Melvin1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mb's gaan snel

Hoi hoi

 

Ik had dit al geprobeerd via de Vodafone chat maar kom daar niet veel verder mee. Hoe kan het dat ik in 3 dagen tijd 6 gb kwijt ben. Ik had nog 5 gb van mijn 10 gb vanmiddag en terwijl ik aan de chat was met wifi aan omdat ik thuis was was ik binnen 30 min nog eens 1 gb kwijt. Dit terwijl er niets veranderd is aan mijn telefoon. Ook in gegevensgebruik kan ik niets vinden. Hopelijk weet iemand meer. Alvast bedankt

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Melvin1983
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Ik kan mij voorstellen dat je flink schrikt als jouw data er razendsnel doorheen vliegt. Vanwege de AVG is het voor ons niet inzichtelijk waar jouw data precies heen gaat, maar zien wij alleen de momenten waarop er data wordt gebruikt. Ik zie dat mijn collega het gisteren heeft gehad met jouw over de optie wifi-assistentie. Dat is wel een goede om te controleren, want je toestel gebruikt altijd data. Zeker als je niet goed op de wifi zit. Apps kunnen op de achtergrond gebruik maken van je data en dat kan soms snel gaan. Had je hier nog naar gekeken? 

Ook hebben de meeste toestellen een optie die je inzicht geeft in je datagebruik. Check hoe je dat kunt zien.

@Energieboy heb jij toevallig nog meer handige tips en tricks? 🙂 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, ik heb wel 100 andere tips. De meest belangrijke is om te worden dat je daadwerkelijk op een goed WiFi netwerk zit. Want het kan soms heel goed overkomen, met streepjes, en dan zit je toch net er even naast en flop, je telefoon gaan over op data van Vodafone. Ik heb zelf een iPhone en daarin kan je aangeven dat je NIET wil dat als je slecht WiFi hebt, het automatisch over gaat op mobiel data gebruik. Of je kan ook aangeven welke apps je wel, en welke apps je niet gebruik wil laten maken van mobiel data. 

Het vervelende is nu, wat voor toestel is het? Want dat weten we niet. Maar de gegeven veelvuldige oplossingen zijn eigenlijk al wel gegeven en is op elke merk toestel wel aan te passen. Zorg gewoon echt dat je hele goede WiFi hebt want je bent er zo af, als je denkt er toch gebruik van te maken. 

Melvin1983
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi hoi

 

Jij ik had alles al gedaan en ook bij inzicht kwam ik er niet achter. Maar hoe kan t als je wifi hebt ernog steeds mbs van afgaan. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat het zo snel ging met de mbs

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic