1
Vraag
2
Reacties
SadBunny

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is "unlimited" ook echt onbeperkt? Volgens uw klantenservice niet.

Bij de FAQ staat:

Is onbeperkt echt onbeperkt?
Ja, zeker. Met Vodafone Unlimited internet, bel en sms je zoveel als je wilt in Nederland. Zo werkt het:

  • Je start elke dag met 5 GB.
  • Zodra deze GB's op zijn, activeren wij automatisch 1 GB. 
  • Heb je meer data nodig? Dan kun je onbeperkt steeds 1 GB extra activeren via My Vodafone.

 

Maar omdat ik het internet niet zo maar vertrouw heb ik toch maar even de klantenservice gebeld. Daar moest dit tot twee maal toe worden nagevraagd bij een “afdeling Netwerk”, en bij de Vodafone klantenservice komt een heel duidelijk ander verhaal terug:

  1. Je krijgt elke dag 5 GB
  2. Als die op is wordt er automatisch nog 5 GB geactiveerd (wat dat inhoudt snap ik niet, want dat is dan toch gewoon 10 GB? Waarom dat onderscheid maken?)
  3. Als die 10 GB op is moet je wachten tot de volgende dag voordat je weer kunt internetten met 10 nieuwe GB's.

Dit is wat de klantenservice op 020-2266789 mij vertelt. Dus… Of uw website jokt toch een klein beetje over hoe onbeperkt het wel niet is, of uw klantenservice snapt het niet.

Wat is het juiste verhaal?

En, als je inderdaad (zoals de FAQ zegt) steeds onbeperkt 1 GB moet door-activeren met handmatig werk, dan is dat handmatige werk toch een beperking?

Ik blijf het een gek verhaal vinden.

30 Reacties 30
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt, dat is de 1GB BloX/ bundel :@SadBunny 
Zo wordt deze optie genoemd. Maar ik zal dit er ook bij vermelden. Dankjewel hiervoor. 
 

SadBunny
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Okee, maar die zet ik dus niet aan zoals ik andere bundels/blox aanzet, dat dat duidelijk is.

En nee, die kan ik dus op dat moment niet aanzetten via mobiel app of website, en ik kan het het eerste kwartier ook niet op de website vanaf een bekabelde verbinding ("er is iets misgegaan") en daarna wel vanaf diezelfde bekabelde verbinding.

Vodafone zegt toe nu toe min of meer "tsja, zo werkt het abonnement nou eenmaal". In mijn 24/7 chat verliep de boel ongeveer ook zo. Zie ook de reactie van uw collega Lycke hierboven: “je weet inmiddels dus precies hoe het abonnement "werkt” en op welke manier je onbeperkt je databundel kunt heractiveren met 1gb. Dat de manier waarop dit gaat niet naar je wens is, is inmiddels duidelijk. Ik kan het alleen helaas ook niet anders maken dan het is.“

Daar haal ik dus uit: alles is precies zoals het bedoeld is, en dat u het graag anders zou zien is jammer maar helaas.

Ik begrijp nu van u dat het misschien toch anders zit. Als ik een positieve inschatting van de situatie maak zou ik me nog kunnen voorstellen dat uw systemen de informatie over het snelle opsouperen van mijn 1GB bundeltje niet snel genoeg met elkaar uitwisselen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat wordt allemaal achter de schermen geregeld. Hoe dat precies zit en werkt, durf ik niet te zeggen. Dat is denk ik ook niet iets wat ik wil weten. Dat laat ik over aan de collega's die hierover gaan. 
Maar het is in ieder geval intern aangekaart. Laten we hopen dat het snel opgepakt wordt. 

SadBunny
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Welnu, ik ben benieuwd. Dank voor uw antwoorden tot zo ver.

Ronaldg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier heb ik ook zeer veel problemen met deze manier van "onbeperkt" .

 

Enorm  een gedoe , bij Tmobile had ik dit gedoe niet. Had ik dit van tevoren geweten had ik zeker niet voor Vodafone gegaan. Daar is onbeperkt ook echt onbeperkt... 

Het is als je het mij vraagt ook zeker niet onbeperkt.. maar gewoon misleiding. In de winkel is mij niets verteld over het aanvragen van 1 gb. Echt een waardeloos systeem. 

Erg jammer . 

SadBunny
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ronaldg Let me burst your bubble. Ook bij T-Mobile gebruiken ze 1 GB aanvullers.

Alleen daar begint het gedoe met aanvullen al bij 5 GB (ipv 6 GB zoals bij VF), en ook hebben ze daar 18 GB in de EU buiten NL, en bij Vodafone 25 GB.

Ook bij T-Mobile vindt dus dezelfde misleiding plaats, alleen is hun onbeperkt internet nog iets beperkter 🙂

Nou zal Vodafone dit vast als reclame ervaren… Maar het is natuurlijk net zoiets als de vraag bij welke autofabrikant er harder gemorreld wordt aan de testresultaten.

Ronaldg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb jaren tmobile onbeperkt gehad. Nog nooit een sms of wat dan ook hoeven versturen. . Daar is onbeperkt echt onbeperkt. In iedergeval bij het abonnement wat ik had.

Kinderen konden uren de tablet gebruiken zonder dat ik iets moest doen

SadBunny
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Je hoeft bij VF ook geen SMS te versturen (was het maar zo, dan had je niet zo veel data nodig om je data te heractiveren), je moet op een knopje klikken in de app of op de website. Wat dus moeilijk tot niet via je mobiele dataverbinding kan als je MB's op zijn, want dan heb je te weinig data om de site te laden of de app te updaten, zie dit topic.

Als jij een linkje hebt naar informatie over een écht onbeperkt consumenten-abonnement voor 4G/5G bij T-Mobile hoor ik het graag! 🙂

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @SadBunny en @Ronaldg ,

Hierbij citeer ik even de voorwaarde bij Vodafone, KPN, Tele2 en T-Mobile:

Vodafone

Het is zo dat je dagelijks start met 5GB en als jij de 5GB iedere dag opmaakt heb je de mogelijkheid om altijd 1GB extra te vragen via de MyVodafone app.

KPN:

Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 5 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 1GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten.

Tele2

Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt. Om de kwaliteit van het netwerk te kunnen garanderen, vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2. De verbinding wordt tijdelijk verbroken, tot de sms voor extra data ontvangen is, of tot 12 uur ‘s nachts, dan wordt automatisch de verbinding hersteld en heb je opnieuw 5GB tot je beschikking. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Hiermee voorkomen we misbruik, zodat jij de best mogelijk internet verbinding behoudt!

T-Mobile

Als de GB's uit je abonnement op zijn, sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 1 GB-aanvullers. 

 

Conclusie:

Iedere provider heeft dus een een knop of sms om steeds 1GB aan te vragen, dit is zoals je misschien ook wel begrijpt om misbruik en overbelasting op het netwerk te beperken. Elke provider heeft een dergelijke beschermingconstructie.

Voor nu een prettige zondag.

Bovenstaande informatie is onder voorbehoud, voor de meest actuele informatie neemt contact op met de betreffende provider.

SadBunny
topicstarter
Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tele2 en KPN had ik nog niet opgezocht, thanks.

Aan die “ouderwetse” SMS-triggers had ik nog helemaal niet gedacht. Het lijkt me een zeer goed idee voor Vodafone (en T-Mobile ook trouwens) om ook de SMS-oplossing aan de aanvulmogelijkheden toe te voegen, omdat in geknepen toestand SMS’jes waarschijnlijk wel gewoon lukken. (Want veel minder data dan een app of website die gewoon 4G-bandwidth verwacht.)

Misschien kan @Steven Vodafone daar iets mee? Dat zou waarschijnlijk best wel een chille verbetering zijn! (En mogelijk ook echt een oplossing voor het deelprobleem van de locked-out-situatie.)

Swedenborg

Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ronaldg wrote:

Heb jaren tmobile onbeperkt gehad. Nog nooit een sms of wat dan ook hoeven versturen. . Daar is onbeperkt echt onbeperkt. In iedergeval bij het abonnement wat ik had.

Kinderen konden uren de tablet gebruiken zonder dat ik iets moest doen

Klopt niet. Ik heb 1 jaar T-mobile Unlimited data gehad (Tablet Go!) en dat ging ook met 1 GB aanvullers na 5GB dag tegoed. En ook daar werd de snelheid dusdanig verlaagd dat aanvullen niet meer lukte of heel vaak de mededeling dat er geen aanvuller beschikbaar is. Na heel veel getwitter en gechat ben ik daar zonder een oplossing hiervoor weggegaan. Maar helaas pindakaas, hier is het hetzelfde liedje. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic