1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sonja Kamstra

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen korting bij Vodafone-Ziggo Internet pro - wel op website

Wij hebben 7 zakelijke abonnementen afgesloten bij Vodafone. Wanneer je bij Vodafone een zakelijk abonnement afsluit dan krijg je direct te zien wat je per maand moet betalen, inclusief Euro 4,13 Ziggo Korting en dubbele Data. Nu kom ik er na een tijdje achter dat we wel de dubbele data krijgen, maar niet de korting. Nu geeft Vodafone aan dat je dus geen Ziggo korting krijg bij een Internet Pro abonnement , maar dit staat niet op de website! De korting van Euro 4,13 wordt namelijk WEL op het scherm meegerekend bij het te betalen maandbedrag en als je de bevestiging per mail van de bestelling krijgt, staat daar ook het maandbedrag inclusief de Ziggo korting! De medewerkers die ik er over heb gesproken geven aan dat dit probleem al een tijdje bekend is en dat "men" er mee bezig is maar dat wij helaas geen korting krijgen. Aangegeven dat het zeer misleidende communicatie is en dat geven ze heel vriendelijk toe. De medewerkers kunnen hier uiteraard niets aan doen, maar als dit al maanden bekend is, hoe kan het dan nu nog zo verkocht worden? Nu kan je denken, het is maar Euro 4,13 per maand, maar doe maar eens 24 maanden x Euro 4,13 x 7 abonnementen! 

Ik hoop toch echt dat hier wat aan gedaan word! Ik heb nog 8 abonnementen die ik van KPN over wil sluiten naar Vodafone, maar ik denk dat ik maar bij KPN blijf. Jammer dit! 

Heeft iemand anders dit probleem ook?

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Sonja Kamstra 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dat is wel heel vervelend en begrijpelijk dat je hier je verhaal doet. Dit is echter een particuliere community en daarom lastig om je te helpen met deze vraag. Uiteraard heb ik wel even online op de zakelijke website gekeken van Vodafone en zie dat als je aangeeft dat je Ziggo klant bent, je ook aan moet geven of je een PRO abonnement hebt, of niet. Zodra ik na Ziggo JA heb aangevinkt krijg ik de melding dat ik 4,13 euro korting krijg, Dubbele data (muv Red Pro Unlimited), extra TV-pakket en Veilig online internetten. En dan komt de vraag of ik een Zakelijk Internet Pro heb of niet. Als ik dan JA aanklik dan krijg ik de volgende aanbieding te zien: Dubbele data (muv Red Pro Unlimited) en Service Winkeltijden. 

Schermafbeelding 2022-02-10 om 13.58.10.pngIn jouw geval zou ik dan denken dat je geen recht hebt op die 4,13 euro per maand, want je hebt een Pro abonnement bij Ziggo. Je zegt dat het niet op de website staat, maar als ik naar Vodafone Zakelijk ga en kies voor abonnementen, dan staat het er wel. Een heel groot vlak met heel duidelijk deze informatie. Of ik vergis me, dat kan natuurlijk ook. 

Wat uiteindelijk iemand je zegt van de klantenservice, dat is niet te begrijpen, zeker als ik de website bekijk. Wat er nu fout gaat, geen idee, ik werk gelukkig niet voor Vodafone maar het jammere is ook dat ik daarom niet voor je kan kijken wat er nu aan de hand is. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de zakelijke klantenservice van Vodafone en daar vragen hoe het nu zit. Uiteraard vind ik het ook heel erg vervelend voor je en begrijp dat elke euro weer een euro is, zeker in deze tijd. Dus begrijpelijk dat dat je hier een antwoord op wilt hebben en het zou jammer zijn om nu al weer te moeten denken dat je wilt overstappen naar een andere provider. Maar echt, ik zou even met de zakelijke klantenservice van Vodafone contact opnemen en daarmee overleggen wat nu de bedoeling is. 

Succes en ik hoop dat jullie er samen toch uit kunnen komen. 

Sonja Kamstra
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha die Energieboy!

Bedankt voor je reactie! Ik had geen idee dat het een particuliere community was, excuus!

Ik snap wat je bedoelt, maar probeer zelf op de website eens een nieuw, zakelijk abonnement af te sluiten en geef hierin aan dat je een Internet pro abonnement hebt. Dan scroll je naar beneden naar het maandbedrag en wat staat daar..... het bedrag min de Ziggo korting! En dit bedrag (in dit voorbeeld € 58.93) krijg je ook in de bevestigingsmail zodra je de bestelling geplaatst hebt! Maar in werkelijk betaal je dus € 33.06 toestel en € 30.00 abonnement... en daar gaat het me om! Als ik geen recht heb op de korting Internet Pro abonnement heb moet er dus niet de suggestie gewekt worden dat ik wel korting krijg.

 

 

SonjaKamstra_0-1644502737332.png

Het is gewoon misleiding en daar heb ik uiteraard al contact over gehad met de zakelijke klantenservice van Vodafone alleen zij geven aan dat de info inderdaad niet klopt en ik gewoon pech heb. "Men" is met de website bezig, alleen is dat schijnbaar een hele ingewikkelde kwestie omdat dit abonnementen zijn van september/oktober :-).

 

Hele fijne dag!

 

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Verdomd, je hebt gelijk @Sonja Kamstra 
Jeetje, dat is toch een domme fout en wat je zegt, als het er staat dan moeten ze dat ook hanteren. Nog even over de community, daar hoef je je niet voor te excuseren hoor, dat kan gebeuren en ik help graag waar mogelijk is. Nu weet ik wel dat als je als particulier korting krijgt, omdat je ook Ziggo hebt, dan staat dit niet op je contract maar gaat dit wel van je maandbedrag af. Dit doen ze omdat klanten ineens geen Ziggo meer hebben en dan kan Vodafone de korting ook stopzetten, omdat het dan niet op het contract staat. Maar jij krijgt het ook niet eens op je maandbedrag te zien, of terug, en dat is natuurlijk wel heel slordig. 

Men geeft op hun eigen website twee verschillende dingen door en dat is natuurlijk heel vreemd. Nu werk ik niet bij Vodafone maar dit moet wel opgelost worden. Ik zal iemand vragen of ze er naar willen kijken en kunnen oplossen want ik zie ook dat je op de pagina los weer kan aangeven of je wel, of geen Pro gebruikt, en dan staat nog die korting er. Ik zou een klacht indienen via het klachtenformulier op de website en als voorbeeld deze topic meesturen, dan kunnen ze ook zien wat er aan de hand is. 

Ik stuur achter de schermen ook wel een mailtje met de vraag of iemand hier naar kan kijken, want dit klopt natuurlijk niet. Hopende dat ze je hiermee snel kunnen helpen en op kunnen lossen. Wat goed dat het je is opgevallen! Nu maar hopen dat Vodafone het snel oplost.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Sonja Kamstra, allereerst nog welkom op de Vodafone Community!

 

Om maar met de deur in huis te vallen: Dit is inderdaad ontzettend slordig, zeker als het daarna ook in de automatische bevestigingsmail staat. Dank voor je uitgebreide bericht hierin. Ik heb dit naar mijn collega's doorgestuurd en en hoop dat dit spoedig aangepast wordt. Ik ga dit zelf ook blijven controleren.

 

Ik vind het opvallend dat mijn collega's niets voor je konden betekenen, maar vind het wel lastig om vanaf hier verder inhoudelijk op je situatie in te gaan. Je kunt het bericht van @Energieboy hierin volgen en opnieuw contact opnemen met mijn zakelijke collega's.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic