Dnz66

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reeds verlengd abonnement opzeggen wegens emigratie

Beste mensen,

 

In December heeft mijn ex haar abonnement verlengd dat in April nog moet ingaan. Maar in de tussentijd is de relatie spaak gelopen en gaan we uitelkaar. Ze is weer terug naar land van herkomst Duitsland en wilt het abonnement dat nog niet is ingegaan, toch opzeggen. 

 

Ze is al uitgeschreven uit Nederland en woont hier inmiddels ook niet meer. 

 

De telefonische helpdesk verteld me dat het niet mogelijk is om het abonnement te annuleren, maar dat lijkt me toch niet de gang van zaken? Haar Nederlandse rekeningnummer wordt binnenkort ook opgezegd, dus hoe gaat vodafone uberhaupt het geld incasseren als het rekeningnummer niet meer bestaat en ze niet in Nederland woont? 

 

Groet,

Dnz

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Dnz66 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vervelend dat je een abonnement hebt die nu opgezegd moet worden omdat het privé niet zo goed gaat. Beetje vreemd dat je aangeeft dat je niet begrijpt dat je een contract niet zomaar kan stoppen. Elk abonnement, waar dan ook, ga je aan voor een bepaalde periode. Je kan het contract afkopen, dit doe je via het klantenservice formulier en daar vraag je of het mogelijk is om je contract af te kopen en wat je dan nog zou moeten betalen. Misschien helpt een kleine uitleg van je situatie iets, je kan het er altijd bij schrijven.

Begrijp wel, als Vodafone het niet kan afschrijven, ze het een aantal malen gaan proberen en mocht het niet lukken, het nummer afsluiten en dan krijg je incasso kosten en dat wil je natuurlijk ook niet. Wees gewoon eerlijk via het klantenformulier en dan krijg je van hun wel bericht wat mogelijk is. Zomaar opzeggen is dus niet mogelijk, maar dat is wel te begrijpen. Veel sterkte met alles en na het versturen van je informatie moet je maar even afwachten wat ze je terug mailen.

Dnz66
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy,

 

Bedankt voor je reactie. 

Waarom ik het niet begrijp is, omdat het abonnement nog niet is ingegaan en het om een uitzonderlijke situatie gaat. Daarom was ik in de veronderstelling dat Vodafone coulanter omgaat met zulke uitzonderlijke situaties net als bij KPN en T-mobile dat wel kan. Daar kun je op bewijs van Emigratie de diensten stopzetten, zonder een afkoopsom te hoeven betalen. Dus ik hoop dat je mijn uitgangspunt begrijpt en mijn gedachtegang niet vreemd vind. 

 

Uiteraard snap ik wat een contract is en dat dat niet "zomaar" opgezegd kan worden zoals je aangeeft. Het contract is echter nog niet ingegaan en met de opgegeven redenen hierboven, zie ik dit niet als "zomaar" opzeggen. Zie jij dit wel als "zomaar" opzeggen dan? 

 

Bedankt voor de verwijzing, ik vul het klantenformulier even in en vraag naar de mogelijkheden.

 

Dnz66
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nou kijk, ik lees hier wel vaker dingen waarvan ik denk, wat doet Vodafone nu?! Ze zijn altijd vrij streng in hun regels en ga daarom uit dat ze dan ook met een afkoop komen. Maar wie weet hebben ze ook wel een coulance regeling voor mensen die Nederland verlaten. Daarom ga ik maar van het ergste uit, is het in je voordeel dan valt het gelukkig mee 😉.


Daarom is het goed om je volledige verhaal te doen op het klachtenformulier. Ben benieuwd. 

Tjeerd85

Raadgever
  • 90Posts
  • 19Oplossingen
  • 20Likes

Stopzetten bij emigratie kan ook bij vodafone, dan moet het abonnement wel op haar naar staan en je moet bewijs van uitschrijving in nederland aanleveren. Indien het abonnement is aangegaan op je eigen naam is het echt pech, dan had je dat niet op je eigen naam moeten zetten, hier bieden ze bij een andere provider ook geen coulance in, contract is immers contract. 

Template

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heeft dat niet ermee te maken dat Duitsland en Nederland onderdeel zijn van de EU en Schengen zone. Waarbij vrij verkeer is van goederen en diensten in dit gebied/zone, een iedere kan zich toch verblijven in dit gebied en of diensten/goederen aanbieden/afnemen. De natuurlijk/rechtspersoon moet dan ook uit de EU/Schengen komen en er rechtmatig zijn. 
Ze kan immers ten alle tijden gewoon zonder papierwerk en grenscontrole legaal Nederland in. Door bepaalde EU regels kan je een mobiel abonnement dat je in een EU lidstaat hebt afgesloten op dezelfde manier gebruiken in de andere EU lidstaten zonder extra kosten, mits je niet over een bepaalde limiet heengaat en mits je eens per periode in EU lidstaat van abonnement afsluiting bevind. Zou hier het probleem liggen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic