1
Vraag
2
Reacties
Pela

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Facturen na in bedenktijd stoppen abonnement

Mijn broer heeft enkele maanden geleden het onbeperkt data abonnement afgesloten en ruim binnen de opzeg termijn weer opgezegd.

Het leek goed te gaan en er zou nog een bedrag van €10 teruggestort worden.

Na enkele weken kwam er een factuur binnen waarin stond dat er een bedrag van ruim €800 open stond. Gebeld en de medewerker vertelde dat er een fout was gemaakt. Excuses en uiteraard moesten we de factuur als niet verzonden beschouwen.

Enkele weken later lag er een brief op de mat. Factuur van Vodafone. Wederom met het zelfde bedrag. Weer gebeld. Nu zou het zeker goed komen.

Enkele weken later, weer een factuur met dit keer een zou binnen korte termijn een incassobureau worden ingeschakeld.

Natuurlijk weer gebeld en nu zou het echt de laatste zijn.

En dit bleek ook te kloppen, nou er lag weer een brief op de mat. Ok niet de van €800 maar een factuur van €10 exact het bedrag wat teruggestort zou worden.

Nu het laatste telefoontje. Ja klopt het is een tegoed.

OK het is op de rekening gestort.

Jullie snappen dat ik niemand zou aanraden een abonnement bij Vodafone af te sluiten.

We hebben er nu nog twee lopen. Ik denk dat het duidelijk is dat ik die niet ga verlengen. Hoewel ik zeer tevreden ben over de kwaliteit van de verbinding heb ik echt geen vertrouwen en de administratie van dit bedrijf. 

Echte excuses hebben we nooit gekregen. 

Ook nemen we diensten af van Ziggo.

Daar ook de klacht neergelegd. Daar wel excuses gekregen en enkele maanden korting op ons abonnement.

Blijft staan dat Vodafone de afdeling financiële administratie maar eens goed onder de loep moet nemen.

 

Peter Verharen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pela
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels besluit genomen. Één van de telefoonnummers ga ik verhuizen naar Simpel. De andere laat ik staan. Deze heeft onbeperkt bellen en 6 gig data. De prijs welke we betalen is ongeveer €13 maar blijf de extra's bij ziggo houden.

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Pela 
Ja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Vervelend dat je deze ervaring hebt gehad met Vodafone en dat je dit is overkomen. Je begrijpt natuurlijk wel dat dit een fout is en bij elk bedrijf kan overkomen. En als het dan 1x mis gaat, gaat het elke keer mis. 

Je hebt de klacht ook geplaatst bij Ziggo, zoals je weet is het 1 bedrijf en goed dat deze je tegemoet is gekomen. En dan zijn de excuses daarvan uiteraard vanuit beide bedrijven. Begrijp dat je zelf al lange tijd klant bent en dat je tevreden bent, fijn om te lezen. Dan is het vervelend dat er nu iets mis gaat, terwijl je eigenlijk tevreden bent. Ik zeg al, als er 1x iets mis gaat, je kent het wel, de wet van Murphy. 

Goed dat je het nog even laat weten en dan kan Vodafone nog eens gaan bekijken hoe ze dit gaan aanpakken om het te verbeteren. VodafoneZiggo is 1 bedrijf en mooi dat Ziggo het voor je heeft opgepakt. Je bericht zal niet ongelezen blijven, Vodafone medewerkers lezen dit ook en dan zullen ze vast nog iets plaatsen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Pela,

 

Wat een ontzettend frustrerende situatie is dat geweest en goed dat je hier nog even alles op een rij zet. Het is vooral zuur dat als je contact opneemt en te horen krijgt dat het wordt opgelost, je toch weer verrast werd met een nieuwe factuur. Het spijt me dat dat zo is gelopen. Gelukkig bleek de laatste brief/factuur een positieve te zijn en is het uiteindelijk allemaal goed gekomen met de resterende €10,-. Nogmaals sorry, en ik zal uiteraard ook de situatie intern doorzetten om nog eens opnieuw te evalueren wat hier mis is gegaan en beter moest.

Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, laat het weten!

Pela
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ha Energieboy en Alex,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij dat het inmiddels is opgelost blijft wel staan het het enorm frustrerend was en mijn vertrouwen in Vodafone een behoorlijke deuk heeft opgelopen. Ik blijf overwegen de abonnementen te verhuizen naar een andere provider en een goedkoop abonnement te houden om bij ziggo de voordelen te houden. 

Peter

Pela
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels besluit genomen. Één van de telefoonnummers ga ik verhuizen naar Simpel. De andere laat ik staan. Deze heeft onbeperkt bellen en 6 gig data. De prijs welke we betalen is ongeveer €13 maar blijf de extra's bij ziggo houden.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen hierdoor een deuk heeft gekregen @Pela. Het is mis gegaan in het stuk waar het abonnement geannuleerd wordt en de kosten gelijk tegen geboekt moeten worden. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak! Wel fijn om te lezen dat er nog een abonnement bij ons blijft. Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic