BS1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datakosten buitenland terwijl je in NL op vaste land bent

Beste,

 

Op 13 augustus lag ik op het strand,e n heb ik opeens ca 35 euro  roaming buitenland kosten voor een paar MB!!! . Dat terwijl ik  meer dan zat Bundel had voor heel Europa.

 

Hoe kan het dat je op het vaste land van NL buitelandse kosten gedeclareerd krijgt?

- Een langs varend schip zeker?

 

Ik denk dat Vodafone zijn klanten niet goed bediend, dat je niet kan verwachten dat iemand die gewoon in NL is, kan zeggen, dat hij hier zelf voor verantwoordelijk is. Ik reis veel binenneuropa, en heb roaming altijd aan staan, ik kan toch niet telkens alle instellingen veranderen?  Als ik nu een boot op ging, OK, dat snap ik, maar ik zat gewoon op het strand.

 

Vodafone:

- Er is geen sms gestuurd overd ehoge kosten om me te waarschuwen. Dat gebeurt wel als je naar het buitenland gaat

- Er is geen blox of instellingmogelijk, die alle maritieme en lucht netwerken automatisch blokkeerd. Technisch kan dat prima. Waarom weigeren jullie om deze functionaliteit aan te bieden.

- Maritieme netwerken etc  blijken ook niet te vallen onder de BLOX beperkt dataverkeer, waardoor je je kosten kan beperken....  Dat kon ik niet in de voorwaarden terug vinden. dus moet dat wel zo diep weggestopt zitten, dat je niet van een consument kan verwachten dat die dit weet. Die denkt veilig te zijn

- De blox beperkt data verkeer buitenland, heeft een minimum bedrag van 60 euro, oid, en een maximum vet boven de 1000.  Dat is toch geen beperking meer? 60 E is voor mijn zoon niet te overzien.  Waarom staat dat niet op 5 of 10 E ?

 

Dus Vodafone, zorg dat dit hiaat netjes aangepakt wordt. Ik weet dat dit weinig voor komt, maar de impact kan heel erg groot zijn voor mensen.  Ik kom wel over die 30E heen, maar ik wil dit risico gewoon niet lopen, en jullie hebben de middelen om dit te voorkomen.  Maak een BLOX, of een instelling en adresseer bovenstaande punten!  Zeggen dat het in de voorwaarden staat, is toch echt te goedkoop. Al zou je ze gelezen hebben, dan nog is dit onmogelijk om paraat te hebben als normaal mens.

 

Groeten

 

 

 

 

 

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @BS1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik weet niet wat voor een toestel je hebt en ook niet waar je nu in Nederland aan het water hebt gelegen. Is het een strand aan zee of een strandje dat is gemaakt bij een meer of een vijver en ligt deze misschien wel aan de Duitse of Belgische grens 😉😎. Je hebt hele goede punten die Vodafone zeker mee zou kunnen nemen in hun aanpassingen. Want minimum bedrag voor buitenlandse betalingen is veel te hoog, daar ben ik het zeker met je over eens. Hier hebben al meer mensen een vraag over ingediend maar Vodafone blijft die 60,- euro aanhouden. 

Op een oude topic lees ik een reactie van een Vodafone medewerker:
Soms kan het zijn dat je verbind met het maritieme netwerk. Dit netwerk is het satalietnetwerk en vind je op open water, in de bergen etc. Dit netwerk valt niet onder roaming.

Misschien dat jij hier nu last van hebt gehad. Dat je te dichtbij op open water was en dat de wind net je kant op stond?! Voor mij is het ook maar gissen hoor. Misschien dat iemand van Vodafone met je mee kan kijken in het systeem wat er nu aan de hand is en hoe deze kosten tot stand zijn gekomen. Het blijft vreemd en mocht je er nu niet uit komen dan kan je altijd nog een klachtenformulier invullen bij Vodafone. De juiste afdeling gaat hier dan mee aan de slag en kunnen je zeker een antwoord geven. Of je die 30,- euro nu wel of niet kan betalen is niet van belang. Elke 30,- euro die je teveel moet betalen is te veel 😉

BS1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moikka Energie Boy,

 

Dank voor je reactie. Ja ik was met het maritieme netwerk verbonden, aan de noordzeekust. en ik heb hem inderdaad gepost om anderen aware te maken, en Vodafone te bewegen iets technisch te implementeren, hetgeen makkelijk moet kunnen.

 

Zelfs als je een boot op gaat, dan zou ik beschermd willen zijn/ er op gewezen willen worden. Dus raar dat ze het wel doen voor het goedkope buitenland, maar voor marine en luchtnetwerken, die juist heel duur zijn regelen ze niks.

 

Ik wil er aan bij dragen dat er niet dadelijk een kind is met 1000E belkosten, omdat hij een dagje strand heeft gehad.  Dat kan toch niet, als er technisch genoeg info is, om dat soort netwerken uit te vinken. Het vinkje is er alleen niet.

 

Fijne dag.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic