aangezien ik een twee jarig contract heb af gesloten, klopt dit ook.

En het wordt ook een stuk goedkoper.

Nu gaat mijn nieuwe contract 4 maanden later in, zonder met mij te overleggen.

Dat roept wel wat verbazing op. Je kunt niet zomaar iemand een contract per mail op sturen en vervolgen daar van afwijken.

Het zou een aardige janboel worden als iedereen dat zou doen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Greece
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat leuk dat je je abonnement bij Vodafone hebt verlengd. Het spijt mij wel om te lezen dat er enige verwarring is ontstaan omtrent de contractduur. Je huidige abonnement loopt van 30/03/2020 t/m 29/03/2022. Zoals @Energieboy al aangeeft kun je 120 dagen voor het einde van je contract je contract verlengen. Dit heb je dan ook direct gedaan vanaf het moment dat dit mogelijk was. Het nieuwe abonnement + bijbehorende contractduur gaat dan in vanaf het moment dat je huidige contract afloopt. Je moet namelijk wel je huidige abonnement en contractduur uitzitten. Dit is bij iedere provider de normale gang van zaken. Het is dus niet zo dat als je 4 maanden van te voren het contract verlengt je nieuwe abonnement en bijbehorende contractduur direct ingaat. Dat zou namelijk betekenen dat je nooit de volledige contractduur (in dit geval 2 jaren) uitzit. Ik kan op dit gebied dan ook niets veranderen voor je wat betreft de einddatum van je contract. 

Mocht je een klacht willen indienen wat betreft de communicatie en het contract die je hebt ontvangen per e-mail dan ben je daar natuurlijk vrij in. Dat kan via deze pagina. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic