1
Vraag
2
Reacties
Foontje020

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Factuur ontvangen van PostNl voor Inklaringskosten bij aankoop mobiel via Vodafone

Ik heb een iPhone gekocht met abonnement bij Vodafone. Ik krijg nu ook een factuur van PostNL met het verzoek inklaringskosten te betalen. Wie betaald de factuur?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Foontje020

We hebben je gebruikersnaam aangepast bij deze! 🙂 Wat ontzettend vreemd dat je een brief van Post NL hebt gekregen om inklaringskosten te betalen. Dit is namelijk alleen van toepassing als je een pakketje uit het buitenland verwacht. Nu is het zo dat er wel diverse phishing berichten van Post NL hierover in omloop zijn. Zie hier. Ik wil je vragen om te controleren of dit overeenkomt en zo niet, deze bij Post NL te melden. Vanuit Vodafone staan er in ieder geval geen kosten meer open voor jouw bestelling.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi @Foontje020 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst, je mag geen gebruiksaanwijzing gebruiken met de naam Vodafone. Een medewerker van Vodafone zal deze aanpassen, naar welke naam mogen ze je gebruikersnaam aanpassen? 

Als tweede, ga NIETS betalen en klik niets aan met factuur betaling van PostNL. Want die sturen je geen inklaringskosten, PostNL is alleen de bezorger en daar hoef je niets aan te betalen. Ik verwacht dat je een phishing bericht hebt ontvangen!!

Dus niets aanklikken en/of invullen aub. Voor phishing info bij Vodafone, kijk op deze pagina. En ik zal vragen aan @Cecilia om je verder te helpen. Ze werkt bij Vodafone en kan met je mee kijken wat er aan de hand is. 

Maar please, reageer niet op die sms of mail van PostNL en betaal ook niets. Je hoeft PostNL NIETS te betalen. 

Foontje020
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Energieboy!

Dank voor je bericht. Blijkbaar heb ik mijn in het verleden aangemeld met deze naam. Je kunt de naam wijzigen naar Foontje020.

Het betreft een brief van PostNL. Ik wacht op verdere info. TXS!

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 890Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Foontje020

We hebben je gebruikersnaam aangepast bij deze! 🙂 Wat ontzettend vreemd dat je een brief van Post NL hebt gekregen om inklaringskosten te betalen. Dit is namelijk alleen van toepassing als je een pakketje uit het buitenland verwacht. Nu is het zo dat er wel diverse phishing berichten van Post NL hierover in omloop zijn. Zie hier. Ik wil je vragen om te controleren of dit overeenkomt en zo niet, deze bij Post NL te melden. Vanuit Vodafone staan er in ieder geval geen kosten meer open voor jouw bestelling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic