harrison2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Network locked Sim card inserted ( Galaxy S10 )

Geachte.

Ik heb een vodafone Red essential abonnent vanaf 2017 in mijn Galaxy S9, zonder problemen, tot dat ik naar engeland moest om te zorgen voor mijn moeder ( 95 jaar ), de s9 begint nu af en toe een groene scherm te vertonen, zo ik heb een tweedehands S10 unlocked in engeland gekocht, als ik de Vodafone sim van uit mijn S9  plaats in de S10 wordt er vermeld in het scherm, NETWORK LOCKED SIM CARD INSERTED, kan Vodafone mij helpen om dit probleem op te lossen voordat mijn S9 het opgeeft.

regards harrison. 

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @harrison2, welkom hier!

Flink balen dat je deze melding krijgt in jouw nieuwe toestel! Je kan deze melding krijgen als het toestel toch niet simlock vrij blijkt te zijn, maar ook zijn sommige Samsung toestellen ontwikkeld om enkel en alleen te werken met de simkaart die in bepaalde delen van de wereld is uitgegeven door de standaard netwerkaanbieder. 

Een tijdje geleden heb je ook een collega van mij hierover gesproken. Helaas kan ik, net zoals mijn collega, je niet helpen aan deze unlockcode.  Je hebt het toestel gekocht bij Ebay UK. Je kan in dit geval alleen contact opnemen met de fabrikant en dat is dan Samsung. Ik heb een nummer van Samsung klantenservice en dat is 088-9090100   (bereikbaar van ma-vr van 08:00 tot 21:00)

harrison2
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hello Cecilia.

Na het lezen van jou bericht   ging ik na een Vodafone winkel om te vragen of zij willen controleren of mij mobile is sim lock vrij, na het plaatsen van zijn sim card in mijn nieuwe S10, constateert zij dat de S10 is sim lock vrij en werkt zo als het hoorde,  ze hebben dan het toestel S10 uitgezet, mijn Vodafone sim in de S10 geplaatst,  het toestel aangezet, na het opstarten van de S10 , stond het volgende bericht in het scherm ( network locked sim card inserted), de werk nemer zeg dat Vodafone nl. Moet mijn sim card voj geven door de sim te unblokkeren. Al met al de S10 is niet geblokkeerd,  en de Nederlandse sim is wel geblokkeerd. 

Graag een oplossing. 

Mvgr Harrison. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @harrison2 

Fijn dat je direct bij een Vodafone winkel in Engeland bent langs gegaan. De optie dat de melding veroorzaakt kan worden doordat het toestel toch niet simlockvrij blijkt te zijn is hierbij uitgesloten. 

De Nederlandse Vodafone simkaart werkt wel in jouw S9. De simkaart is dus niet geblokkeerd. De tweede optie in mijn bericht klinkt hierdoor waarschijnlijker als boosdoener. Zoals aangegeven ontwikkeld Samsung dus ook toestellen die enkel en alleen in bepaalde delen van de wereld werken. Deze toestellen zijn dus niet bestemd voor de Nederlande markt en hoeven derhalve dan ook niet alle goede settings voor een Nederlandse operator te bevatten. Dit verklaart waarom het wel werkt met een simkaart van Vodafone Engeland, maar niet met de Nederlandse Vodafone simkaart. 

Zoals eerder aangegeven kunnen wij je niet helpen aan deze unlockcode. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met de fabrikant, Samsung. Mogelijk dat zij een bepaalde firmware kunnen sturen waardoor het toestel wel geschikt is voor een Nederlandse operator, in dit geval Vodafone Nederland. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kun je nog overwegen om het toestel te retourneren bij Ebay UK (als je nog binnen de retourtermijn zit). Je kan dan overwegen om een toestel te bestellen welke wel de juiste settings bevat voor een Nederlandse operator.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic