1
Vraag
2
Reacties
richardvanK

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik wel 4g, dochter niet. Zelfde toestel/ abo

Hallo allemaal, 

 

In het buitenland blijkt dat mijn dochter E heeft en ik 4g. We hebben alletwee hetzelfde toestel en abonnement.  Instellingen zal ik toevoegen.  Wij snappen het ook niet meer. 

De net gekochte vodafone prepaid heeft gewoon 4g, hoe kan het dat mijn dochter dit niet geeft??

De zwarte instellingen zijn van mijn telefoon, de witte die van haar.

Samsung A52s 5g

Screenshot_20230821_203158_Settings.png

Screenshot_20230821_203150_Settings.png

IMG-20230821-WA0012.jpg

IMG-20230821-WA0011.jpg

IMG-20230821-WA0013.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
richardvanK
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt!! We moesten de netwerkmodus naar 3g zetten deze daar even op laten staan en toen weer terug gezet naar automatisch 4g/5g, toen floepte de 4g aan. 

Zelf heb ik eerst alle andere APN's verwijderd en alleen vodafone laten staan. De 4g wilde toen nog steeds niet.  Na dat de helpdesk geholpen heeft werkt alles naar behoren. 

 

Bedankt voor jullie hulp en hopelijk helpt dit ook anderen. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @richardvanK 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dit zijn altijd lastige dingen om uit te zoeken. Er is 1 vrij handige controle, ruil jullie simkaarten eens om. Kijk of dan je dochter in jou toestel wel 4G heeft en andersom. Jullie hebben samen een abonnement en in het buitenland een Prepaid kaartje gekocht? 

Probeer de Sim swap eens en dan weet je al iets meer. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

Hi @richardvanK, welkom op de Community!

Zo te lezen heeft @Energieboy een mooie tip gedeeld. Heb je de sim wissel al eens geprobeerd en wat leverde dat op? We zijn benieuwd naar je bevindingen.

richardvanK
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Energieboy we hebben de sim swap gedaan. Gebolg was dat mijn dochter wel 4g had en ik Edge. Waar kan het dan aan liggen? Sim instellingen?

richardvanK
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

We hebben de sim swap gedaan en hey probleem ging van haar telefoon naar mijn telefoon.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Dan denk ik dat het aan je simkaart ligt. Is het handig dat de klant even langs een Vodafone winkel gaat, @Vincent ? 

Ik vraag het even aan Vincent, hij werkt bij Vodafone. Maar ik denk dat je het best even langs een winkel kan gaan om je simkaart om te ruilen. 

richardvanK
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt!! We moesten de netwerkmodus naar 3g zetten deze daar even op laten staan en toen weer terug gezet naar automatisch 4g/5g, toen floepte de 4g aan. 

Zelf heb ik eerst alle andere APN's verwijderd en alleen vodafone laten staan. De 4g wilde toen nog steeds niet.  Na dat de helpdesk geholpen heeft werkt alles naar behoren. 

 

Bedankt voor jullie hulp en hopelijk helpt dit ook anderen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Heel fijn dat het verholpen is. Veel plezier! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic