1
Vraag
2
Reacties
aedens

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Incassodatum?

Hallo!

 

Sinds vorige maand heb ik weer een Vodafone abonnement. Ik krijg nu net de eerste factuur van de eerste anderhalve maand. (10-1 t/m 28-2)

De incassodatum daarom staat op de 16e.

Is dat eenmalig waarna hij volgende maand gewoon naar het einde van de maand gaat, of is dat voor nu de 'vaste' incassodatum, die ik dan moet laten aanpassen?

Zou hem graag naar rond de 27e willen hebben, wat beter uitkomt qua salarisstorting.

Kan dat indien nodig worden aangepast?

(Of kan dat later pas? Las ergens iets over eerst de 1e factuur betaald moeten hebben? - Zo ja, kan dit verzoekje hier dan even in de wacht blijven hangen tot de 16e?)

 

Zag ook dat op die factuur het deel voor januari (abonnement is 10-1 ingegaan) netjes naar rato is, behalve de onbeperkt bellen bundel die voor de hele maand staat? Dat klopt niet denk ik?

 

Hoor het graag; alvast bedankt!

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @aedens, goedemorgen en welkom hier!

Wat leuk dat je een abonnement bij Vodafone hebt afgesloten. Inmiddels heb je jouw eerste factuur ontvangen en ik ben achter de schermen even met je mee gaan kijken. 

Wat betreft de automatische incasso. Deze zal iedere maand rond dezelfde periode plaatsvinden. Ik begrijp uit je bericht dat je dit graag liever aan het einde van de maand hebt. Doordat je jouw gegevens in je profiel al had vermeld kon ik direct aan de slag. Bij deze heb ik de datum van de automatische incasso voor je aangepast. De eerstvolgende factuur zal nog wel rond de 16e gaan plaatsvinden, maar de facturen daarna zullen rond de 27e worden geïncasseerd. 

Het klopt dat de BloX onbeperkt bellen voor € 3,- per maand niet naar ratio is berekend voor de periode 10 januari t/m 31 januari. De minimumduur voor het aangaan van een BloX is namelijk één volledige kalendermaand. Je kunt dit terugvinden in de Algemene Voorwaarden. Dit staat aangegeven in onderstaand artikel onder sub.8. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @aedens, goedemorgen en welkom hier!

Wat leuk dat je een abonnement bij Vodafone hebt afgesloten. Inmiddels heb je jouw eerste factuur ontvangen en ik ben achter de schermen even met je mee gaan kijken. 

Wat betreft de automatische incasso. Deze zal iedere maand rond dezelfde periode plaatsvinden. Ik begrijp uit je bericht dat je dit graag liever aan het einde van de maand hebt. Doordat je jouw gegevens in je profiel al had vermeld kon ik direct aan de slag. Bij deze heb ik de datum van de automatische incasso voor je aangepast. De eerstvolgende factuur zal nog wel rond de 16e gaan plaatsvinden, maar de facturen daarna zullen rond de 27e worden geïncasseerd. 

Het klopt dat de BloX onbeperkt bellen voor € 3,- per maand niet naar ratio is berekend voor de periode 10 januari t/m 31 januari. De minimumduur voor het aangaan van een BloX is namelijk één volledige kalendermaand. Je kunt dit terugvinden in de Algemene Voorwaarden. Dit staat aangegeven in onderstaand artikel onder sub.8. 

aedens
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi @Cecilia ,


Dank je voor het snelle regelen zo 🙂

BloX is ook duidelijk; geen probleem ook verder, vroeg het me af of het klopte zo; ja dus 🙂

 

Klein vraagje alleen nog over die incassodatum.

Ik heb nu op 16-02 de factuur van februari, en dan daarna nog op 16-03 de factuur nog van maart?

Schuift daarna de datum vooruit of achteruit naar de 27e?

(Als in; Krijg ik dan vervolgens op 27 maart (vooruit) de volgende factuur van april, of blijft dat in dezelfde maand en krijg ik dan op 27 april de factuur van april?)

Maakt niet uit welke optie het is, maar dan weet ik maar waar ik op moet rekenen 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@aedens You are welcome! Dan is dat ook maar gelijk geregeld. In maart ontvang je inderdaad een factuur voor de maand maart en deze wordt nog rond 16 maart afgeschreven. In april ontvang je vervolgens de factuur van april. Dat blijft verder ongewijzigd, maar alleen de datum van afschrijving verplaatst dan naar rond 27 april. Het is altijd rond een specifieke datum i.v.m. weekenden en feestdagen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic