1
Vraag
2
Reacties
Nickamersfoort1

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Emigreren bonaire

Hoi iedereen,

Ik heb wel zoon triest verhaal dat het gewoon grappig is. Mijn vriendin en ik gaan emigreren naar Bonaire. 

Heel leuk allemaal natuurlijk, maar wel veel geregel. Dingen opzeggen enz. Tot nu toe verliep dit allemaal prima. Zorgverzekering maar ook Ziggo en Vodafone. Nergens was dit een probleem behalve bij Vodafone. Je kan je contract afkopen maar voor de maximale hoofdprijs. Mijn abonnement verlagen kost 25 euro. Kortom het gaat mij geld kosten zonder dat ik er iets aan heb. Ik schok wel een beetje van de service, ik ben namelijk een trouwe klant zonder betalingsproblemen of iets. 

Maar nu komt het leuke gedeelte, mijn vriendin zit bij simple hier was het geen probleem kosteloos je abonnement opzeggen. Zei betaald de helft van mij aan abonnement kosten. Ze vroeg mij wel eens waarom ik bij Vodafone zat, mijn antwoord was altijd als er iets is is de service gewoon goed... Hahaha lachwekkend! Het blijkt dat het overigens nergens een probleem is. 

Ik kom naar een jaar of wat weer terug maar zal nooit maar dan ook nooit meer terug keren naar Vodafone, wat ik jammer vind want vind Ziggo erg prettig. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

He Nick, jaloersmakend dat je gaat emigreren naar Bonaire. 
Ik snap je punt dat het eigenlijk wel een gekke situatie is. Hierin zijn de voorwaarden inderdaad wel streng in, contract is een contract. Daar kom ik ook niet omheen. 

Er zijn verschillende opties: Opgelost: Wat kan ik doen als ik ga emigreren? - Vodafone Community 
Rondom afkopen contract kun je afwegen of verlagen voordelig is. Bijvoorbeeld naar Start M + € 25,- wijzigingskosten of huidige abonnement * aantal maanden. 

Mocht je er vragen over hebben? Laat het me weten!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

He Nick, jaloersmakend dat je gaat emigreren naar Bonaire. 
Ik snap je punt dat het eigenlijk wel een gekke situatie is. Hierin zijn de voorwaarden inderdaad wel streng in, contract is een contract. Daar kom ik ook niet omheen. 

Er zijn verschillende opties: Opgelost: Wat kan ik doen als ik ga emigreren? - Vodafone Community 
Rondom afkopen contract kun je afwegen of verlagen voordelig is. Bijvoorbeeld naar Start M + € 25,- wijzigingskosten of huidige abonnement * aantal maanden. 

Mocht je er vragen over hebben? Laat het me weten!

Nickamersfoort1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Paul,

Erg leuk inderdaad Paul, maar zo een lekke situatie is het niet hoor dit gebeurd regelmatig. 

Althans als ik alle andere bedrijven mag geloven... Jullie zijn het enige bedrijf die dit gek vinden en vast houden aan het contract.

De reden dat ik bij Vodafone zat was nu juist omdat ik het idee had dat daar maatwerk word geleverd. Dan ben ik best bereid iets meer te betalen. 

Nu blijkt dat je beter bij simple kan zitten vind ik echt lachwekkend. Vooral omdat ik altijd heb gezegd bij Vodafone betaal je ook een beetje voor de service, en dat er word mee gedacht. 

Dit is ook precies de reden dat ik nu iedereen zal afraden Vodafone te nemen. Daar is namelijk de slechtste service!!

 

De oplossing die jij mij geeft is geen oplossing maar een doekje voor het bloeden. 

Nickamersfoort1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

Even voor de duidelijkheidheid ik ben nu ook niet meer naar een oplossing.. het gaat om 60 euro 🙂

Ik wou iedereen alleen even waarschuwen voor Vodafone!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, je wilt andere mensen waarschuwen dat als ze denken te gaan willen verhuizen naar het buitenland, ze eerst moeten overstappen naar een andere provider of gewoon niet moeten gaan verhuizen?! 😜

Je bent zelf, in goed vertrouwen, een contract aangegaan en Vodafone heeft nu eenmaal regels en daar moet je je dan aan houden. Jij gaat verhuizen naar het buitenland, niet Vodafone 😉. Dat andere providers daar anders mee omgaan is natuurlijk een geweldige service. Daar ben ik het volkomen met je eens! Misschien was het dan wel goed om hier even je bericht te plaatsen en wie weet gaat Vodafone hier straks anders over denken? Ik denk dat je die 60,- euro wel te boven komt en dat je straks een geweldige tijd hebt in Bonaire. Hebben ze daar ook Vodafone, dan geen abonnement afsluiten 😉🤐

Nickamersfoort1
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

Nee ik wil mensen waarschuwen of ja vertellen dat je niet bij Vodafone en abonnement hoeft te nemen voor de service!!

Dan kun je beter naar blijkbaar bijvoorbeeld een simple gaan. Daar word je namelijk beter geholpen en dat scheelt je bijna de helft van het geld.

 

Het gaat mij helemaal niet om die 60 euro zoals je hebt kunnen lezen maar om het principe... Als het mij om het geld zou gaan was ik sowieso wel naar een andere provider toch?

Ik ga nu gewoon naar KPN in combi met KPN tv als ik terug kom.  

Je zou inderdaad denken dat Vodafone met je mee zou denken als je belt en berichten stuurt, maar dat gebeurt niet zoals je ook boven kunt lezen. 

Bedankt en gaat helemaal goedkomen hoor!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic