AngelaM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan niet bellen en gebeld worden in het buitenland

Ik heb een telefoon van mijn werk met een Vodafone abonnement. Hiermee zou ik in het buitenland moeten kunnen bellen of gebeld worden. Helaas lukt dat niet. Ik kan wel bellen via Whatsapp bijvoorbeeld. Maar ik bak alleen het noodnummer bellen. 

ik heb heel vaak opnieuw opgestart en ook diverse netwerken handmatig geprobeerd. Helaas zonder succes. Ik ben in Oostenrijk.

 

mvg Angela

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3025Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @AngelaM, goedemorgen en welkom hier!

Super onhandig dat je nu in Oostenrijk zit en niet kan bellen of gebeld worden. In je bericht geef je aan dat het bellen via Whatsapp wel werkt. Dit zal dan via de wifi of via de mobiele data werken. Voor de zekerheid wil ik je vragen om de APN-instellingen te controleren. Dit zijn de netwerkinstellingen voor het gebruik in het buitenland.

Ook geef je aan dat het een abonnement van jouw werk betreft. Dit zal dus een zakelijke aansluiting zijn. Dit kon ik helaas niet dubbelchecken, omdat je geen gegevens hebt ingevuld in jouw profiel. In geval van een Vodafone Business abonnement wil ik je adviseren om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice.

AngelaM
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de info. Ik heb contact gezocht met de klantenservice. Het is helaas nog niet opgelost.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Dit is natuurlijk heel vervelend. Heb je je eigen simkaart al eens in een ander toestel gedaan om te controleren of het aan je simkaart (Vodafone abonnement) ligt of aan je toestel? Steek dan ook een ander kaartje in je eigen toestel om ook zo te testen. Ik hoop dat het lukt en anders zou je nog eens kunnen proberen je toestel in vliegtuig modes te zetten en na een paar minuten weer terug op het netwerk. Soms wil dat ook wel eens werken (opnieuw aanmelden op het netwerk). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic