1
Vraag
2
Reacties
JWH

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet buiten bundel

Door storing in de WIFi (ziggo) thuis ben ik deze maand over mijn data limiet gegaan.

eigenlijk geen aandacht aan geschonken, alleen vandaag een bericht dat ik €80,- aan data heb gebruikt buiten mijn bundel!

het verbruik buiten mijn bundel blijkt 7.7Gb.(mijn abonnement is 30Gb)

even gekeken, en besloten een bundel van 10Gb te nemen voor € 30,- zodat de 7.7Gb zijn afgedekt. 

Vreemd genoeg staat er nu nog steeds dat ik €80,- buiten mijn dat zit.

ga ik nu straks 47,50 (abonnement) + €80,- buiten bundel + € 30,- (10Gb extra) betalen?

ik hoor graag van iemand,

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @JWH 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je een sms krijgt dat je bundel op is, dan heeft het geen zin om daarna een losse bundel te kopen. Het is niet zo wanneer je er overheen bent, je achteraf nog even een extra bundel neemt en dat je niets extra’s hoeft te betalen. 

Je bent boven je bundel uit gekomen en dat kost je 80,- euro. Koop je daarna een bundel dan betaal je daar weer los die 30,- euro voor. Je kan niet achteraf je bundel goedmaken met aankoop van een extra bundel. 

Als je nu geen extra bundel had gekocht dan was je alleen die 80,- euro kwijt geweest. Dus ja, je gaat straks 1x 47,50 + 80,- euro + 30,- euro betalen. En dit is eenmalig, volgende maand iets beter opletten. 

Heb je overigens je storing bij Ziggo gemeld? 

Bekijk in context

17 Reacties 17
JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met een vriendelijke medewerker and E telefoon gehad die mij meedeelde dat het verbruik van €   80,- buiten mijn bundel niet “verrekend” wordt met de (later) afgesloten Extra 5 en 10Gb bundel (hij kon dit ook niet veranderen. Dit houdt in dat mijn eerst volgende factuur (normaal €47,-) ongeveer € 180,- euro gaat worden! 
Ik ben (door WiFi storing thuis) door mijn Combi bundel, ik begrijp dat ik dan iets extra kosten heb, maar dat de €80,- buiten mijn bundel niet te verrekenen valt voor een vaste klant (die ook nog eens €70,- per maand betaald voor ziggo met slechte WiFi) vind ik ronduit a-sociaal. Ik ga dan ook zo snel mogelijk weg bij deze club! 
wat een slechte service!

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @JWH 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je een sms krijgt dat je bundel op is, dan heeft het geen zin om daarna een losse bundel te kopen. Het is niet zo wanneer je er overheen bent, je achteraf nog even een extra bundel neemt en dat je niets extra’s hoeft te betalen. 

Je bent boven je bundel uit gekomen en dat kost je 80,- euro. Koop je daarna een bundel dan betaal je daar weer los die 30,- euro voor. Je kan niet achteraf je bundel goedmaken met aankoop van een extra bundel. 

Als je nu geen extra bundel had gekocht dan was je alleen die 80,- euro kwijt geweest. Dus ja, je gaat straks 1x 47,50 + 80,- euro + 30,- euro betalen. En dit is eenmalig, volgende maand iets beter opletten. 

Heb je overigens je storing bij Ziggo gemeld? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Je kunt het asociaal noemen maar heb je je klacht ook gedaan bij Ziggo? Als Ziggo niet op de hoogte is, dan kunnen ze je niet helpen. Bij Ziggo kan je kijken wat je aan slecht wifi kan doen. Wifi is iets voor in huis, dat is verschillend per woning en kan op verschillende manier bekeken worden waar het aan zou kunnen liggen (slecht bereik door te veel wifi gebruik, veel buren om je heen die hetzelfde kanaal gebruiken enz enz enz). Het gebruik van je data bij Vodafone is natuurlijk wel op eigen verantwoordelijkheid. 

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik snap helemaal wat je zegt, en het is ook grotendeels mijn eigen fout.

Ik had echter van Vodafone iets meer coulance verwacht in deze, ik begrijp dat coulance in deze een vies woord is, als ik echter dik betaal voor een abonnement en er werkt iets niet, of ik heb data over in een maand dan moet ik ook alsnog volledig betalen. Dat heet één richtingsverkeer en is niet klant vriendelijk.

voor mij een reden over te stappen naar een andere aanbieder. (Zowel mobiel als vast en Tv) 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Als Vodafone bij iedereen die wel eens een foutje maakt het geld moet terug storten onder coulance dan is het bedrijf na een half jaar failliet. Het is goede les en het gras is bij de buren altijd groener 😉. Ook daar moet je opletten dat je niet buiten je bundel gaat! 

Bij elke provider betaal je gewoon voor het aantal GB dat je afneemt bij je abonnement. Gebruik je minder dan krijg je ook bij die andere providers geen geld terug. 


Tip, voor het geval dat je er nog eens buiten komt. Zorg dat je BloX beperkt internet aan het staan 👍😉

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteraard heb ik bij ziggo gemeld, het probleem lag hem in de door ziggo aangeleverde extra WiFi versterkers (die het overigens zeker een jaar goed hebben gedaan) en die in één keer storingen zijn gaan vertonen door een conflict met mijn router.

Uiteraard snap ik dat ook dit mijn fout is, en dat de daardoor ontstane kosten voor mij zijn! 
zoals al verteld vind  ik dat ik best wel heel betaal voor internet, zowel mobiel als vast, maar in geval van storing en of data niet verbruikt krijg ik geen restitutie, maar als ik ergens overheen ga, en ik denk dit met een extra bundel op te lossen (wat niet lukt) geeft niemand van Vodafone thuis.

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had geen andere reactie verwacht!

Met de prijzen die ik betaal is het niet best als Vodafone om zou vallen bij een coulance van €50,-!!! 

ps, ik heb nog 15GB dat over! 

Nog nooit gebruikt, en is weg over 5 dagen!

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Als je er zeker van bent dat het door Ziggo niet goed gaat met je WiFi Routers cq Versterkers dan zou ik daar de klacht indienen en melden dat je extra kosten hebt moeten maken. Dit is tenslotte een Ziggo probleem en niet die

van Vodafone! 

Nu is @Cecilia werkzaam bij Vodafone en Ziggo, misschien dat ze even wil mee kijken en je kan helpen. Ik, en zij, beloven je niets maar mee kijken kan altijd! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Als je een te hoog abonnement hebt dan kan je altijd overstappen naar een lager abonnement. Dus ben je er zeker van dat je altijd teveel GB over hebt, stap dan over naar een lager abonnement. Zie voor meer informatie op deze webpagina van Vodafone. 

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nadat ik de extra versterkers uit mijn netwerk heb gehaald heb ik geen storing meer gehad, en doet mijn WiFi het weer goed. (Alleen een zwakker WiFi signaal, dus boven mindere ontvangst)

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier geldt weer, zelfs lezen is lastig.

Ik heb deze 15GB nu over omdat ik (per ongeluk, stomme fout) twee bundels aangezet!! Die heb ik over omdat ik dat niet in vijf dagen op krijg!! Normaliter, als ik thuis geen storingen heb, kom ik redelijk uit met mijn bundel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Nou zeg, ik probeer je te helpen. Jammer voor je 15GB die je dan nu even een keer over hebt. Sorry hoor, maar ik probeer ook een beetje met je mee te denken en zelfs iemand erbij te roepen om misschien nog iets te kunnen regelen bij het Ziggo probleem. Ik laat het nu aan iemand van VodafoneZiggo over, ik werk hier niet en help ook maar vrijwillig. 

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sorry, maar ik ben beetje gefrustreerd, Eerst doet mijn WiFi het thuis niet (opgelost door zelf fysiek de versterkers te verwijderen uit mijn netwerk)

Daarna (door eigen onoplettendheid) wordt ik geconfronteerd met €80,- extra kosten die ik probeer op te lossen met als gevolg nog eens € 50,- aan extra kosten. Deze € 130,- waren er niet geweest als thuis mijn WiFi probleemloos had gefunctioneerd!

Maar goed, ik kom vervolgens bij klantenservice en die zeggen, net als jou, jammer, keer slikken en door?!?

En dan als klap op de vuurpijl zeg je in een laatste reactie (over de 15GB) dat jk naar mijn mobiele abonnement moet kijken als mijn ik denk dat mijn hoeveelheid dat niet klopt!?!?!

Sorry, daar ging net de hele discussie over!

Bedankt voor je hulp, en inderdaad, ik zal van de regen in de drup komen.

Maar ik ben nu klaar met Ziggo en Vodafone…..

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Geen probleem, een keer diep adem halen en doorgaan. Daarom heb ook Cecilia gevraagd of ze even mee wil kijken. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @JWH . Welkom hier. 

Ja, een heel zure situatie. Nu moet ik wel zeggen, ook ik weet niet goed wat ik hiermee moet doen. Lomp zeggen "eigen schuld. Slikken en door", past niet bij me. Maar hoe het nu gegaan is, is wel de "juiste" gang van zaken. Je wordt door Vodafone op de hoogte gebracht wanneer je buiten je bundel gaat. Een nieuw bijgekochte bundel gaat inderdaad in op het moment dat je hem aanzet. Er is een gratis optie die je beschermd tegen deze hoge bedragen buiten bundel, zoals genoemd door Energieboy, genaamd "Blox Beperkt internet". Deze staat standaard aan en heb je dus uitgezet, als ik goed begrijp. 

 

Voor wat betreft de problemen bij Ziggo; natuurlijk moeten we je hier direct bij helpen om te voorkomen dat je op deze manier buiten je bundel gaat. Het is me nu niet helemaal duidelijk wanneer deze problemen ontstaan zijn en hoe snel dit uiteindelijk opgelost is (door het advies je versterkers los te halen). 

JWH
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Lycke,

 

Het internet (en daarbij ook Tv) bij Ziggo is aan het eind vorige maand / begin deze maand begonnen met storingen, zoals wel vaker gebeurd. Ik  onderneem niet gelijk actie omdat het meestal de volgende dag over is. Deze storingen hebben zeker een week geduurd met dan deels wel, deels geen internet, gevolg, WiFi uit en door.

Hierbij  komt dat er afgelopen maand binnen onze vriendenkring drie overlijdens van ouders zijn geweest waar onze aandacht ook naar toe is gegaan.

in die periode heb ik ook het signaal gehad dat ik over mijn bundel heen ben gegaan. Wel gezien, geen aandacht aan geschonken.

Aangezien ik overdag aan het werk ben buitenshuis stream ik een radiozender, normaliter is dat geen probleem, alleen deze periode wel. Vandaar dat ik (niet slim) dit heb geprobeerd op te lossen met de extra bundel.

 

 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

lastig alles zo bij elkaar @JWH . Ik snap dat je hoofd op deze manier naar andere dingen stond. Het lijkt me dus in elk geval een goeie zet om de genoemde blox aan te zetten om zon situatie in de toekomst te voorkomen. Aan de huidige kosten kan ik helaas niets doen. Wat verbruikt en besteld is, kan ik niet terugdraaien 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic