1
Vraag
2
Reacties
EMU8022

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is het mogelijk om bij een Red Together gebruiker de data tijdelijk stop te zetten?

Als gezin hebben we inmiddels al een tijdje Red Together. Nu zou ik graag het data delen met onze zoon tijdelijk willen stop zetten. Daarmee wil ik voorkomen dat hij, ondanks allerlei beperkingen, zijn telefoon als hotspot gebruikt. Ik heb de pauzeknop al geactiveerd, die is aan en uit te zetten (merk er overigens niet zoveel van) en het terugzetten van data waardoor je een bericht ontvangt bij het bereiken van de ingestelde limiet doet ook niets. Kun je ook de data per direct uitzetten en eventueel weer aan op elk gewenst moment. Lees overal wel over het verwijderen van een extra persoon en dat dit per 1e van de maand dan wordt doorgevoerd, maar dat is niet de bedoeling. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Dankjewel @EMU8022 

De pauze knop staat aan, wat feitelijk gezien betekent dat je zoon geen mobiele data toegang heeft. Dus mijn vermoeden is dat hij thuis de wifi of misschien een openbaar wifi netwerk gebruikt.

Ik heb voor de zekerheid zijn deelname aan de datapot verwijderd per vandaag.

Dit betekent wel dat als hij weer toegang mag, je dit ook zelf moet instellen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3205Likes

Hi @EMU8022 
Volgens de website van Vodafone kan je met de pauze knop de data direct uitschakelen "Met de pauzeknop verlaag je tijdelijk de internetsnelheid voor dit groepslid. Een appje versturen gaat nog wel, maar een filmpje kijken niet meer. Het gebruik van MB's is gratis en gaat niet meer van de datapot af. De pauzeknop gaat automatisch weer uit aan het begin van de nieuwe maand." 

Daar haal ik uit dat wanneer je de pauze knop hebt geactiveerd, dat je dan nog wel een beetje data kan gebruiken, maar niets meer van de datapot. Het verkrijgen van een sms'je zal dan op het nummer van de gebruiker zijn die je op pauze hebt gezet. Ben jij de groep gestart? Dan ben jij de beheerder. In de Vodafone & Ziggo app of in My Vodafone pas je de instellingen van de groepsleden aan en zie je precies wie hoeveel data gebruikt uit de gezamenlijke datapot.

EMU8022
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken naar mijn instellingen (ben idd de beheerder nl). Datategoed staat op ‘aan’ en pauzeknop staat ook op ‘aan’. Daarmee zou jouw redenatie van minder snelheid moeten kloppen. 

Echter de hotspot die mijn zoon aanmaakt werkt kennelijk zo dat hij zonder enige hinder nog steeds filmpjes kan kijken op YT en spelletjes kan spelen op zijn laptop. Je zou verwachten dat de mindere snelheid daar ook invloed op heeft. 

Daarom was ik benieuwd wat er zou gebeuren als ik datagebruik op ‘uit’ zou zetten. Dan weet ik 100% zeker dat zijn telefoon niet als hotspot kan dienen, want de wifi is al uitgeschakeld.  Ik kan alleen nergens vinden of dit uitschakelen per direct is of pas per eerstvolgende maand en of dit ook op elk gewenst moment weer ongedaan kan worden gemaakt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3205Likes

Hmm, jeetje, daar heb ik niet zo 123 een antwoord op. Moet datategoed dan niet op uit staan en de pauzeknop op aan? Het vervelende is dat ik geen Red Together abonnement meer heb en daarom ook niet met je mee kan kijken. Maar begrijp ik dat je zoon op zijn eigen telefoon een hotspot heeft aangemaakt en via deze weg op z'n laptop het internet op kan? 

Probeer even hardop mee te denken en meer informatie te vragen voor medewerkers van Vodafone. 

EMU8022
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat is precies wat hij heeft gedaan. Via zijn telefoon een hotspot gemaakt om alsnog op het internet te komen via zijn laptop. Daarmee vallen alle beperkingen die ik zo voor handen heb, zoals schermtijden en beperken wifi netwerk direct weg en kan hij alsnog doen en laten wat hij wil. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3205Likes

Hmm, vervelend, nog niemand van Vodafone die hier een reactie heeft gegeven. 
Kan misschien @Roland (ja sorry, ik zag je zojuist hier online) of eventueel @Jamyla (die zag ik net ook online) kunnen helpen? Ik kan jammer genoeg zelf niet meer kijken waar, en of, het mogelijk is. Misschien gaat er iets fout met het abonnement of moet er gewoon iets anders worden ingesteld. Bedankt alvast!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Ik kijk graag even met je mee naar de instellingen en mogelijkheden voor het beperken van de data aan je zoon @EMU8022 

Kun je in je profiel aangegeven welk 06-nummer van je zoon is? Dan pak ik de gegevens er even bij 🙂 

EMU8022
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi, telefoonnummer toegevoegd in privé opmerkingen in mijn profiel. Gaat dat lukken zo?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 102Posts
  • 16Oplossingen
  • 29Likes

Dankjewel @EMU8022 

De pauze knop staat aan, wat feitelijk gezien betekent dat je zoon geen mobiele data toegang heeft. Dus mijn vermoeden is dat hij thuis de wifi of misschien een openbaar wifi netwerk gebruikt.

Ik heb voor de zekerheid zijn deelname aan de datapot verwijderd per vandaag.

Dit betekent wel dat als hij weer toegang mag, je dit ook zelf moet instellen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3205Likes

Oh jee, dit gaat nog een spannende vraag worden. Hoe krijgt de zoon van deze vraagsteller nu contact met internet? Hmm, zou hij via een slimme manier een ander Wifi netwerk weten te bemachtigen of door een slimmigheid toch via thuis Wifi gebruik maken van het internet. De jeugd van tegenwoordig (uh, dit bedoel ik natuurlijk wel goed!!), je staat altijd weer gek te kijken hoe ze het voor elkaar krijgen. Maar goed, Jamyla heeft het voor de zekerheid nog even gecontroleerd en stop gezet, ben nu wel benieuwd hoe dit afloopt. 

Mocht er een omweg gebruikt zijn, laat het dan hier nog even weten, ik ben nu wel erg benieuwd 🙂 

EMU8022
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de hulp. Inmiddels thuis ook het hele netwerk opnieuw ingericht, dus in theorie zou ik nu aan alle knoppen moeten kunnen draaien. Laten we hopen dat al die maatregelen op den duur niet meer nodig zijn 😬

Gistermiddag overigens (na aanpassing Jamyla) toch nog bereik buitenshuis, dus de zoektocht gaat nog even verder. Misschien zit er vertraging in verwerking. Inmiddels helder dat verwijderen uit datapot op elk moment kan, dat is goed om te weten. Nu maar hopen dat er geen onvoorziene rekeningen komen door extra bundels .. we gaan het zien.

mij sluit hiermee de zoektocht voor nu af. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic