JoseLeen

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kan niet gebeld worden in het buitenland ik kan zelf wel bellen

Ik kan gebeld worden in het buitenland we hebben de Sim kaart omgewisseld met  een ander toestel en een andere provider dan kan ik wel bellen en gebeld worden. Met de Vodafone kaart kan ik zelf wel bellen maar als iemand mij belt krijgt die de informatie “het nummer dat u heeft gebeld heeft een aantal beperkingen die op dit moment zijn geactiveerd “ Ik gebruik een IPhoneSE 2020 . Wat kan ik doen om dit op te lossen?

20 Reacties 20
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JoseLeen, welkom hier!

Wat onhandig dat je niet gebeld kan worden als je in het buitenland bent. Ik begrijp uit je bericht dat je zelf ook al aan het testen bent geslagen en o.a. jouw simkaart in een ander toestel hebt geprobeerd. Met een simkaart van een andere provider in jouw toestel ervaarde je geen problemen. Kan je met jouw simkaart in een ander toestel wel gebeld worden? Dat werd me namelijk niet helemaal duidelijk uit je bericht, dus vandaar de dubbelcheck. 

Als ik jouw instellingen bekijk, dan zie ik dat inkomende- en uitgaande gesprekken in het buitenland wel actief staat. In de praktijk zou dit dan ook moeten werken. Had je voor de zekerheid de APN al eens opnieuw ingesteld? In de meeste situaties is dit vaak de oplossing. 

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

met de sim kaart van vodafone in het andere toestel kan ik wel uit bellen, maar als men mij probeert te bereiken met de sim van vodafone in het andere toestel (Iphone 2022) krijg je ook de melding van de beperkingen.

Met de simkaart (tele2) van dat toestel in mijn toestel kan ik gewoon bellen en gebeld worden, daarmee denk ik dat het niet aan het toestel ligt. 
Jou vraag om de APN opnieuw in te stellen heb ik ook al geprobeerd maar wat ik zie is dat wanneer ik de sim van (tele2) er in heb de APN instelling van tele2 wordt weergegeven als ik daarna de vodafone simkaart er in doe geeft die de APN van vodafoon weer. 

 

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

P.s. ik heb ook nog iemand vanuit Nederland laten proberen naar mijn toestel met de vodafone simkaart maar die krijgt ook dezelfde melding van de beperkingen? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hmm, lastig @JoseLeen. Je hebt het toestel in ieder geval uitgesloten als mogelijke oorzaak. De kans is daardoor aannemelijk dat het of aan de simkaart ligt of aan de instellingen. Ik heb in ieder geval de optie welke gesprekken in het buitenland mogelijk maakt even gereset. Ik ben benieuwd of dit het euvel oplost. Start het toestel hiervoor wel even helemaal opnieuw op, want zodoende wordt er ook weer een nieuwe registratie op het netwerk gemaakt. 

Heb je voor de zekerheid de APN van Vodafone ook al eens helemaal verwijderd en opnieuw ingesteld? Dus niet controleren of de instellingen correct zijn, maar echt in zijn volledigheid opnieuw ingesteld. Mocht bovenstaande helaas het probleem niet hebben opgelost, dan wil ik je adviseren om bij thuiskomst even langs een Vodafone winkel te gaan. Ze kunnen dan het één en ander voor je controleren en ook direct de simkaart omruilen als mogelijke boosdoener. 

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

jou advies opgevolgd en alle netwerk instellingen gereset ook het toestel uit en aan gezet voor het resette van de instellingen maar helaas alles zonder resultaat. Dank voor je hulp we gaan als we in Nederland zijn langs een Vodafone winkel. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Jammer dat het niet heeft geholpen @JoseLeen Ik weet niet wanneer je precies in de gelegenheid bent om naar de winkel te gaan maar we zouden graag nog een update ontvangen na je bezoek 🙂

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Rikst,

 

we verwachten eind deze week begin volgende week in Nederland aan te komen ik ga er van uit dat we in elke Vodafone winkel met dit probleem terecht kunnen?
daarna zullen we de uitkomst aan u terug koppelen 

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Cecilia en Rikst,

we zijn net aangekomen in Delfzijl en nu kan ik weer gebeld worden? Jullie hebben nog nagekeken of alle instellingen goed staan voor bellen buitenland zou het dan toch aan het Sim kaartje liggen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@JoseLeen De instellingen voor gebruik in het buitenland stonden allemaal geactiveerd en heb ik afgelopen dinsdag voor de zekerheid ook nog gereset. Blijft gek dat het niet werkte, ondanks dat je ook de APN helemaal opnieuw hebt ingesteld. Aangezien de simkaart in een ander toestel exact hetzelfde probleem gaf, kan de simkaart een mogelijke boosdoener zijn of iets met de netwerkinstellingen. We hebben het namelijk niet met een andere Vodafone simkaart in je toestel kunnen testen, behalve met een simkaart van Tele2 maar zij gebruiken weer andere netwerkinstellingen. 

Je kan in iedere fysieke Vodafone winkel terecht. Mogelijk dat mijn collega's de oorzaak zo kunnen vinden als ze het toestel in de hand hebben en/of de simkaart kunnen omruilen als mogelijke boosdoener. Houd je ons op de hoogte?

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

we zijn langs geweest bij de Vodafone winkel in Stadskanaal waar men eerst te kennen gaf dat we hadden moeten bellen vanuit het buitenland met nummer 1200 toch nog maar even duidelijk benadrukt dat we via dit forum contact hebben gehad en ons geadviseerd is om met een Vodafone winkel contact op te nemen en dat ik toch graag had dat ze even wilde kijken en anders de sim kaart maar moesten vervangen, dit deed men tenslotte. 
nadat de simkaart vervangen was zijn we weer naar Duitsland gereden om te kijken of het nu over was, maar helaas nog steeds het zelfde resultaat.

toen het nummer 1200 gebeld waar we erg netjes te woord werden gestaan en geholpen maar ook daar wist men niet tot een beter resultaat te komen, de dame ging het probleem verder doorspelen en heeft een case aangemaakt met nummer 11971253 verder hebben we afgesproken dat we, zodra we in Steenbergen zijn (zal volgende week worden) wij ook nog langs de telefoonwinkel zullen gaan om te kijken of zij iets kunnen ontdekken. 
verder afgesproken dat wanneer de telefoonwinkel iets ontdekt wij dit via deze weg kenbaar zullen maken.

tot zo ver erg dank voor je hulp.

ankiviss

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik kan nu weer gebeld worden nu ik in NL ben. 

ankiviss

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is dus een instelling in aanvullende services bij oproepen blokkeren. Daar stonden bij Alle inkomende oproepen blokkeren bij roaming aan. Die heb ik nu uitgezet, maar ik heb nog niet kunnen testen of ik nu wel gebeld kan worden in het buitenland. Zoek in de instellingen op oproepen blokkeren. 

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

ik ben vanmorgen bij de telefoonwinkel geweest die heeft alle instellingen nagekeken en alles stond goed, voor de zekerheid heeft hij er wel weer een nieuw simkaartje ingedaan want het sim kaartje wat we in Stadskanaal hebben gekregen was al wat ouder zoals hij kon zien 🤔
De medewerker van de telefoonwinkel verwacht toch dat er iets bij jullie in het netwerk zit 😔
we gaan volgende week weer weg (eigenlijk in Nederland) maar ik zal weer eens kijken of we ook ergens in het buitenland op een ander netwerk kunnen komen om wederom te testen.

We zullen je op de hoogte houden

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Cecilia,

wij zijn gisteren nog even Duitsland ingereden om te zien of het nieuwe kaartje nu zou gaan werken, helaas nog steeds dezelfde klacht. We hebben toen weer gebeld naar het nummer 1200 waar we Nicolle van netwerkbeheer aan de lijn kregen zij vroeg ons nog een testje te doen door in te loggen op het T-mobile netwerk, dat kon ik pas doen door de verbinding te verbreken. Hierna zou Nicolle ons proberen terug te bellen of wij zouden weer 1200 bellen. De netwerken die wij te zien kregen waren vodafone NL - NL KPN - Telekom.de - vodafone.de en o2-de maar geen T-mobile?

bij het terugbellen naar 1200 hebben we nog diverse collega’s van jullie aan de lijn gehad maar geen Nicolle meer. We zijn weer terug naar Nederland gereden en hopen dat jullie snel het probleem gaan vinden🤔 😔

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@JoseLeen Balen dat de nieuwe simkaart helaas niet de oplossing was 😞 Het blijft soms puzzelen om de vinger op de oorzaak te leggen. Een aantal zaken zijn in ieder geval uitgesloten. De case staat nog steeds open en hopelijk kunnen mijn collega's van de technische dienst de boosdoener vinden. 

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia,

we hebben tot op heden nog niets vernomen en zijn inmiddels een maand verder zou jij misschien bij de technische dienst kunnen achterhalen of ze al iets ontdekt hebben? Het lijkt wel of er een blokkade op dit nummer zit als je het wilt bellen als je ermee in het buitenland bent 🤔

 

We wachten graag je reactie af want over een aantal weken willen we weer weg maar dan zou het toch echt moeten werken anders zijn we genoodzaakt naar een andere provider over te stappen 😔

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @JoseLeen 
Ik heb direct even iemand aan de mouw getrokken! Normaliter had je namelijk al lang wat moeten horen. Als het goed is krijg je nu binnen 5 werkdagen bericht van de netwerkcrew 🙂 Ik houd het hier ook even voor je in de gaten.

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel Cecilia voor je bemiddeling we wachten het af 👍

JoseLeen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Cecilia je druk heeft gewerkt we hebben een bericht ontvangen helaas eigenlijk gelijk aan wat jij al had nagekeken namelijk dat alles goed staat en men op dit moment niets kan doen. Advies is dat als we weer in Duitsland zijn we het toestel 5 minuten in vliegtuigmodes moeten zetten en als we dan weer het probleem ervaren moeten we wederom contact op nemen. We zijn niet heel blij met deze uitslag maar zullen het in ieder geval proberen. Daarom willen we graag, met jou goedvinden, deze chat nog open laten staan totdat we er zeker van zijn dat het is opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic