1
Vraag
2
Reacties
Ormani3

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan niet internetten met 4G, maar wel met 3G

Geachte Vodafone Community,

 

Het lukt ons alle 3 de simkaarten niet om verbinding te maken met het 4G netwerk in het buitenland (Turkije), maar wel met het 3G netwerk. We kunnen overigens wel bellen en hebben gewoon bereik. Ik heb geprobeerd de toegangspunten te wijzigen, maar dat hielp ook niet.

 

Onder de 4G staat 1 pijl omhoog aan, dat betekent dat het verbonden is. De pijl omlaag staat niet aan omdat het geen data heeft volgensmij.

 

Onder de H+ staan allebei de pijlen aan, dat betekent dat het netwerk goed is.

Hoe los ik dit op?

 

Met vriendelijke groet,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ormani3
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dankje, blijkbaar heeft het te maken met de stad waar ik me bevind (Nevsehir). Vodafone Support zegt dat er al 6 weken lang wat mis is met de masten, maar het rare is dat Vodafone NL hier niet achterna gaat en dat ze zeggen dat ik het zelf moet gaan oplossen terwijl ik mijn abonnement speciaal voor het buitenland heb gehaald. Verder krijg ik ook geen antwoord van Vodafone TR.

 

Heel raar dat ik er zelf achterna moet terwijl dit probleem inmiddels al 6 weken aan de gang is.

 

Met vriendelijke groet,

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ormani3 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Weet je, dit is echt heel lastig. In het buitenland is Vodafone Nederland ook afhankelijk van het netwerk daar. Is het druk, zijn er niet voldoende masten, ben je te gast, dan kan het voorkomen dat je problemen hebt met je verbinding. Dit kan ook ik jou het geval zijn, maar dat weet ik niet. Vanuit Nederland is dat dus heel lastig om voor je in orde te maken. Wat ze bij de klantenservice wel kunnen doen is je opnieuw aanmelden op het netwerk in Turkije, misschien helpt het. Maar als het niet lukt dan is alleen een route naar een GSM provider winkel daar de enige mogelijkheid om te vragen of ze je ermee kunnen helpen. Dit is mijn ervaring inmiddels, of het nu ook zo bij jou het geval is, dat is afwachten. 

Er zijn medewerkers van Vodafone hier aanwezig die je graag verder willen helpen. Heb nog even geduld en zie wat ze nog voor je kunnen doen. In ieder geval heel veel plezier in Turkije. 

Ormani3
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dankje, blijkbaar heeft het te maken met de stad waar ik me bevind (Nevsehir). Vodafone Support zegt dat er al 6 weken lang wat mis is met de masten, maar het rare is dat Vodafone NL hier niet achterna gaat en dat ze zeggen dat ik het zelf moet gaan oplossen terwijl ik mijn abonnement speciaal voor het buitenland heb gehaald. Verder krijg ik ook geen antwoord van Vodafone TR.

 

Heel raar dat ik er zelf achterna moet terwijl dit probleem inmiddels al 6 weken aan de gang is.

 

Met vriendelijke groet,

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik begrijp dat het vreemd klinkt wanneer je een abonnement hebt genomen in Nederland en het niet werkt in het buitenland dat je daar zelf achteraan moet gaan. Het vervelende is dat het allemaal andere bedrijven zijn en ze in Nederland niet weten wat ze er mee moeten doen. Ze weten dan wel dat het probleem er is, maar de oplossing ligt natuurlijk in Turkije. Ben in ieder geval al wel blij om te horen dat Vodafone Nederland contact heeft opgenomen met dat land en weet dat er een probleem is. Er zijn ook momenten dat Vodafone helemaal niet weet dat er problemen zijn en ook niet wat het probleem is. Dus je staat al verder dan menig andere klant die niet weet waarom die problemen heeft in het buitenland. 

Sorry, maar ik kan je er niet verder mee helpen. Ben ook een klant en geen medewerker van Vodafone. Hoop dat het snel is opgelost en dat je toch weer contact krijgt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic