1
Vraag
2
Reageer en help mee
Captain737

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klacht ingediend over datalek in augustus nog steeds niet behandeld.

Tijdens het afsluiten van een Red Together abo is er van alles mis gegaan. Belangrijkste grootste fout voor mij was dat mijn contract met privé gegevens naar een andere klant waren gestuurd. Hierop heb ik een klacht ingediend op 04-08-2021. Op 15-09-2021 kreeg ik antwoord dat mijn klacht was doorgestuurd naar een afdeling waar ze dit konden uitzoeken. Het is nu December en nog steeds niets vernomen. Ondertussen paar keer gemaild naar klantenservice, maar ook geen antwoord. Laatste poging om het via deze weg te proberen. Waarom duurt het zo lang om dit te onderzoeken en waarom wordt deze serieus kwalijke fout niet behandeld.

 

Mvg 

Erkan

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Captain737 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, wat vervelend zeg. Niet fijn dat je gegevens naar iemand anders is verzonden, slordig van Vodafone. Of je over een datalek kan spreken, dat weet ik niet. Dat zal Vodafone moeten onderzoeken en misschien is dat ook de reden dat het langer duurt. Echter, het is niet netjes dat Vodafone nog niets heeft laten weten. Als het goed is heb je een onderzoek nummer gekregen en daarmee kan je communiceren met de betreffende afdeling. Als je eenmaal zo’n casenummer hebt ontvangen, kan iemand anders hier niet ook nog eens mee aan de slag gaan. Maar begrijpelijk dat je hier je verhaal schrijft, omdat het erg lang duurt. 

@Cecilia is werkzaam bij Vodafone en die kan misschien even met je mee kijken. Al hoewel ik verwacht dat ze zal zeggen dat ze niet veel kan doen omdat het al in behandeling is. Maar goed, ik heb haar toch even geroepen, misschien dat ze, met een omweg, toch nog iets voor je kan betekenen. Al is het wat je niet zou willen horen, maar dan weet je iets. Heb nog even geduld en dan komt iemand van Vodafone met je mee kijken. 

Captain737
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor je antwoord,

 

Ik heb inderdaad een Case nummer gehad in het antwoord van september waar ik het over had. Daar spreekt Vodafone als onderwerp zelf over datalek, vandaar dat ik het ook zo noemde 😉 . Het is denk ik ook een datalek, want al mijn gegevens incl persoonsgegevens, ID,bank etc  waren naar iemand anders en diverse gegevens van de andere klant kon ik inzien. Dit vind ik nogal wat. Het is echt een lang verhaal wat hier omheen ook zoveel fout is gegaan totdat er daadwerkelijk een abonnement afgesloten kon worden en alle afspraken waar gemaakt konden worden. Er zijn nogal wat telefoontjes en chatsessies met de klantenservice geweest. Ik kan er bijna een boek over schrijven. Maar de datalek vond ik het belangrijkste en daarover heb ik ook mijn klacht gedaan. Ik heb diverse keren met het desbetreffende case nummer gemaild en gevraagd of er al wat bekend was maar daar is ook geen reactie op gekomen. Ik hoop dat ze nog aan het onderzoeken zijn en dat misschien toch iemand van Vodafone kan meekijken.

 

Mvg 

Erkan

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dat veranderd de zaak, als vodafone het zelf een datalek noemt 🤭☺️. Ik verwacht dat je maandag bericht krijgt, het loopt al tegen het einde van een werkdag. Mochten ze vandaag hier niets melden, dan zijn ze er maandag weer. Laten we hopen op een positief antwoord. 

Vanuit mijzelf alvast een fijn weekend gewenst. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Captain737,
Welkom op de community van Vodafone! Ai, dat klinkt niet goed! 😞 We doen er alles aan om te voorkomen dat per ongeluk gegevens bij iemand anders terecht komen! Ik kijk graag voor je na of ik iets kan achterhalen voor je!  Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.

In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Ik hoor graag van je! 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Captain737. Ik heb gelijk het systeem erbij gepakt. Het onderzoek/klacht over het datalek staat nog open. Vandaar dat hier ook nog geen terugkoppeling over is geweest. Ik heb in het onderzoek vermeld dat je graag de uitkomst hiervan wilt weten.

Captain737
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste , @Louis 

 

Bedankt voor het nakijken en je hulp.. Bijna 4 maanden lang een onderzoek doen is nogal een tijd. Laten we nog maar even afwachten. Ik hou je op de hoogte als ik wat hoor en of hoe het wordt afgehandeld. Nogmaals bedankt voor je hulp.
Mvg

Erkan

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 Helaas zie ik niet in wat er precies gedaan is of nog gaat worden. Ik zal het onderzoek ook in de gaten houden @Captain737. Mocht ik meer weten, dan laat ik dit weten 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic