1
Vraag
2
Reacties
RvVF

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen databundel meer bij Red Together Extra na overstap Red Together abonnement

Hoi, ik had eerst twee abbo’s bij Vodafone, maar op 1 nummer ben ik overgestapt. Het andere loopt nog. Dat andere nummer heeft opeens geen data meer volgens de sms. Ik heb nauwelijks data gebruikt. Nu moet ik nog 26 dagen wachten?!

Heeft denk ik te maken met de overstap, want dat abbo heeft nu nog Red together extra.

Ik ben niet bereid om 25€ te betalen om over te stappen naar een ander abbo. Want dit was onvoorzien, en ik zou eigenlijk automatisch naar een ander of vorige abbo moeten gaan. Plus, al mijn data van deze maand is ook nog eens verdwenen.

Wat is het antwoord op deze kwestie? Overigens, de mevrouw aan de telefoon stelde dat ik gewoon ‘even’ mijn abbo moet aanpassen, maar zei niet dat ik 25€ moest betalen! Ze was sowieso erg ongeïnteresseerd en onbeleefd! Leek alsof ze ondertussen een zak chips aan het leeg eten was! En krijg ik mijn data terug?

Dankuwel.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12631Posts
  • 3631Oplossingen
  • 3322Likes

Hi @RvVF 
Ik denk eerder dat de klantenservice medewerker je databundel aan het leeg eten was, ipv een zak chips. Sorry dat ik er zo’n grapje van maak maar ik probeer het toch een beetje luchtig te houden. De ervaring die je nu hebt is niet fijn en begrijpelijk dat je hier online je verhaal doet. 

Zelf heb ik het idee dat je een Red Together abonnement had en nu nog een Red Together Extra? Als je Red Together abonnement opzegt, of overstapt, dan blijft de Red Together Extra over en die heeft geen databundel. Extra hangt er maar een beetje los bij en maakt gebruik van de databundel op je Red Together hoofd nummer. Dan is het logisch wanneer je je hoofd nummer niet meer hebt, waar alles om draait, alles wegvalt. Red Together Extra is dan niets meer en moet dan overgezet worden naar een ander abonnement. Volgens de website van Vodafone zou je, als je binnen Red abonnement blijft, geen kosten hebben. Op de pagina staat ook: Wijzig je een Red Together abonnement naar een ander abonnement? Dan verliezen de groepsleden toegang tot de gezamenlijke datapot.

Het is, denk ik, wel allemaal goed gegaan. Alleen de communicatie tussen wel, of niet, betalen is nu een beetje onduidelijk. Al hoewel, als ik de site zo lees, zijn er geen kosten als je binnen een Red abonnement blijft. En daarnaast , h
et tegoed van je oude abonnement vervalt. Je krijgt dan het tegoed dat hoort bij je nieuwe abonnement.

Heeft je nieuwe abonnement een databundel dan komt dat tegoed vanzelf  van Vodafone. Alleen moet dit natuurlijk wel eerst allemaal verwerkt worden. 

Bekijk in context

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 163Posts
  • 29Oplossingen
  • 37Likes

We kunnen het beste je abonnement aanpassen @RvVF. Alleen bij een wijziging naar een Start abonnement betaal je eenmalig € 25. Als je kiest voor een Red of Red Unlimited abonnement, dan is de wijziging kosteloos.

Start M - 150 belminuten en 3GB internet (€ 18,50 per maand)
Start XL - 150 belminuten en 15GB internet (€ 23,50 per maand)
Red - Onbeperkt Bellen en 30GB internet (€ 31 per maand)
Red Unlimited - Onbeperkt Bellen en Unlimited Data (€ 36 per maand)

Bij alle abonnement kun je onbeperkt SMS berichten versturen. Bovenstaande prijzen zijn zonder de korting. Je blijft je huidige korting houden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 12631Posts
  • 3631Oplossingen
  • 3322Likes

Hi @RvVF 
Ik denk eerder dat de klantenservice medewerker je databundel aan het leeg eten was, ipv een zak chips. Sorry dat ik er zo’n grapje van maak maar ik probeer het toch een beetje luchtig te houden. De ervaring die je nu hebt is niet fijn en begrijpelijk dat je hier online je verhaal doet. 

Zelf heb ik het idee dat je een Red Together abonnement had en nu nog een Red Together Extra? Als je Red Together abonnement opzegt, of overstapt, dan blijft de Red Together Extra over en die heeft geen databundel. Extra hangt er maar een beetje los bij en maakt gebruik van de databundel op je Red Together hoofd nummer. Dan is het logisch wanneer je je hoofd nummer niet meer hebt, waar alles om draait, alles wegvalt. Red Together Extra is dan niets meer en moet dan overgezet worden naar een ander abonnement. Volgens de website van Vodafone zou je, als je binnen Red abonnement blijft, geen kosten hebben. Op de pagina staat ook: Wijzig je een Red Together abonnement naar een ander abonnement? Dan verliezen de groepsleden toegang tot de gezamenlijke datapot.

Het is, denk ik, wel allemaal goed gegaan. Alleen de communicatie tussen wel, of niet, betalen is nu een beetje onduidelijk. Al hoewel, als ik de site zo lees, zijn er geen kosten als je binnen een Red abonnement blijft. En daarnaast , h
et tegoed van je oude abonnement vervalt. Je krijgt dan het tegoed dat hoort bij je nieuwe abonnement.

Heeft je nieuwe abonnement een databundel dan komt dat tegoed vanzelf  van Vodafone. Alleen moet dit natuurlijk wel eerst allemaal verwerkt worden. 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 163Posts
  • 29Oplossingen
  • 37Likes

Goedemiddag @RvVF, je wil natuurlijk niet de rest van de maand zonder data zitten.

Ik zie dat @Energieboy je al een goed antwoord heeft gegeven. De kans is groot dat je een los Red Together Extra abonnement hebt. Zou je het mobiele nummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik voor je nakijken wat de juiste oplossing is. Alleen Vodafone medewerkers hebben inzage in de informatie in je profiel.

RvVF
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie antwoorden! Klopt, ik heb nu Red together Extra, ik begrijp het verhaal. @Marco Ik heb mijn tel nummer in mijn profiel gezet. Bedankt!

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 163Posts
  • 29Oplossingen
  • 37Likes

We kunnen het beste je abonnement aanpassen @RvVF. Alleen bij een wijziging naar een Start abonnement betaal je eenmalig € 25. Als je kiest voor een Red of Red Unlimited abonnement, dan is de wijziging kosteloos.

Start M - 150 belminuten en 3GB internet (€ 18,50 per maand)
Start XL - 150 belminuten en 15GB internet (€ 23,50 per maand)
Red - Onbeperkt Bellen en 30GB internet (€ 31 per maand)
Red Unlimited - Onbeperkt Bellen en Unlimited Data (€ 36 per maand)

Bij alle abonnement kun je onbeperkt SMS berichten versturen. Bovenstaande prijzen zijn zonder de korting. Je blijft je huidige korting houden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic