Sure

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kom ik van een abonnement af van een nummer dat gehacked is

Heb inmiddels 2 cases lopen , waar ik geen enkel informatie van en over krijg in de drie maanden dat ik bij Vodafone zit geen enkele reactie op aanraden van support een nieuw nummer besteld , maar zit nu met 2 abonnementen  van red

 

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Sure 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je hebt waarschijnlijk geen nieuw nummer besteld, maar een tweede abonnement, met een nieuw nummer. Dat is natuurlijk niet goed en dan zit je nu met twee abonnementen waar je voor moet betalen. Bij het aangaan van een nieuw abonnement heb je 14 dagen bedenktijd om deze te annuleren en ik verwacht dat je daar nu overheen zit. Als je nu twee abonnementen hebt is er dus in de communicatie iets niet goed gegaan want je kon gewoon via My Vodafone app je nummer laten vernieuwen en dat kon dan op je huidige abonnement. Hoe dat is verlopen dat kan ik natuurlijk niet controleren want ik werk niet bij Vodafone. 

Het is erg vervelend en ik weet eigenlijk niet hoe Vodafone hier nu mee omgaat. Misschien dat @Alex van Vodafone met je mee kan kijken in het systeem en zien wat er is gebeurd. Het is natuurlijk heel vervelend, maar wacht het nog even af. Hou alleen wel in je achterhoofd dat 3 maanden geleden wel lang geleden is, als je begrijpt wat ik bedoel. 

Sure
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat het is fout gegaan in de communicatie is wel zeker. Ik zal even de voor geschiedenis aangeven rond de derde week van juni 2022 heb ik mijn abonnement van de kpn overgezet met nummerbehoud , naar een red 30 GN abonnement mede omdat ik ook een ziggo abonnement heb. Afdoende zo afgesloten. Er werd mij wel mede gedeeld dat door mijn nummerbehoud ik pas kon beschikken over mijn abonnement eind juli 2021. Ook dat heb ik als normaal beschouwd. In de eerste dagen van julli  werd mijn. Nummer wat nog op dat moment bij de kpn liep 06………571 gehacked, ik heb directiekamer gebeld dat mijn nummer wijziging geannuleerd moest worden, zij vertelde dat dat al in werking was gesteld en dat ik dit met Vodafone moest regelen. Direct daarop dus contact met Vodafone genomen , probleem van mijn gehakte telefoon uitgelegd en gevraagd of zij de nummerportage konden stoppen, er werd intern overlegd en ik kreeg de mededeling dat dat niet meer mogelijk was. Ik heb duidelijk aan de telefoon aangegeven dat ik niet meer met dat nummer door wilde gaan , en of Vodafone voor mij een oplossing had. Ik kon een ander abonnement  nemen met een nieuw nummer en het oude abonnement zou dan met in achtnemend van de nummerportage direct na de Portugese worden opgezegd, ik heb hier mijn accoord  op gegeven. Op dit moment zit ik met 2 Red 30 GB abonnemente ik heb inmiddels al een aantal keren op de support tel contact gehad en zijn er nu al 2 casses  aangemaakt maar kan daar niets van vinden in myVodafone noch heb ik iets gehoord van Vodafone. Hoe kom ik van mijn gehackte nummer en abonnement af .

Ger de Rooy

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Sure, allereerst welkom op de Vodafone Community,

 

Wat een zeer vervelende situatie op deze manier, goed dat je hier je verhaal neerzet. Ik zie dat er op dit moment nog één case open staat en die is in behandeling. Het ligt bij de juiste afdeling en ik zie dat jouw verhaal overeenkomt met wat mijn collega erbij heeft gezet. We moeten toch de afhandeling van deze case even afwachten, als het goed is kun je deze ook terugvinden in My Vodafone. Ik hoop dat er spoedig meer duidelijkheid over komt.

Sure
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Alex ,

ik wacht geduldig , maar tot op heden geen bericht verder van Vodafone, dus ook geen beschrijving van 1e en 2e case in my Vodafone niet onder mijn nieuwe nummer niet en ook onder het betreffende  op te zeggen nummer niet. 
bij de 1e cas kreeg ik nog een bericht je van mijn case nummer , maar bij de 2e case helemaal geen berichtje, ik hoor van jouw dat die bij een afdeling ligt, lijkt me toch wenselijk dat een cliënt toch ook wordt geïnformeerd.

hoop verder nog van je te horen

Ger de Rooy

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Begrijpelijk @Sure. Het casenummer van de taak die op dit moment openstaat is 11327093. Hopelijk is hier snel een terugkoppeling op. Wij zullen de status vanaf hier ook voor je in de gaten houden 🙂

Sure
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je @Cecilia ,

is er ook een mogelijkheid. Dat ik de voortgang kan zien in my Vodafone?

Ger

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@Sure Ik zie dat deze case helaas niet zichtbaar is in jouw overzicht van My Vodafone. Er wordt in ieder geval contact met je opgenomen naar aanleiding van deze case en ook wij zullen hier de status van de case in de gaten voor je houden.

Sure
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia 

Hallo is er al enig zicht op het afhandelen van mijn case, denk dat het totaal al meer dan 3 a 4 weken geleden is dat ik dit  op de comunity heb geplaatst en bij Vodafone op de supportafdeling heb neergelegd, is het probleem zo ingewikkeld??  Kan mijn red abonnement op het betreffende nummer niet overgezet worden naar een prepay ?? Zodat ik geen kosten meer op dat nummer krijg? Eventueel wil ik die ongebruikte simkaart wel retourneren zodat Vodafone kan zien dat dat nummer ongebruikt is.

hoor graag een reactie van jullie

Mvg Ger de Rooy

@Ger

Sure
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ps mijn naam is hier niet @Ger maar @Sure

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Goedemorgen @Sure

Hé, wat naar dat je nog steeds niets hebt gehoord van mijn collega's van de afdeling klachten. Ik heb de case voor je gecontroleerd en zie de melding dat deze in behandeling is. Ik heb een notitie achtergelaten of iemand zo spoedig mogelijk even contact met je wil opnemen hierover. 

Sure
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goede dag @Cecilia 

Ik kom nog maar eens terug, op mijn klacht op het telefoonnummer  06 **** op te heffen doordat mijn nummer was gehacked en ik dit nummer niet meer kon gebruiken, op advies van de medewerker van ziggo heb ik een ander abonnement genomen , met die verstande dat het gehackte abonnement na de portering ( wat niet meer ongedaan kon woden)  zou worden opgeheven .

deze case loopt al een tijdje en ik krijg van Vodafone geen reactie( behoudens de community)

mer vriendelijke groet

Ger  @Sure

**Mobiel nummer verwijderd door moderator. Pas op met de gegevens die je deelt op een openbaar forum**

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Wat gek dat je nog steeds niets hebt gehoord @Sure. Dit duurt wel heel lang. Je had namelijk al iets moeten horen. Het vervelende is dat ik (hoe graag ik ook zou willen) het abonnement niet voor je kan opzeggen en alles afhandelen. Dit moet door de afdeling klachten gebeuren. Wél ben ik even extra goed naar de case gaan kijken en hij lijkt anders te zijn aangemaakt dan de vorige case. Wellicht dat dit de boosdoener is dat je nog niets hebt gehoord. Zou je via deze pagina nogmaals een klacht willen indienen? Sorry! Ik had je graag ander nieuws gebracht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic