1
Vraag
2
Reacties
RV_Haarlem

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Geen mobiel bereik in Haarlem (centrum)

Hallo,

Sinds enkele weken is het mobiel bereik in Haarlem centrum erg slecht. Data valt weg en zelfs spraak lukt vaak ook niet. Sowieso in winkels , of in panden, maar ook op straat in het centrum is het belabberd.

Ik las vandaag een soortgelijk topic daarover in Haarlem maar die is gesloten. Daarin werd gezegd dat jullie network crew op de hoogte is. Heeft u info hierover het is sinds medio maart echt irritant slecht. 

Ik woon in centrum Haarlem , bereik is altijd uitstekend geweest. Het ligt dus niet aan de standaard riedel dat ontvangst binnen slechter kan zijn, dat toestel aan of uit moet zetten of iets dergelijks. Allemaal al geprobeerd...

Kan verder geen enkele info vinden en overweeg nu ander netwerk, want bereikbaar zijn is wel essentieel.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 95Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Hi @dvds

Allereerst welkom op de Vodafone community! 

Dat dit natuurlijk een ontzettend vervelende situatie is staat als een paal boven water. En dat we jou niet op een mailing lijst hebben staan is logisch aangezien je klant bent bij Hollandse nieuwe. Dit zou dus ook bekend moeten zijn bij die Hollandse Nieuwe. Heb je al eens contact met hun gehad? Wij hebben helaas geen toegang tot die gegevens noch zouden wij iets kunnen doen wat betrekking heeft tot je abonnement. Voor inhoudelijke vragen zal je echt aan die kant moeten zijn. Dat je gebruik maakt van een Vodafone netwerk, zegt helaas niet dat wij ook beschikken over je gegevens. 

Laten we hopen dat ze wat voor je kunnen betekenen. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Reacties
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Hi @RV_Haarlem 

Het klopt dat er helaas problemen zijn met de dekking in Haarlem. In dit topic heb ik zojuist een reactie geschreven met meer informatie. Eventuele updates zullen daar ook gedeeld gaan worden. Onze excuses voor het ongemak.

8 Reacties 8
Jesse
Community Moderator
Community Moderator
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemorgen @RV_Haarlem ,

Het is frustrerend om sinds medio maart zulke problemen te ervaren met het bereik in het centrum van Haarlem, zeker als je gewend bent aan goed mobiel bereik. Ik begrijp goed dat bereikbaarheid belangrijk is, en ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.

Onze netwerkcrew is inderdaad op de hoogte van problemen in sommige gebieden, en we werken hard aan verbeteringen. Omdat de situatie in jouw regio specifiek lijkt te zijn, raad ik je aan om deze link te bezoeken voor meer informatie en mogelijke stappen die je kunt nemen. Er wordt dan uiteindelijk een chat gestart met de juiste medewerker en dan wordt er bepaald of er een case aangemaakt moet worden voor de Network Crew.

RV_Haarlem
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik schiet niet zoveel op met die link, het is accuut slechter sinds paar weken in Haarlem centrum, op straat is er wel data bereik maar soms ook niet. Ik lees in je antwoord dat het een bekend probleem is. Ik wil liever niet het bos in gestuurd worden met standaard checks die niets opleveren.  Jullie weten dat dit bekend is lees ik hierboven en dat netwerkcrew op de hoogte is.. Geef dan svp ook een status update waarom dit zo is en hoe lang het nog gaat duren. Bereik binnenshuis was tot paar weken geleden perfect... Dus wellicht is er iets in jullie zendmasten wat al bekend is maar niet aan grote klok wordt gehangen? Ik ben zeer teleurgesteld over standaard antwoorden. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 171Posts
  • 32Oplossingen
  • 47Likes

Goedemorgen @RV_Haarlem 

Het doel van deze link is dat je de stappen op de website kan uitvoeren en bij geen succes je een chat kan starten met de juiste afdeling. 

Middels die chat kunnen de nodige acties worden uitgezet. Als je dat al hebt gedaan, vul dan in je profiel nog eens je 06-nummer in zodat ik de status van de netwerkcrew case kan checken voor je.

RV_Haarlem
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ja dat zal allemaal wel, maar inmiddels heb ik van Vodafone winkelpersoneel uit Haarlem vernomen dat de zendmast op het oude V&D  / Hudson Bay gebouw uit de running is. En dat jullie met gemeente Haarlem aan het steggelen zijn om nieuwe licentie / vergunning daarvoor te krijgen. Jullie hebben dus je dekking niet voor elkaar al ruim anderhalve maand... In de winkel konden ze niet aangeven hoe lang nog en werd verteld dat ze heel veel mensen in de winkel krijgen met deze klacht. Ik heb het gevoel dat jullie het wegmoffelen . Wees gewoon eerlijk zonder al die stappen en aanmaken van cases.... Jullie zendpaal in de hoofdstad Haarlem ligt er gewoon uit dus....Lekker dan als je daar woont zoals ik. Ook niet fijn voor noodgevallen. In mijn optiek verzaken jullie zonder goede publieks voorlichting.  Vodafone winkel adviseerde netwerk van concurrentie te nemen als voor veiligheid bereikbaar binnenshuis belangrijk was! Meer info hadden zij ook niet

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3759Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1231Likes

Hi @RV_Haarlem 

Het klopt dat er helaas problemen zijn met de dekking in Haarlem. In dit topic heb ik zojuist een reactie geschreven met meer informatie. Eventuele updates zullen daar ook gedeeld gaan worden. Onze excuses voor het ongemak.

dvds

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia, Hiervoor zouden jullie toch een plan B op de plank moeten hebben liggen? En mochten jullie niet minimaal 75% bereik kunnen bieden, dan zou pro-actieve communicatie, een tijdelijke alternatieve provider of een korting toch het minste zijn wat jullie moeten bieden. Dit geldt overigens ook voor andere klanten die van het Vodafone netwerk gebruik maken zoals HollandsNieuwe. Ben benieuwd wat de Ombudsman hiervan vindt. Graag zsm een klantvriendelijke oplossing aub.

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 95Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Hi @dvds

Allereerst welkom op de Vodafone community! 

Dat dit natuurlijk een ontzettend vervelende situatie is staat als een paal boven water. En dat we jou niet op een mailing lijst hebben staan is logisch aangezien je klant bent bij Hollandse nieuwe. Dit zou dus ook bekend moeten zijn bij die Hollandse Nieuwe. Heb je al eens contact met hun gehad? Wij hebben helaas geen toegang tot die gegevens noch zouden wij iets kunnen doen wat betrekking heeft tot je abonnement. Voor inhoudelijke vragen zal je echt aan die kant moeten zijn. Dat je gebruik maakt van een Vodafone netwerk, zegt helaas niet dat wij ook beschikken over je gegevens. 

Laten we hopen dat ze wat voor je kunnen betekenen. 

dvds

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je antwoord Roland, ik ben overigens ook klant van Ziggo/Vodafone. Waarom is het niet mogelijk om, net als in het buitenland, te veranderen van netwerk als de dekking niet goed is? Ik neem aan dat er in het buitenland ook onderling wordt afgerekend voor gebruik van elkaars netwerk, dus waarom kan dat niet hier?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic