1
Vraag
2
Reacties
Jonas123

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datagebruik in het buitenland (EU)

Hoi, ik ben van plan om een sim only abbonoment te nemen  maar ik wil ook graag internet in het buitenland (EU) en bij de unlimited krijg je 40 gb in het buitenland maar als ik de red together neem van 100 gb gaat de internet uit het buitenland dan gewoon af van mijn 100 gb of heb ik dan gewoon helemaal geen internet?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat klopt, als je geen Ziggo klant bent dan krijg je ook de verdubbelaar niet en dan heb je standaard 50GB om in Nederland te gebruiken. Wanneer beide adressen gelijk zijn, dus jou Vodafone adres, en je vaders adres, dan hebben jullie dus Ziggo en Vodafone op 1 woonadres, dan krijg je de verdubbelaar en dan heb je 100GB. 

Pas als je ook nog een Red Together Extra abonnement hebt genomen, dan krijg je 100GB en bij verdubbelaar 200GB. Deze informatie is misschien iets te ingewikkeld. Daarom verwijs ik je het liefst naar de website van Red Together. Want in jou geval neem je alleen Red Together af en dan krijg je maar 50GB en wanneer je er nog een Red Together Extra abonnement bij neemt 100GB (en is je adres hetzelfde, dan krijg je het dubbelen). Daar moet je dus even op letten. 

En ja, je mag 40GB gebruiken in de EU (maar niet 140GB 😉).

Tip: woon je niet op hetzelfde adres, geef dan wel gewoon je eigen naam maar met het adres van je vader. Dan krijg je deze verdubbelaar ook 🤭😊

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zal het nog een keer uitleggen:
Als jij alleen een Red Together abonnement afsluit, dus 1 persoon, dan krijg je 50GB. Maar heb je ook Ziggo, dan krijg je 100GB (de verdubbeling).


Stel, je vader wil ook bij dit abonnement (stel hè, het mag ook iemand anders zijn, en voor deze tweede abonnement betaal je dan 15,- euro per maand extra), dan heb je een Red Together en een Red Together Extra abonnement en dan krijg je niet 50GB maar 100GB en als je dan ook nog eens Ziggo hebt, krijg je 200GB (die verdubbelaar weer). 

Ga je nu binnen de EU op vakantie dan mag jij 40GB gebruiken, en mocht je dan een tweede abonnement hebben, dan mag die ook 40GB gebruiken. 

Mocht het nu allemaal niet duidelijk zijn, ga dan even langs een Vodafone winkel. Die kunnen dat direct aan je uitleggen en als er vragen zijn, die ook makkelijker beantwoorden. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jonas123 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik zal je uit de droom helpen:

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB. Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken.

Je krijgt dus maar 40GB in de EU, niet 100GB. Zie deze informatie. 

En voor Unlimited:
Een Red Unlimited abonnement heeft een onbeperkte databundel in Nederland en je databundel wordt niet verdubbeld als je Ziggo-klant bent. Je kunt 40 GB per maand in de EU gebruiken.

Jonas123
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, dus als ik red together neem dan krijg ik alsnog 40 gb in EU? Als ik op website kijk dan zie ik dat ik maar 100 gb krijg als ik ziggo klant ben ipv wat u zegt 200 gb, en mijn vader heeft een Ziggo router thuis kan ik dan alsnog gebruik maken van de ziggo klant deal?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dat klopt, als je geen Ziggo klant bent dan krijg je ook de verdubbelaar niet en dan heb je standaard 50GB om in Nederland te gebruiken. Wanneer beide adressen gelijk zijn, dus jou Vodafone adres, en je vaders adres, dan hebben jullie dus Ziggo en Vodafone op 1 woonadres, dan krijg je de verdubbelaar en dan heb je 100GB. 

Pas als je ook nog een Red Together Extra abonnement hebt genomen, dan krijg je 100GB en bij verdubbelaar 200GB. Deze informatie is misschien iets te ingewikkeld. Daarom verwijs ik je het liefst naar de website van Red Together. Want in jou geval neem je alleen Red Together af en dan krijg je maar 50GB en wanneer je er nog een Red Together Extra abonnement bij neemt 100GB (en is je adres hetzelfde, dan krijg je het dubbelen). Daar moet je dus even op letten. 

En ja, je mag 40GB gebruiken in de EU (maar niet 140GB 😉).

Tip: woon je niet op hetzelfde adres, geef dan wel gewoon je eigen naam maar met het adres van je vader. Dan krijg je deze verdubbelaar ook 🤭😊

Jonas123
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh dus als ik de data deel dan pas krijg ik de 200 gb , en als ik alleen ziggo klant bent 100gb. En als ik in Eu ben dan heb ik alsnog WiFi van de red together maar geen gratis 40 gb erbij?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik zal het nog een keer uitleggen:
Als jij alleen een Red Together abonnement afsluit, dus 1 persoon, dan krijg je 50GB. Maar heb je ook Ziggo, dan krijg je 100GB (de verdubbeling).


Stel, je vader wil ook bij dit abonnement (stel hè, het mag ook iemand anders zijn, en voor deze tweede abonnement betaal je dan 15,- euro per maand extra), dan heb je een Red Together en een Red Together Extra abonnement en dan krijg je niet 50GB maar 100GB en als je dan ook nog eens Ziggo hebt, krijg je 200GB (die verdubbelaar weer). 

Ga je nu binnen de EU op vakantie dan mag jij 40GB gebruiken, en mocht je dan een tweede abonnement hebben, dan mag die ook 40GB gebruiken. 

Mocht het nu allemaal niet duidelijk zijn, ga dan even langs een Vodafone winkel. Die kunnen dat direct aan je uitleggen en als er vragen zijn, die ook makkelijker beantwoorden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic