1
Vraag
2
Reacties
hdhv

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inzicht in verbruik in het buitenland

Binnenkort ga ik op vakantie binnen de EU zone van Vodafone. Ik zit in een Red Together groep met 200 GB internet. In de EU is dit 20 GB per persoon per maand (FUP). Ik kan alleen niet zien hoeveel ik nog over heb van die 20 GB, anderen ook niet. Je krijgt namelijk een SMS als je bijna door je 20 GB heen bent. Ik vind dit erg slecht, kan dit gewoon niet verwerkt worden in de My Vodafone App?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @hdhv 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp dat het vervelend is dat er niet binnen de app een mogelijkheid is om te zien wat de data is die gebruikt is in binnen de EU (of daar buiten). Waarom dit niet is, geen idee maar je kan die wel zelf controleren via een app of via je mobiel. Hou dan zelf een klein beetje controle of je niet aan die 20GB zit. En zet daarnaast ook BloX beperkt Internet aan, dat kom je in ieder geval niet in de hoge kosten, mocht je over die 20GB heen gaan. Kleine moeite om aan te zetten en een groot plezier voor je portemonnee. 

Het is in ieder geval wel een goede melding en iemand van Vodafone zal zeker deze vraag doorzetten aan de juiste afdeling. Want het zou natuurlijk wel heel handig zijn, ben ik met je eens. Alvast wel een fijne vakantie gewenst!

Bekijk in context

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @hdhv,

 

Goede opmerking en suggestie! Hoe meer inzicht in verbruik en data, hoe beter natuurlijk. Ik ga je bericht sowieso doorzetten in de hoop dat dat inzichtelijk is in de toekomst. Verder geeft @Energieboy ook een goede tip voor wat betreft BloX. Mocht het om een Android-toestel gaan; deze kun je ook uitgebreid instellen om inzicht te krijgen in je verbruik via [Instellingen] > [Verbindingen] > [Gegevensverbruik].

 

En natuurlijk alvast een hele fijne vakantie!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @hdhv 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik begrijp dat het vervelend is dat er niet binnen de app een mogelijkheid is om te zien wat de data is die gebruikt is in binnen de EU (of daar buiten). Waarom dit niet is, geen idee maar je kan die wel zelf controleren via een app of via je mobiel. Hou dan zelf een klein beetje controle of je niet aan die 20GB zit. En zet daarnaast ook BloX beperkt Internet aan, dat kom je in ieder geval niet in de hoge kosten, mocht je over die 20GB heen gaan. Kleine moeite om aan te zetten en een groot plezier voor je portemonnee. 

Het is in ieder geval wel een goede melding en iemand van Vodafone zal zeker deze vraag doorzetten aan de juiste afdeling. Want het zou natuurlijk wel heel handig zijn, ben ik met je eens. Alvast wel een fijne vakantie gewenst!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @hdhv,

 

Goede opmerking en suggestie! Hoe meer inzicht in verbruik en data, hoe beter natuurlijk. Ik ga je bericht sowieso doorzetten in de hoop dat dat inzichtelijk is in de toekomst. Verder geeft @Energieboy ook een goede tip voor wat betreft BloX. Mocht het om een Android-toestel gaan; deze kun je ook uitgebreid instellen om inzicht te krijgen in je verbruik via [Instellingen] > [Verbindingen] > [Gegevensverbruik].

 

En natuurlijk alvast een hele fijne vakantie!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic